הישראלי שהמציא את המונח "להנפיק בבריטניה" ומכר אג"ח פרטי בריבית של 63 מיליון דולר, הוא איש חודש אפריל.
כמה אדם שווה? בכמה שהוא מוכר את עצמו. ואלי רייפמן, מנכ"ל 'אמבלייז' ובעל השליטה בחברה, יודע לעשות זאת - שוב. מי שמצליח למכור את עצמו לאנשי עסקים כמו אילן בן דב, עופר נמרודי וחב' 'כלל ביטוח' - ועוד באג"ח אישי של עשרות מיליוני דולרים, יודע דבר או שניים על עסקים.
הישראלי שהמציא את המונח "להנפיק בבריטניה", מכר החודש אג"ח פרטי בריבית בהיקף של 63 מיליון דולר, לשני אנשי עסקים פעילים במיוחד בזירה המקומית: אילן בן דב, משפחת נמרודי - דרך 'מעריב' ו'כלל ביטוח'.
רייפמן, בעליה של קבוצת 'אמבלייז', שידע להנפיק במועד הנכון ובזמן הנכון בבריטניה, נדרש להלוואה הזאת בכדי למחזר הלוואות קודמות שהעניקו לו בנקים אירופאים למימון מניות השליטה ב'אמבלייז'. כזכור, לפני שנתיים, רכש רייפמן את המניות משני שותפיו - צורי דבוש ושרון כרמל, את מלוא האחזקה בקבוצה. צעד של אמון בעתידה של אמבלייז, ללא ספק. גם מכירת האג"ח האישית, על אף גובה הריבית-8%, הוא צעד של אמון מצד אנשי העסקים.
יצוין, כי ההלוואה של רייפמן נלקחה לפרק זמן של שנתיים ורייפמן העמיד כבטוחה, את מניות השליטה שלו בחברה (שולט בכ- 25% מאמבלייז). שוויה של אמבלייז, נותר איתן, בעיקר בזכות קופת המזומנים הענקית שלה, המסתכמת ביותר מ-270 מיליון דולר.
רייפמן התחייב, כי השנה תרשום החברה רווח נקי בפני המשקיעים, שיעבד נכסים אישיים שכוללים, לפי דיווחי התקשורת, מכרות באפריקה.
אז...יש להתאגח ויש להתאגח. ובעת קדחת האג"חים הבוערת בבורסה בתל-אביב, לא היה מקרה יותר "אישי" של התאגחות בחודש אפריל, מאלי רייפמן.
Bizportal, אתר המידע העסקי-פיננסי מקבוצת קו מנחה השיק לאחרונה מדור חדש, בו נבחר מדי חודש איש חודש על-פי פרמטרים של:
1) היקף השפעתו על שוק ההון והכלכלה הישראלית.
2) היקף החשיפה לה זכו מעשיו.
3) ההצלחה הכלכלית-עסקית שתרם לארגון בו הוא פועל.
לאיש חודש מרס 2005 נבחר: רמי חזן-סמנכ"ל השיווק של בזק.