X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם "רוח טובה"
▪  ▪  ▪

כ-400 מתנדבים מכל הארץ, לקחו השבוע יום חופש מהעבודה ובאים לתרום מזמנם וממרצם לשיפוץ בתיהם של למעלה ממאה נזקקים מכל הארץ ושל עשרות מוסדות חינוך ושיקום. המבצע המאורגן על-ידי עמותות "רוח טובה" ו"כוח לתת", בשיתוף "הום סנטר", "טמבור", נועד להבטיח שאווירת החג לא תישאר מחוץ לביתם של אלה שאינם יכולים לחגוג כל ימות השנה, ונסמכים על לשכות הרווחה.
במסגרת פעילות העמותה פתחה "רוח טובה", לפני כחודש, מוקד מיוחד, שהזמין את הציבור להירתם ולהתנדב בשיפוץ בתיהם של נזקקים, על-פי רשימות שהגיעו ממשרד הרווחה, באמצעות לשכות הרווחה ברשויות המקומיות. בין הבתים שישופצו: בתי קשישים עריריים, עולים חדשים, מיעוטי יכולת, חולים, אמהות חד הוריות ועוד, מכל הארץ, כולל מכפרי המיעוטים. כן נכללים ברשימה מוסדות שונים כמו כפרי נוער, הוסטל לאסירות משוחררות, מעון לנוער עזוב ועוד.
"רוח טובה", המחברת בין אנשים שרוצים ומוכנים להתנדב לבין גופי התנדבות, גייסה את המתנדבים, רובם אנשים שאין להם כל רקע קודם בשיפוץ בתים, ויחד עם אנשי המקצוע של "הום סנטר" ו"טמבור", שתורמים את החומרים לשיפוץ, החלו לשפץ את בתי הנזקקים ולהכשירם לקראת פסח. כמו כן התארגנו מקומות עבודה, כמו פלאפון, YES, חיל הלוגיסטיקה של צה"ל, בנק אוצר החייל ואחרים, ומגיעים בכוחות גדולים לשפץ בתים. בתום השיפוצים תעביר עמותת "כוח לתת" פריטי ריהוט, מכשירי חשמל וציד בית ממחסניה, אל הבתים המשופצים.
"ההיענות למבצע הפתיעה אותנו", אומר רפי אלול, יו"ר "רוח טובה". "אנשים טובים מכל הארץ נרתמו לעשות עבודה פיזית של ממש, שנמשכת כמה שעות. אנשים לקחו ימי חופשה כדי לקחת חלק בפרויקט. כל אחד תורם כפי יכולתו, כשהמטרה היא לנסות להתאים את המסורת המקובלת של "קמחא דפסחא" גם להיבט של תנאי חיים מינימלים, המתבקשים עבור כל אחד מאיתנו. כאן לא תורמים כסף או מזון, אלא את הלב והנשמה, ובעיקר את הנתינה", אמר אלול.
לדברי המתנדבים, העזובה של הבתים בה הם נתקלו היא לא עזובה פיזית, אלא בעיקר תוצאה של עזובה נפשית, של תחושת חוסר אונים ותקווה. "לפעמים אנשים זקוקים לדחיפה הקטנה הזו, לעזרה פיזית שהיא הרבה יותר מהמעשה הפשוט של סיוד קיר", אומר יו"ר "רוח טובה", רפי אלול.

תאריך:  18/04/2005   |   עודכן:  18/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il