X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשיפה ב-News1 / יחסים מסוכנים בעיצומו של משפט

ההמלצה שמסתירים השופט כספי והפרקליטה הבכירה

הפרקליטה מיכל רוזן-עוזר הציגה מועמדותה בפני הוועדה לבחירת שופטים לכהונת שיפוט עתה אנו חושפים, כי מכל השופטים בישראל לא נמנעה רוזן-עוזר מלבקש את המלצתו החמה של השופט זכריה כספי וזאת בתקופה שהיא מופיעה בפניו כתובעת במשפט פרשת רשות המיסים השופט העניק לתובעת יחס מיוחד במהלך המשפט ועתה מסתירים השניים את דבר ההמלצה
▪  ▪  ▪
כספי. מסתיר מידע? [צילום: פלאש 90]

גורמי המשפט ואכיפת החוק, ובראשם מערכת בתי המשפט, היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליטות וגורמי החקירה, פועלים, ובצדק, למנוע מצב שבו אישים מקורבים ימונו באופן בלתי תקין למשרות רמות, תוך ניצול שררה או מעמד מיוחד. הלהט להכות ולבער תופעה זו אינו מיושם, משום מה, דווקא כאשר בכירים במערכת המשפט/התביעה לוקים בעצמם במעשים דומים. הפעם עסקינן בשופט בית משפט מחוזי זכריה כספי ובתובעת עו"ד מיכל רוזן-עוזר.
שורה של כתבי אישום הוגשו בשנים האחרונות בעניינים אלה. הבולטים שבהם: נגד השר לשעבר צחי הנגבי; ונגד שבעה נאשמים בפרשת רשות המיסים. בכתבי האישום דנן הוטחו בנאשמים טענות קשות ביותר למינויים פסולים שנערכו על-פי הנטען נוכח היכרות מוקדמת ויחסים קרובים וזאת תוך עבירה על החוק. מעשים אלה, נטען, מהווים עבירת של מתן/קבלת שוחד.
הפרשה האחרונה - זו המכונה פרשת רשות המיסים - נדונה בחודשים האחרונים בקצב מואץ בבית המשפט המחוזי מרכז (בפתח תקוה) בפני השופט זכריה כספי. התובעת בתיק - עו"ד מיכל רוזן-עוזר, נחשבת לבכירה בפרקליטות. הנאשם המרכזי, ג'קי מצא, הואשם והורשע בקידום מינויים באופן בלתי חוקי, תוך מתן דריסת רגל לידידים מחוץ לרשות המיסים. בגזר הדין כתב השופט כספי על חומרת מעשיו של מצא, ובגין זאת גזר את דינו לשנת מאסר בפועל. מצא הגיש ערעור וזה טרם נדון.
התובעת זכתה ליחס מיוחד
שישה נאשמים (מתוך שבעה), ובהם ג'קי מצא, חתמו והורשעו במסגרת עסקות טיעון. ולא בכדי: השופט כספי ידוע כמחמיר במיוחד וכמי שנוטה לצד הפרקליטות באופן מובהק, כפי שיתואר להלן. כל מי שעיניו בראשו לא יכול היה שלא להבחין ביחס המיוחד שהעניק השופט כספי לתובעת עו"ד רוזן-עוזר. לשפת הגוף. להגנה מפני פרקליטי ההגנה. לכר הפעולה הנרחב שקיבלה התובעת הנכבדה, לעומת קוצר הרוח שהפגין כספי כלפי הנאשמים ובאי-כוחם.
הנאשמים ראו וחששו. לכן מיהרו לחתום על עסקות טיעון ולהודות גם במעשים שלא ביצעו, לטענתם, ובלבד שלא להכעיס את השופט כספי - שמא יחמיר עימם ויגזור עליהם שנות מאסר רבות.
עתה אנו חושפים ב-News1 כי באותם ימים שמתנהל משפט רשות המיסים בפני השופט זכריה כספי, מונחת בקשה מצד עו"ד רוזן-עוזר - בטפסים שהגישה כמועמדת לכהונת שיפוט, הכוללת את שמו של השופט זכריה כספי כממליץ.
מיותר כמעט לציין: ספק אם מועמד לתפקיד כה יוקרתי היה מציין שמו של שופט, כממליץ, אלמלא תואם הדבר עימו, ומראש. משמעות הדבר: בתקופה שמגוללת התובעת בפני השופט כספי את עוונם של הנאשמים שקידמו ודחפו למינויים בעייתיים, היא עצמה ביקשה/הזמינה ו/או הסתמכה על המלצה מהשופט כספי בפניו היא מופיעה. הקשר הסימביוטי מגלם בתוכו חשש כבד ואמיתי למשוא פנים. האין מדובר במעשה בעייתי המדיף ריח של שחיתות? מדוע לא ייבדק הדבר על-ידי המשטרה ו/או הפרקליטות.
הנהלת בית משפט והפרקליטות מצופפים שורות
בחודשים האחרונים פניתי מספר פעמים להנהלת בית המשפט ולפרקליטות. ביקשתי את תגובתם לנושא, אך גורמים אלה בחרו לצופף שורות ולגונן על רוזן-עוזר ועל השופט כספי:
  • הנהלת בית המשפט הסתתרה מאחורי חובת הסודיות בדיוני הוועדה לבחירת שופטים, וזאת במקום לפתוח בבדיקה שמא מתחת לאפנו מקודמת תובעת באופן מושחת. כמו-כן היא סירבה, ובתוקף, לאשר או להכחיש את השאלה: האם נכון הדבר שהשופט כספי כתב המלצה לעו"ד רוזן-עוזר;
  • הפרקליטות סירבה, ובתוקף, להתייחס עניינית לפרטים בסוגייה זו. גם השאלה האם ציינה רוזן-עוזר את שמו של כספי כממליץ - וזאת בתקופה שהיא מופיעה בפני השופט בעניינים דומים, נותרה ללא מענה מצד הפרקליטות.
השופט כספי והתובעת רוזן-עוזר התנהלו באופן בעייתי המחייב בדיקה. הניסיון להסתיר את המידע - לא ייצלח. העובדה שהתקיימו בין זכריה כספי לבין רוזן-עוזר יחסי הערכה אישיים וקירבה מיוחדת עד כדי המלצה לשיפוט, מחייבת טיפול וגם הצגת השאלה החשובה עוד יותר: מדוע הסתירו השניים את דבר ההמלצה מהנאשמים בתיק רשות המיסים, והאם אין בכך משום עבירה על החוק.

