X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אפי-33
▪  ▪  ▪

הסתיים שלב הגשת העבודות לתחרות אפי-33 עבודות עברו את הסינון וישתתפו בתחרות.
יו"ר התחרות עמוס שפירא: החרפת התחרות השיווקית הגבירה את המקצוענות והדבר ניכר בעבודת שמוגשות. "הקריאטיב הוא לא מטרה בפני עצמה ועליו לשרת את הקמפיין". כל העבודות מתפרסמות באתר האינטרנט של המי"ל www.hamil.org.il.
הסתיים שלב הגשת העבודות לתחרות אפי 2004 - “EFFIE AWARDS” - תחרות הפרסום והשיווק האפקטיבי המשותפת למרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד המפרסמים בישראל ואיגוד חברות הפרסום בישראל. 33 עבודות שעברו את שלב הסינון המקדים ישתתפו בתחרות המבוססת על הישגים שיווקים מוכחים וברי-מדידה.
התחרות נערכת זו השנה הרביעית ברציפות כשותפות בין שלושת הגופים ובחסות תחרות אפי העולמית, שנוסדה ב-1968 על-ידי הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי (AMA) ומתקיימת כיום ב-16 מדינות שונות.
הקטיגוריות על פיהן יחולק הפרס הן: מוצרי צריכה-מזון, מוצרי צריכה לא-מזון, מוצרי צריכה לא מתכלים וקטיגוריית פיננסים, שירותים, תקשורת ומיחשוב. ניתוח העבודות שהוגשו לתחרות מלמד על כך שהקטיגוריה המובילה היא קטיגורית המזון עם 12 עבודות ואחריה קטיגורית השירותים עם 11 עבודות. 12 משרדי פרסום שונים מייצגים את העבודות השונות.
מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא, המשמש כיו"ר חבר השופטים והועדה המארגנת של התחרות, ציין, כי העובדה שזו השנה הרביעית ברציפות בה נערכת התחרות מעידה כי היא הפכה למותג מוכר ומוקד של מקצוענות. לדבריו, משרדי פרסום רבים מתהדרים בפרסים בהן הם זכו ועושים בהם שימוש ככלי לקידום מכירות. גם המפרסמים מחפשים אחר משרדים שזכו בתחרות, בהנחה שמדובר בכאלה היודעים להשיג תוצאות. גם רמת העבודות המוגשות לתחרות גבוהה משנה לשנה והדבר נובע, בין היתר, מהחרפת התחרות בתחום השיווק והפרסום.
עמוס שפירא הביע סיפוק מהיקף ההרשמה לתחרות במיוחד נוכח מצב המשק, השרוי במיתון כבד מזה שלוש שנים, ונוכח רף הכניסה הגבוה במיוחד של התחרות. שפירא הוסיף, כי בשנה כה קשה למשק, שבה מספר השקות המוצרים החדשים היה נמוך מאשר בזמן רגיל, יש לראות במספר העבודות שהוגשו, הדומה לשנה הקודמת, הישג נכבד.
שפירא הוסיף: "תחרות אפי היא תחרות ייחודית בנוף הישראלי בשל הדגש המושם בה על תוצאות מדידות. לא מדובר כאן על תחרות יופי, שבה כל אחד החושב סובייקטיבית שהוא מתאים יכול להשתתף. עצם העובדה שמדובר במתודולוגיה הנשענת על תוצאות מדידות ואובייקטיביות גורם לסינון עצמי מוקדם ורק חברות היכולות להוכיח את הצלחת מהלכי השיווק ניגשות לתחרות."
שפירא הוסיף ואמר: "אני רוצה להבהיר את עמדתי ביחס למימד הקריאטיבי. הקריאטיב הוא מימד חשוב בעשייה השיווקית, אך הוא לא מהווה מטרה בפני עצמה. בעיני, קריאטיב שאיננו מחובר לקמפיין ולמסר שלו הולך לאיבוד. כשם שקמפיין ללא קריאטיב הוא קמפיין חסר כך גם קמפיין הנשען רק על קריאטיב הוא קמפיין חסר. לכן, המסר המרכזי של התחרות הוא שהמבחן הסופי של מהלך שיווקי הינו אך ורק יצירת רווח לחברה לאורך זמן, כאשר הממד הקריאטיבי הינו רק אמצעי שנועד לשרת את המהלך ולא המטרה בפני עצמה".
