X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לפני כשנתיים הגיע גדעון מורן למשרדי קווינקו והסיר מהקירות חמישה ציורים שנרכשו על-ידי קווינקו תמורת 25-20 אלף דולר כל ציור "יגאל אישר", אמר לאלה שהתרעמו עכשיו מייחסת הרשות למורן טיפול בלתי חוקי גם במניות קווינקו מהטיפול הבלתי חוקי והעברייני יצא נשכר בעיקר יגאל זילכה
▪  ▪  ▪
זילכה. האם הפעיל את מורן [צילום: ניר קידר]
את מי שירת גדעון מורן
יואב יצחק
מורן נחקר בחשד לביצוע עבירות בשלוש פרשות. אחת מהן - פרשת קווינקו. מוטב להם, לחוקרי הרשות, למצות את החקירה, כולל חקירת מורן, בשאלה: האם פעל עבור זילכה ו/או בשליחותו
לרשימה המלאה

ביום 13.04.13 שאלנו ב-News1: את מי שירת גדעון מורן, שנעצר ושוחרר בערבות בגלל חשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך בשלוש פרשות. אחת מהן: במניות חברת קווינקו שבשליטת יגאל זילכה.
הצבענו ברשימתנו על-כך, כי בהתאם לדיווח שנמסר לבית המשפט מצד חוקרי רשות ניירות ערך, בשתי הפרשות הראשונות (חברת זיקו שילובים וחברת כלנית) ניצל מורן מידע פנים והרוויח כסף באופן פרטי מהרצה ו/או טיפול במניות בסכום כולל של כ-225 אלפי ש"ח. ואילו בפרשת קווינקו - כאילו כלום.
הצענו באותה רשימה לחוקרי הרשות לחקור: האם נכון הדבר שגדעון מורן פעל עבור יגאל זילכה. שכן, במבחן התוצאה נראה כי זילכה, המסובך בחובות כבדים לבנק לאומי ולגורמים נוספים, הוא הצד היוצא נשכר מהטיפול במניות קווינקו - שגרם לעליית מחירן בבורסה ו/או לפחות להחזקתן במחיר גבוה יחסית לשויין העסקי. הזכרנו, כי מניותיו של זילכה נמסרו כבטחונות לבנק לאומי כנגד ההלוואות, וכי שמירת ערכן במחיר הגבוה הינו אינטרס ראשי-במעלה מבחינת זילכה.
עתה אנו מגלים, כי בין מורן לבין יגאל זילכה התקיימו יחסים מיוחדים - מעל ומעבר למקובל בחברה ציבורית. בין השניים התקיימו יחסי גומלין העלולים להסביר את פעילותו הפלילית של מורן, ממנה יצא זילכה נשכר, כאמור. עיקרה:
  • לפני כשנתיים, בתקופה שמורן עסק בהרצת מניות תוך עבירות פליליות - כולל במניות קווינקו, הוא קיבל מזילכה מתנה גדולה: חמישה (5) ציורים פרי מכחולו של הצייר הנודע יצחק טרקאי. ציורים אלה נרכשו לפני שנים רבות על-ידי קבוצת קווינקו תמורת כ-25-20 אלף דולר כל ציור. גם אם מדובר בשווי נמוך יותר, הרי שמדובר בסכום משמעותי.
    מורן הגיע אישית למשרדי קווינקו והסיר את הציורים מהקירות. התפתחה מהומה קלה. לשאלות שהופנו אליו אמר: "יגאל אישר". מידע זה מצוי בידיעת כמה מבכירי קווינקו לשעבר, ובהם: אבי קלדרון, עודד כהן ומולי הירשברג.
משמעות הדבר: זילכה דאג למתן טובת הנאה בסדר גודל של יותר ממאה אלף דולר למורן. על-חשבון בעלי המניות של קווינקו. הציורים, אגב, נלקחו לביתו החדש של מורן. נטילת הציורים בלא תשלום מלא לקווינקו מהווה עבירה פלילית חמורה: קבלת דבר במרמה ואולי אף גניבה. באישור זילכה. אם אכן מהווה הדבר גמול ו/או חלק מהגמול בגין הרצת המניות, הרי שהפאזל נפתר.
טוב יעשה יו"ר רשות ניירות ערך פרופ' שמואל האוזר, שנמנע במשך זמן רב מטיפול ומיצוי הדין בגין חריגות ועבירות שביצע יגאל זילכה עוד קודם לכן, אם יורה על חקירה מהירה בשאלה: האם מעורב זילכה בהרצת המניות שבוצעה על-ידי גדעון מורן.

תאריך:  20/04/2013   |   עודכן:  21/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההתגוללות על נוחי דנקנר מצד כמה כלי תקשורת והפופוליזם הבנקאי המתחסד המבוצע עתה נגדו גורמים נזק עצום לבעלי אגרות החוב, לבנקים ולציבור בכללותו    האחראים למשבר החובות אינם רק בעלי השליטה כדוגמת דנקנר, אלא: הבנקים שנתנו הלוואות בלא בטחונות מתאימים, המוסדות שרכשו אגרות החוב, וכלי התקשורת שחגגו ו'פימפמו' מעלה-מעלה את הטייקונים תמורת שת"פים ומודעות
אריה אבנרי
תפארתו של יעקב נאמן לא תהיה על תקופת כהונתו השנייה כשר המשפטים, שבה התגלה כאדם שנוי במחלוקת, המגן והמושיע של כמה אישי צמרת שסרחו    כשליו במשרד המשפטים הם כאין וכאפס בהתחשב בעובדה שרשות המיסים קיבלה בעבר מידע מחשיד, על-פיו חשוד נאמן בהעלמת הכנסות ממשרד הפרקליטים שלו
שיה מלכין
מן הידיעות שמתפרסמות אצלנו ניתן לקבל את הרושם כי ההתנגדות ל"ברית מילה" קיימת בעיקר באירופה, כולל בגרמניה. אבל מסתבר שהיא קיימת גם באמריקה. המקום המתאים ביותר לקבוצות אקטיביסטיות כאלה היא העיר וושינגטון
ראובן לייב
אלף צילומי-נוף ישראלים יישלחו לסין ויוחזרו ארצה כציורי שמן על בד, פרי-מכחולם של אמנים סיניים. בסופו של דבר הם יוצגו במוזיאון חיפה לאמנות כפרויקט ייחודי שינתב את הקשר שבין מזרח למערב ואת היכולת להציג אובייקט אמנותי "נטול-מקור"
טובה ספרא
נשיא סוריה בשאר אסד טועה בהערכת מצבו ותיתכן מכה קשה למשטרו    עונת הליקויים החלה ותשפיע בכל המישורים, גם במזג האוויר    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 26.4.13-19.4.13
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il