תאריך:  04/06/2011   |   עודכן:  04/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
בתיאטרון גשר מגישים קומדיה שיש לה רגעי שמחה אמיתית, צחוק וחדווה, וגם רגעי עצב עם אימת השדים, השטן והגיהינום
פזית רבינא
יום ירושלים נחוג השבוע באירועים שונים ברחבי הארץ. עיריית ירושלים הגדילה לעשות והעניקה ליקירי העיר פרס מיוחד במינו - חלקת קבר בהר הרצל. רוצים גם אתם? חכו שתגיעו לגיל 70
פזית רבינא
שאול מופז, ראש ועדת חוץ וביטחון, ביקר ברוסיה ודיבר על אוטובוס התלמידים שנפגע מטיל נגד טנקים שיוצר ברוסיה. "זה עִצבן פה לא מעט אנשים, שחששו ששוב תתפקשש פה עסקת נשק עם סוריה", מסביר הפרשן הצבאי פאבל פלגנהאור, "ולכן יומיים אחר כך נעצר הנספח הצבאי שלכם, ואדים ליידרמן"
סופיה רון-מוריה
בהנהגתה של ציפי לבני משלימה קדימה מהלך של מעבר ממפלגת מרכז למפלגת שמאל לכל דבר - מפלגה שמקבלת את מתווה אובמה ושחלק ניכר ממתפקדיה החדשים הם ערביי ישראל
חיים אלוש
בימים אלו מגלה ענף התיירות הישראלי מנוע צמיחה חדש, המתבסס על כנסים, ירידים ותערוכות בינלאומיות, שלצד משיכה של משלחות דיפלומטים ואנשי מקצוע, תורמים לקידום המוניטין של ישראל בעולם    חיים אלוש, בעלי קבוצת 'משוב' מספר על הכוח האדיר שטמון בענף התיירות הרווחי ביותר בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il