X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
התחנה, שעוצבה על-ידי הארכיטקט דני לזר, משתרעת על שטח של כ-800 מ"ר ומחוברת במעבר ציבורי תת-קרקעי אל שכונה ד' הסמוכה ואל פארק ההייטק והמדע של האוניברסיטה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אריאל שרון, יחנוך ביום העלייה השנתי לקברו של דוד בן-גוריון, מחר (ד', 7.12.05) את תחנת "רכבת - צפון האוניברסיטה", הסמוכה לאוניברסיטת בן-גוריון.
העלות המשוערת של התחנה החדשה - כ-55 מיליון שקל, והיא ממומנת ברובה מתקציב רכבת ישראל. הפרויקט מוקם על-ידי רכבת ישראל, ביוזמת אוניברסיטת בן-גוריון ועיריית באר שבע, באמצעות 'קרן באר שבע'.
מבנה תחנת "באר שבע צפון-האוניברסיטה", שהחליף את התחנה הישנה, ממומן בחלקו באמצעות תרומה של לארי גודמן מארה"ב, התורם רבות הן לעיריית באר שבע והן לאוניברסיטה. גודמן תרם בעבר להקמת מבנה המינהלה של הפקולטה להנדסה באוניברסיטה, להקמת בניין "בת-דור" והמרכז החדש לילד ולמשפחה בבאר שבע ואף קיבל תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה בשנת 2003. מבנה התחנה החדשה, מאופיין בתכנון ייחודי, יצוק מבטון חשוף וזכוכית, המוקף באלמנט הצללה מאלומיניום.
התחנה, שעוצבה על-ידי הארכיטקט דני לזר, משתרעת על שטח של כ-800 מ"ר ומחוברת במעבר ציבורי תת-קרקעי אל שכונה ד' הסמוכה ואל פארק ההייטק והמדע של האוניברסיטה, הנמצא בצמידות לתחנה.
נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' אבישי ברוורמן, ציין כי פרויקט "תחנת האוניברסיטה" אמור להוות מנוף לזירוז תהליכי פיתוח כלכלי ואורבני בבאר שבע ולפיתוח פארק ההייטק והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה, המתוכנן בסמוך.
זאת במסגרת תפיסתה הכללית של האוניברסיטה, הרואה בהם משימה לאומית ויעד שאמור למצב את תדמית העיר כ"מרכז חדשנות על סף המדבר". הצורך המרכזי העומד מאחורי הקמת הפארק הינו מתן מענה אסטרטגי לטווח ארוך, לצרכים של הנגב ושל העיר באר שבע, המשוועים להשקעות, בעיקר בתחומי התעשיות המתקדמות, כדי לאפשר את צמיחתו של האזור.
יצויין כי בין התחנה לבין הקמפוס מחבר "גשר מכסיקו" ושדרה מקורה להולכי רגל, באורך של כ-320 מטרים, שהוקם מכספים של תורמי האוניברסיטה במכסיקו, בראשותו של המהנדס פדרו דונדיש, ומשרד התחבורה.
"רכבת האוניברסיטה" תשמש כתחנת קישור גם לרכבת המגיעה לדימונה ויוכלו לעמוד בה, בו זמנית, שלוש רכבות. כמו כן, ייבנה במקום חניון ציבורי עבור כ-300 כלי רכב פרטיים ותהיה לו נגישות נוחה לתחבורה הציבורית - הן לאוטובוסים והן למוניות.

תאריך:  06/12/2005   |   עודכן:  06/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il