יו"ר תחרות אפי ציין, כי התחרות שמה לעצמה למטרה לתרום לשיפור אפקטיביות העשייה השיווקית, תוך שימת דגש על מרכיבי האסטרטגיה, המתודולוגיה והוכחת הישגים ברורים ומדידים.
שפירא הביע אכזבה מהעובדה שהשנה לא נוטלים חלק בתחרות מלכ"רים ואגודות ציבוריות כבעבר. להערכתו, נובע הדבר מהמצב הכלכלי והירידה ברמת התרומות וההקצבות לארגונים ולמלכ"רים.
עוד נמסר, כי כל העבודות מתפרסמות בימים אלה באתר האינטרנט של המי"ל www.hamil.org.il וזאת במטרה להגביר את השקיפות ואת זרימת המידע בין גורמי השיווק השונים. לדברי הועדה המארגנת, הדבר יאפשר למיגוון רחב של בעלי עניין ובהם אנשי שיווק, עיתונאים ואנשי אקדמיה ללמוד מן העבודות, כולל המתודולוגיה והנתונים שהוגשו, לאפשר הגשת ערעורים על עבודות וכן היזון-חוזר שיועיל לענף השיווק כולו.
עם הגשת העבודות לתחרות הסתיים שלב הגשת המועמדויות והחל שלב השיפוט הראשון בו ייקבעו העבודות העולות לשלב השני. שלב זה ייעשה על בסיס החומר הכתוב שיוגש לועדה בלבד והוא יסתיים ב-14.3.2004. בשלב זה ייבחרו העולים לשלב השני ללא מתן ציון לחומר הקריאטיבי שליווה את המהלך וללא השוואה בין המועמדים מאותה קטיגוריה.
שלב השיפוט השני, שיתקיים במהלך אפריל-מאי, יכלול את החומרים הקריאטיביים שליוו את המהלך השיווקי, והוא ייעשה תוך השוואת מועמדים מאותה קטיגוריה והענקת ציונים נפרדים להשגת היעדים השיווקיים ולצד היצירתי. גם השיפוט על הצד היצירתי יינתן בהתאם למידת השגתו את היעדים האסטרטגיים של המהלך השיווקי כולו. הציון המשוקלל של כל מועמד יחושב לפי יחס של 2:1 לטובת הצד השיווקי.
טקס הענקת הפרסים ובחירת מהלך הפרסום והשיווק האפקטיבי של השנה ייעשה ב-8.6.2004.
על חברי צוות השופטים, נמנים 25 חברים, כרבע הם אנשי אקדמיה בעלי תואר דוקטור ומעלה העוסקים בהוראה פעילה במוסדות להשכלה גבוהה, והם: עמוס שפירא - יו"ר, יגאל אלפסי, פרופ' מיכאל אתגר, ארז בהט, ערן גרינברג, ירון דור, יורם דמבינסקי, יורם דרורי, פרופ' יעקב הורניק, רונית זהר, איתן זינגר, איירה כהן, ד"ר יורם לבנון, יואב לוי, דודי מנביץ, שמחה סיגן, איריס פיין, פרופ' מיכאל פרי, ליאת צבי, ד"ר עופר צלרמאייר, דר' טליה רימון, דוד שמעוני, רות שקד ומיכל שפירא.
הוועדה המארגנת מורכבת מנציגים של המרכז הישראלי לניהול, איגוד המפרסמים בישראל ואיגוד חברות הפרסום ועל חבריה נמנים: עמוס שפירא - יו"ר, יצחקי חן, אבנר בראל, עו"ד תלמה בירו, יגאל בראון, תמר בירם, ירון גזית וד"ר יורם לבנון. מנהלת ומרכזת התחרות היא גבי מי-דן, מנהלת השיווק והפיתוח העסקי במי"ל.

תאריך:  18/02/2004   |   עודכן:  18/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il