:ספר חדש בהוצאת קרדיט: 'לוגו וסמל בישראל' בימים אלו יוצא לאור הספר "לוגו וסמל בישראל" בהוצאת קרדיט (גבי ומיכאל הורוביץ). הספר מאגד בתוכו סמלים ולוגואים של חברות, ארגונים ומוסדות בישראל, המבטאים את התפתחות החברה הישראלית משנות ה-40 ועד היום. עורכו המקצועי של הספר הוא עמרם פרת ומשתתפים בו אנשי מקצוע מובילים בתחום, בהם שמואל ורשבסקי, גלי הוס, יהודה חופשי ופרופ' ירום ורדימון.
סמל ולוגו הם שני האלמנטים הגרפיים בעלי המשמעות העמוקה ביותר לכל חברה, ארגון או מוצר. באמצעות שימוש בסמלים ולוגואים אלה מבטא הארגון את חזונו, המוטו ותפיסת עולמו והם גם אלה המזוהים איתו יותר מכל. ייחודו של הספר בא לידי ביטוי בבמה ובחשיפה שהוא מציע למעצבים הגרפיים בארץ, לתיעוד פועלם. בקרב אנשי מקצוע, נחשב הספר למקיף ולמקצועי ביותר בתחום, שיצא עד כה בישראל.
מתוך דבר העורך: "זו הפעם הראשונה שיוצא לאור ספר בהיקף כזה המהווה ענין גם לאלה שאינם מעצבים גרפיים - אנשי פרסום, מדיה ותקשורת, וכן לאלה המתעניינים בעולם הפרסום והשיווק שהפך לחלק בלתי נפרד מהמציאות הישראלית. .. רבים מהמעצבים בספר אינם מוכרים, אך עבודותיהם מוכרות מאוד. זו הזדמנות בלתי רגילה לגלות מי עומד מאחורי מרבית הלוגואים שאנו רואים יום יום... ניתן לזהות בספר את הדרך הארוכה שעשינו בארץ מאז שנות ה-40, בפיתוח שפה חזותית חדשה, מתוך כוונה להשתלב בעולם התרבותי הגדול ולתרום את חלקנו כמעצבים, בבניה של החברה הישראלית גם בתחום זה".
הספר כולל סמלים שעוצבו במהלך 55 שנות המדינה, כך שבסמוך לכל סמל ניתן למצוא את דבר המעצב, תפישתו, תיאור תהליכי העבודה וחזונו. הספר כולל גם מאמרים מערכתיים ואינדקס מעצבים, הכולל פרופיל אישי של כל מעצב גרפי המופיע בספר. בנוסף, שולב בספר תקציר רב-שיח בהשתתפות דן ריזינגר, ראובן אדלר, רות רהט, עדלי סטוק, ברונו לנדסברג (סנו) ומיכאל הורוביץ. רב השיח בחן את האספקטים השונים הקשורים בעשייה העיצובית, תוך שימת דגש על בעיית שילוב השפה האנגלית, הצורך בעיצוב מחודש של סמלים והדרך הנכונה להצגתם.
אירוע ההשקה של הספר יתקיים ב-22 באפריל 2004 באוהל הקרקס בבנימינה. באירוע, במעמד ראש מועצת בינימינה, מר אריה זיתוני, ייקחו חלק מזומנים רבים, בהם המעצבים ונציגי הארגונים המופיעים בו.
מחיר הספר: 148 שקל (כולל מע"מ), קרדיט הוצאה לאור - מח' קשרי לקוחות. בטל' 08-9301119