X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בי"ח רמב"ם
▪  ▪  ▪

צינתור עורקי הלב משמש כיום כאחד הכלים המרכזיים להערכת תפקודם של כלי הדם בלב, אבחנה של היצרויות בכלי הדם ובהמשך גם טיפול בהן. הצינתור הינו פעולה פולשנית בה מוחדר צנתר לאחד מכלי הדם על-מנת להגיע עד לעורקי הלב.
ההתקדמות הטכנולוגית בתחום ההדמיה הובילה בהמשך, לפיתוח מיכשור רפואי המאפשר לבצע בדיקות להערכת זרימת הדם לשריר הלב תוך שימוש במגוון חומרים רדיו-אקטיביים. ההדמיה (מיפוי לב) מתבצעת כאשר הנבדק נמצא במצב מנוחה ובמצב מאמץ ומאפשרת לאבחן אזורי שריר לב תקינים, אזורים בהם קיימת הפרעה באספקת הדם, ואזורי צלקת לאחר אוטם בשריר הלב. כמו כן, מאפשר מיפוי הלב לחשב את התפקוד הכללי של הלב ואת כושר התכווצותו.
לאחרונה, חלה התפתחות משמעותית בנושא הדמיה לא פולשנית של עורקי הלב בבדיקת CT, סורק ממוחשב. התפתחות זו הובילה לפיתוח בדיקה המספקת מידע אנטומי מדויק על מהלך כלי הדם הכליליים (כלי הדם המספקים דם לשריר הלב עצמו),על קיום היצרויות בכלים אלו ועל מידת החסימה וההסתיידות בהם.
שלוב שתי שיטות ההדמיה שהוזכרו לעיל- מיפוי זרימת הדם לשריר הלב ברפואה גרעינית וצנתור לא פולשני ב-CT - לבדיקה אחת, מאפשר לאבחן היצרויות בעורקים הכליליים ולהבין את משמעותם הפיסיולוגית והקלינית.
מכשיר ה-Infinia LightSpeed SPECT/CT אשר פותח לאחרונה על-ידי חברת GE Healthcare, הינו הראשון מסוגו בעולם המאפשר בדיקת חולה לב באמצעות טכנולוגיה משולבת זו.
המכשיר הוכנס לשימוש מחקרי קליני במחלקה לרפואה גרעינית במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה בשיתוף פעולה הדוק בין צוותי הדימות והקרדיולוגיה במרכז הרפואי ונבדקו באמצעותו עד כה כ-50 חולים עם כאבים בבית החזה החשודים למחלת לב.
לגבי מרבית הנבדקים בטכנולוגית ה-SPECT/CT הוסיפה בדיקה זו מידע משמעותי ביותר לגבי החשיבות של ההיצרויות בעורקי הלב ומידת השפעתן על זרימת הדם בשריר הלב.
באמצעות המידע המתקבל מטכנולוגיה זו ניתן יהיה להגיע לרמת דיוק גבוהה באבחון היצרויות בעורקי הלב והשפעתן על זרימת הדם לאזורים הרלוונטיים, ולהחליט אילו הצרויות דורשות טיפול פולשני ובאלו מקרים ניתן להסתפק בטיפול שמרני בלבד ללא התערבות פולשנית ובכך למקד וליעל את הטיפול בחולים.
הניסיון הראשוני ביישום בדיקות באמצעות טכנולוגית ה- SPECT/CT בחולים עם תסמונת תעוקתית מצביע על יכולת אבחון טובה של הצרויות בעורקי הלב, הערכה של אספקת הדם לשריר הלב ותכנון מתאים של המשך הטיפול, וכל זאת באמצעות בדיקה בודדת ולא פולשנית.
בהקשר זה אמר האדי מופארג', מנכ"ל יחידת ההדמיה התפקודית ב - GE Healthcare: "אנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה עם המרכז הרפואי רמב"ם. הטכנולוגיה המתקדמת של מכשיר ה - Infinia LightSpeed SPECT/CT, לא רק עשויה לשפר באופן משמעותי את חייהם של חולי לב בכל רחבי העולם, אלא גם תביא עימה בשורה חדשה לעולם האבחנה הלא פולשני".
לדברים אלה הוסיף הפרופ' משה רוח, מנהל רמב"ם - הקריה הרפואית לבריאות האדם: "אני מברך את 4 השותפים לפיתוח החשוב הזה, המחלקה לרפואה גרעינית, המחלקה לרדיולוגיה והמחלקה לקרדיולוגיה יחד עם חברת GE Healthcare. שתוף הפעולה בין רמב"ם לבין GE Healthcare לאורך שנים רבות, הביא כבר בעבר לפיתוחן של מערכות דיאגנוסטיות חשובות ואנו רואים בשתוף פעולה זה מודל ליחסי גומלין בין ביה"ח לבין התעשיות המתוחכמות והביוטכנולוגיה אשר ילכו ויעמיקו בעתיד".
GE Healthcare היא יחידה שערכה 14 ביליון דולר השייכת לחברת GE העולמית היושבת בבריטניה ומעסיקה למעלה מ-42,500 עובדים בלמעלה ממאה מדינות. GE Healthcare ישראל שותפה לפיתוח טכנולוגיות להדמיה רפואית גרעינית המתקדמת בעולם. משרדי החברה יושבים בקריה הטכנולוגית בטירת הכרמל בחיפה. לחברה כ- 350 עובדים בארץ.

תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  24/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il