X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המועצה המקומית בית אריה עופרים
▪  ▪  ▪

הוקם אתר אינטרנט ובו "זירת גז" בה ספקי הגז הם אלו ש"מחזרים" אחרי הצרכנים.
חברות הגז הגדולות - מתחמקות מתחרות ומתעלמות מהאתר.
מרד צרכני הגז בישראל אשר החל לפני כחודש, עולה מדרגה. אתר חדש באינטרנט מאיים לשנות את כללי המשחק! לא עוד צרכנים הרודפים אחרי הספקים אלא חברות גז הנאבקות על כיסו של הצרכן.
לפני כחודש ימים החל מאבק צרכני הגז בישראל שמטרתו ליצור תחרות בין חברות הגז ולהביא לשיפור השירות ולהורדת מחירים.
בעקבות המאבק, התקבלו אצל מנהיג המרד, אבינועם מגן, אלפי פניות של צרכנים. על-פי המשוער עד כה כ 10,000 צרכני גז זכו בהנחות דרמטיות בתעריפי הגז. מגן: "אם חברות הגז מחכות שהגל יחלוף או שאני אתעייף או אתייאש - הן טועות. המאבק רק בתחילתו. אם לפני חודש החברות סירבו לדבר עם הצרכנים, כעת הן מתחננות לדבר איתם".
בניגוד לצפיית חברות הגז כי המאבק ידעך במהרה, המאבק דווקא מקבל חיזוק באמצעות יוזמה צרכנית חדשנית נוספת.
הקושי הגדול במעבר בין חברות הגז הוא הצורך לפנות לחברות רבות, לבקש מהן הצעות מחיר ולערוך ביניהן השוואה. רבים מהפונים אל מגן ביקשו את המלצתו על חברת גז חלופית. מטעמים מובנים, מגן נמנע מלהמליץ על חברות גז, אך יזם הקמת "זירת גז" באינטרנט.
בזירת הגז, יכול כל צרכן המבקש להחליף חברת גז, להזין את הפרטים בסיסיים כמו מקום מגוריו, מס' דיירים, חברת גז נוכחית, דרך ומועד מועדפים להתקשרות. הפרטים הללו עוברים באופן אוטומטי, בו זמנית ישירות אל כל חברות הגז שנרשמו למיזם. נציגי השיווק של חברות הגז השונות יוכלו לפנות אליו בהצעות.
תהליך זה מאפשר לחברות הגז להפעיל את מערך השיווק שלהן ולהציע הצעות לפונה, ובה בעת מאפשר לחברת הגז הנוכחית של הצרכן, לגלות כי הוא מבקש להתנתק ממנה, ולהפעיל את מערך שימור הלקוחות שיציע לו גם כן הצעות טובות יותר.
הקמת האתר נעשית על-ידי החברה "תמונה מדברת" המתמחה בעיצוב והקמת אתרי אינטרנט., אשר פרסה את חסותה על המאבק.
חברות הגז יקבלו את פרטי הפונים ללא כל תשלום, בכפוף להתחייבות לפנות לצרכנים בנימוס, תוך זמן סביר, פעם אחת בלבד, ללא הפעלת לחץ, לפנות אך ורק דרך אמצעי הקשר דרכו ביקש הצרכן להתקשר עימו, לא לנסות ולהשיג אינפורמציה נוספת על הצרכן, לא לעשות כל שימוש נוסף בפרטי הפונים או לצרפם למאגר מידע לצרכים מסחריים ולא לפנות אל הפונים בשנית אלא על-פי בקשתם.
מגן שלח מכתב אל מנכ"לי כל חברות הגז בהצעה להצטרף אל מקבלי המידע. באופן לא מקרי ההיענות הייתה דווקא מצד החברות הקטנות. לדברי מגן: "לא ברור איזו סיבה גורמת לחברות הגדולות לטמון את הראש בחול ולסרב לקבל, חינם אין כסף, מידע חשוב על צרכנים המבקשים לעזוב אותן או מתעניינים בהתחברות אליהן. הדבר מעיד על הזלזול בצרכן ועל הניסיון לטרפד את התחרות".
שמו של האתר "לא הוגן" מעיד על הכוונה להרחיב את הטיפול בעתיד גם לסוגיות צרכניות נוספות מעבר לגז. הכתובת: www.lohogen.org.

תאריך:  17/04/2005   |   עודכן:  17/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il