X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האקדמיה לעיצוב ויצו חיפה
▪  ▪  ▪
ישעיהו גבאי ואסף אורן

שלושה אמנים - דקלה גביש, ישעיהו גבאי ותמר קרוון - מניעים, בתערוכה זו, את יצירתם סביב הבגד וההקשר אותו הוא מייצג. הם משתמשים בו כמרכיב בסיסי ביצירתם, ובאמצעותו מעלים שאלות המרחיבות את הדיון אל מעבר לעולם הבגדים והאופנה.
הבגד ניתפש בחברה, כסוג של הבל, אלמנט גנדרני או נושא לפטפוטי נשים. אך בתערוכה זו הוא מועלה כמושא לחקירה פנימית, השולחת שלוחות גם אל המרחב התרבותי. שאלות הנוגעות בזהויות תרבותיות, בגוף, ובפוליטיקה של מיגדר ומיניות עולות מתוך התבוננות בתצוגות אופנה קונספטואליות כמו גם בעבודות אמנות של העשורים האחרונים.
האמנים המציגים בתערוכה זו, פועלים כולם על קו התפר שבין עולם האמנות לעולם האופנה, ובין המרחב הקונקרטי של החיים למרחב הפיוטי של האמנות.
דקלה גביש נעה ברצף שבין עיצוב לאמנות, ובין האמנות הפלסטית הסובלימטיבית לעולם האופנה המוחצן והמותגי. היא נוגעת ביצירתה בעולם הפנימי שלה, כשאבני היסוד של יצירתה הוצאו מן הארונות הביתיים. הבגדים המכילים את טביעת גופם של בני משפחתה, הופכים בטקטיקות נשיות של תפירה, רקימה, פרימה או חבישה, לדימויים עצמאיים המעלים שאלות על נשיות מול גבריות ובעיקר על פגיעותו של הגוף.
שעיהו גבאי פועל באיזור של דמדומים נטולי גבולות בין החיים לאמנות, ובין עולם האופנה והאמנות המושגית. פעולת ההתלבשות המוחצנת שלו עצמו, הופכת חלק ממסע של מחקר אודות הלבוש בכלל, ומיוחד אודות גופו. הוא מנסה להביע את עצמיותו בתוך קודים תרבותיים נוקשים ביותר הנשלטים על-ידי חוקיותה של האופנה הגברית המערבית. בתערוכה זו יוצג תיעוד של פעולה זו, לצד עבודת ווידאו אשר תעלה שאלות לגבי גבולות הבגד ואיסורי הגוף.
תמר קרוון נעה אף היא בין עולמות שונים, בין הצילום המקצועי בעל הכללים המוכרים לבין הצילום האינטימי, נטול החוקיות. היא מציגה בתערוכה זו סדרה של צילומי נשים (כולל אוטופורטרט )- נשים השונות בגילן ובמיקומם בחיים, לובשות כולן אותה שמלה אדומה - שמלתה של האמנית. קרוון אשר פיתחה בעבר שפה אישית ושברה מוסכמות במסגרת צילומי אופנה, מנסה בעבודה זו לבחון את מורכבותו של מושג הנשיות.
לצד עבודותיהם של האמנים, מוצג בחלל התערוכה פרויקט עיצוב של סטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה באקדמיה. בפרויקט זה יצרו הסטודנטים דגמי לבוש אשר התכתבו עם יצירתם האמנותית של דקלה גביש וישעיהו גבאי, מן הבחינה הצורנית והמושגית.
התערוכה מתקיימת במסגרת פרויקט אוצרות שנת 2006 - בפרויקט זה אוצרים סטודנטים ממחלקות העיצוב השונות תערוכת נושא בתחום האמנות והעיצוב העכשוויים. הנושאים הנבדקים בתערוכות, קשורים קשר ישיר לשאלות זהות חברתיות ותרבותיות של המציאות הישראלית. אלה נחקרים דרך אמנים ישראלים הפועלים בתחומים מגוונים.
עבודת האוצרות כוללת מחקר עיוני וכתיבה, והעבודה העיצובית כוללת עיצוב והפקת התוצרים הנלווים לתערוכה - עיצוב חלל התערוכה ועיצוב קטלוג והזמנה.
מנחת הפרויקט ואוצרת ראשית: ענת גטניו

תאריך:  19/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il