איקאה החליפה את ספק ההובלות והוזילה ב-30% את מחירי ההובלות. חברת "יש הפצות" היא הזוכה במכרז שערכה איקאה לשרות ההובלות.
מעתה מחירי ההובלה יעמדו מעתה על % 5 ממחיר הרכישה במקום % 7 עד היום, ובנוסף נקבעו מחירי מקסימום להובלת משפחות מוצרים:
הובלת מטבחים - מקסימום 300 שקלים; הובלת ספות (עד 3 ספות) - מקסימום 300 שקלים; הובלת ארונות - מקסימום 400 שקלים.
הטבה נוספת הינה ביטול תשלום עבור תוספת מרחק כפי שהיה נהוג עד כה (למעט חריגים כגון ערבה ואילת).
לדברי איל סלוק מנהל החנות, איקאה נוהגת לבחון באופן מתמיד את ספקיה, על-מנת לוודא כי הלקוחות מקבלים את השירות הטוב והמשתלם ביותר, תוך שמירה על רמת שירות בסטנדרטים הגבוהים של איקאה העולמית. "עיקרון התמחור האטרקטיבי של איקאה נכון לכל ההיבטים של פעילותה ולא רק למוצרים בחנות. עלויות ההובלה מהוות תוספת משמעותית עבור צרכנים ואיקאה משתדלת להקל גם בהיבט זה".
חדש באיקאה - הובלת פריטים קטנים וביצוע הובלות בשעות הערב
עם החלפת הספק, איקאה ישראל מאפשרת לראשונה ללקוחותיה לבצע הובלות לפריטים קטנים אשר אינם פרטי ריהוט וכן לבצע הובלות בשעות אחר-הצהריים והערב עד השעה 20:00.
בנוסף, חברת "יש הפצות" תספק ללקוחות איקאה מגוון עזרים לאריזת המוצרים בהם, ניילון ממוגן - "פצפצים", שקיות ועטיפות לשמירה מרבית על שלמות המוצרים.
אפשר גם לבד - איקאה תמשיך להשאיל גגונים ללא תשלום
ארז פיטל מנהל השרות של איקאה, מוסיף כי איקאה תמשיך להשאיל גגונים ללא תשלום ללקוחות המעונינים להוביל את המוצרים בעצמם. זאת כחלק ממדיניות Cash&Cary של איקאה המאפשרת רכישה ולקיחה מיידית של המוצרים על-ידי הלקוחות.
רשת איקאה העולמית כוללת 208 חנויות ב-33 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ-14 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.04. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 400 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים - בשנה שעברה הודפסו 145 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך.
בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001 באמצעות חנות ענק ששטחה 20,000 מ"ר הממוקמת במחלף פולג בנתניה. מאז פתיחת החנות בישראל ביקרו בה יותר מ-8 מיליון מבקרים.