פרויקט עתידני הוצג בכנס בנושא קורוזיה של המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון. הפרויקט מתבצע במרכז לקורוזיה במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון והוא נערך עבור ג'נרל מוטורס העולמית.
הפרויקט מציג שימוש במגנזיום כתחליף אלומיניום למעטפת לכלי רכב. הפרויקט אותו מממנת GM העולמית מאפשר לפתח ולנצל את יתרונות המגנזיום ולהרחיב את השימוש בו בתעשיית הרכב. בראש הצוות המפתח עומד דר' אמיר אליעזר, מהנדס חומרים המתמחה בתחום המגנזיום.
פרופ' יהודה חדד, המשנה לנשיא המכללה ציין כי מטרת המחקר הינה לפתח יישומים במגנזיום גם לתחום התעופה והחלל. למגנזיום תכונות ייחודיות בשל היותו המתכת הקלה ביותר והיא בעלת יכולת ספיגת אנרגיה טובה. בכוונת ג'נרל מוטורס לייצר מכוניות קלות יותר על מנת לחסוך בדלק. הכוונה היא להפוך את המגנזיום לתחליף אלומיניום, המשמש כיום כחומר מעטפת לכלי רכב.
במסגרת הכנס הבינלאומי ה-2 לקורוזיה בתעשייה שהתקיים בתאריכים 1-2 ביוני השתתפו כ-300 בכירים מ-50 מפעלי תעשיה ומ-9 מוסדות אקדמיים. במסגרת הכנס הרצו מובילים בצמרת התעשיה והמדע בארץ ובעולם: יאיר אמיתי מנכ"ל מתימו"פ; ד"ר כפיר לוצאטו מחברת לוצאטו את לוצאטו; פרופ' ארנון בנטור מהטכניון מהמובילים בתחום חומרי בנייה ועוד.
שיתוף פעולה בין המרכז השבדי לקורוזיה לבין המרכז הישראלי לקורוזיה של המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון
במסגרת ערב הגאלה של הכנס שלף ד"ר רולף גובנר מהמרכז השבדי לקורוזיה מפתח של המרכז ובהתלהבות רבה הסביר כי זהו מפתח המיועד לד"ר אמיר אליעזר ראש המרכז לקורוזיה של המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, סמל לתחילת שיתוף פעולה פורה בין שני המרכזים. במסגרת הכנס אכן נחתם הסכם שיתוף הפעולה בין שני המרכזים.
המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון נוסדה בשנת 1996 וכיום הינה המכללה להנדסה הגדולה ביותר בארץ. המכללה מפעילה שני קמפוסים: בבאר שבע ובאשדוד ובהם לומדים כ-2500 סטודנטים. המכללה קיבלה הכרה מהמועצה להשכלה גבוהה ולבוגרי המכללה מוענק תואר בוגר (B.Sc.) ברוב המחלקות. חמשת תחומי הנדסה נלמדים במכללה: הנדסת בניין, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה כימית. אתר הבית של המכללה הינו:
[קישור]