X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית יבנה
▪  ▪  ▪

מקום ראשון לאשכול הפיס מיבנה על פיתוח מוצרים לאנשים עם מוגבלויות
מרכז "אשכול הפיס" ביבנה למדעים, טכנולוגיה ואמנות זכה בתחרות ארצית "גם אני יכול" של משרד החינוך על פיתוח מוצרים לאנשים עם מוגבלויות. המוצרים פותחו על-ידי תלמידי כיתות ט' בחטיבת הביניים "האורן" ע"ש גינזבורג בהנחייתה של מנהלת האשכול, תמר בן-שבת.
מרכז "אשכול הפיס" ביבנה זכה ביום שלישי שעבר בתחרות ארצית במסגרת הפרוייקט "גם אני יכול" של מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך על פיתוח מוצרים לאוכלוסיות עם מוגבלויות. המוצרים פותחו ע"י תלמידי כיתות ט' בחט"ב "האורן" בהנחייתה של מנהלת האשכול, תמר בן-שבת. התחרות נערכה לזכרו של מפקח הטכנולוגיה בני שרון ז"ל בהשתתפות עשרות 'אשכולות פיס' מכל רחבי הארץ.
בתחילת שנת הלימודים נתבקשו משתתפי הפרוייקט לתכנן ולבנות מודלים למוצרים המציעים פתרון לאנשים עם מוגבלויות. הפרוייקט נועד לעורר מוטיבציה בקרב התלמידים ליצירה טכנולוגית תוך התנסות בפיתוח מוצר אשר יענה על צרכי אוכלוסייה זו. התלמידים נפגשו עם מוגבלים מיבנה והסביבה, ביקורו במכון "מ.י.ל.ב.ת" בביה"ח 'תל השומר' המתמחה בבניית עזרים לנכים ונחשפו לקשיים ולצרכים השונים.
קבוצת התלמידים מיבנה פיתחה שלושה מוצרים שונים: אביזר רכיבה המאפשר לחולי שיתוק מוחין רכיבה טיפולית על סוסים לחיזוק שרירי הגוף (נבנה על-ידי התלמידות אבישג בן-שלום, זוהר ממן, איילה חלילי, שני סימן-טוב, עדי באונקר וגלית נהרי), מתקן למניעת התנתקות פתאומית ממכונת הנשמה במהלך השינה (חן פינטו, לירז כהן, חלי סימונה וחן לוי) ומנורת שולחן המאפשרת לליקויי ראייה התמקדות קלה יותר בקריאה (ספיר מזרחי, תומר דניאל ושי דנן). כאמור, פיתוחים אלה זכו במקום הראשון בתחרות.
מנהלת "אשכול הפיס", תמר בן שבת אמרה לאחר הזכייה כי "התלמידים עברו תהליך רחב היקף ובניית המודלים שילב לימוד עקרונות מדעיים וטכנולוגיים עם הפן החברתי - אנושי. המוצרים עמדו בקריטריונים של מקוריות, עצמאות וחדשנות וזכו להערכה רבה".
ראש העיר צבי גוב-ארי הביע הערכתו על ההישג המרשים ובמכתב למנהלת האשכול כתב "הוקרתי והערכתי להישג המרשים של הזכייה בפרס הראשון על בניית מוצרים לשימוש הנכים. עבודתך עד כה מעידה על התמדה ונחרצות להוביל את המערכת בראשה את עומדת להישגים ומצוינות. מגוון המוצרים שנבנו על ידי התלמידים מוכיחים לא רק כשרון וליווי מתאים כי אם גם רגישות גבוהה לבעיות של אחרים".

תאריך:  14/06/2004   |   עודכן:  14/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il