20 עמדות שירות נוספות של משרד הפנים בסניפי הדואר-לרווחת הציבור
במסגרת צעדי ההתייעלות ושיפור השירות לציבור, בהם נוקט משרד הפנים בעקביות, הוסיף מנהל האוכלוסין בשיתוף עם רשות הדואר 20 עמדות שירות שיוצבו בסניפי הדואר ברחבי הארץ- זאת, בנוסף ל-55 עמדות הקיימות זה מכבר.
מנהל מינהל אוכלוסין, מר ששי קציר, מסר כי 75 עמדות אלה מאפשרות לציבור להגיש בקשות ל-14 סוגי שירותים של מנהל האוכלוסין- מבלי להגיע ללשכות ומבלי להמתין בתור.
בקשות אותן ניתן להגיש בעמדות אלו כוללות בין היתר: החלפת ספח ותעודת זהות, הארכת תוקף דרכון (שתוקפו פחות מ-10 שנים), שינוי מען, קבלת תעודות רישום שונות- לידה, פטירה, איתור מען ועוד.
במסגרת השירות, מעבירה רשות הדואר מדי יום במרוכז את הבקשות למשרד הפנים- לשם בדיקה וטיפול.
לנוחות הציבור עומדות מספר אפשרויות לקבלת שירותי מנהל האוכלוסין במשרד הפנים:
-25 לשכות מנהל אוכלוסין.
-10 סניפים ממוחשבים (תתי-לשכות).
-עשרות תחנות רישום ביישובים השונים.
-75 עמדות בסניפי רשות הדואר.