X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נורמות התנהגות [צילום: ג'מאל אוואד/פלאש 90]
פנייה לאזרחי ישראל הערבים
[חלק ב] אין ספק שהישגי המשטרה בחיסול הפשיעה והאלימות בתקופה כה קצרה מדברים בעד עצמם המשטרה יכולה להילחם בפשיעה ולעצור רוצחי נשים בחברה הערבית, אבל, המשטרה אינה יכולה לשנות את נורמות ההתנהגות והערכים לפיהם חיה ופועלת החברה הערבית

ממשלת בנט-לפיד הייתה ממשלה שדאגה לאזרחים, יהודים וערבים. שני חברי כנסת ערבים "גדעו את הענף". המפלגה הערבית המשותפת הצביעה בעד התפזרות הכנסת. האם ממשלת ביבי זה טוב לערבים?
המבצע של משטרת ישראל למיגור הפשיעה והאלימות
רה"מ נפתלי בנט אמר כי כל הממשלה מחויבת להצלחת המלחמה בפשיעה: "המבצע יכלול את כל הגורמים בממשלת ישראל: משרד הפנים, שב"כ, משרד האוצר, היחידה לפשיעה כלכלית, רשות המיסים, משרד המשפטים - כל ממשלת ישראל רתומה למבצע. אנחנו סומכים עליכם ואנחנו לא נרפה, עד שנצליח להחזיר את הביטחון גם לרחוב הערבי".
משטרת ישראל מציגה היום שינוי תפיסת הפעלה, תיעדוף ומיקוד משאבים במטרה למגר את הפשיעה בחברה הערבית".
במסגרת התוכנית "מסלול בטוח", ובשילוב עם תוכנית החומש של משטרת ישראל הוחלט על מספר צעדים: תוספת 1,100 תקני כוח אדם למשטרת ישראל, תקצוב הקמת שני מפלגים כלכליים להתמודדות עם תופעת סחיטת דמי החסות והפשיעה הכלכלית, הקמת תחנות משטרה תבור וג׳סר א-זרקא, עיבוי תחנות משטרה ונקודות משטרה בישובים ערביים, כולל בפזורה הבדואית, הרחבת פרויקט השיטור העירוני וכן על הרחבת תוכנית Safe City לערים נוספות, בדגש על ערים מעורבות.
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס בדבריו למבצע איסוף כלי נשק במגזר הערבי: "פתחנו במבצע רחב היקף ברחבי הארץ שזכה לשם "מכת סיף" או בתרגום "מכת חרב". כאלף שוטרים ולוחמים פשטו על כמאתיים שמונים וארבעה יעדים מודיעיניים בתחום אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, סוחרי האמל"ח, מחזיקי האמל"ח, חשודים באלימות ובעבירות כלכליות ועוד.
במבצע עד כה, בהובלת מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, נרשמה ירידה של 40% בשיעור אירועי הירי, 80% מ-515 יעדי פשיעה טופלו, ו-306 חשודים נעצרו, למעלה מ-240 מתוכם "מחוללי פשיעה מרכזיים, שבהם 30 החברים בשלושה ארגוני פשיעה מרכזיים במגזר הערבי. כמו-כן, הוחרמו מגורמים עבריינים כסף מזומן ורכוש בשווי של יותר מ-200 מיליון שקל, חלה עלייה של 375% בסיכול הברחות אמל"ח ונתפסו אלפי כלי נשק.
בשורה לחקלאים: המבצע במגזר הערבי הוביל לירידה של 42% באירועי הפשיעה החקלאית. 88 אירועים התרחשו עד כה, לעומת 153 בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכם - שבע פלישות בכוח לאדמות חקלאיות, לעומת 19 אשתקד ו-13 לפני שנתיים; 17 עבירות של גניבת תוצרת חקלאית השנה, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד ו-34 ב-2020; 14 אירועי גניבת טרקטורים השנה, לעומת 26 אשתקד ו-20 ב-2020; וירידה משמעותית של 76% בתיקי גניבת בקר וצאן מאז תחילת השנה.
בקיצור, אין ספק שהישגי המשטרה בחיסול הפשיעה והאלימות בתקופה כה קצרה מדברים בעד עצמם. המשטרה יכולה להילחם בפשיעה ולעצור רוצחי נשים בחברה הערבית. אבל, המשטרה אינה יכולה לשנות את נורמות ההתנהגות והערכים לפיהם חיה ופועלת החברה הערבית. זהו תפקידם של המנהיגים. מה עושה המפלגה הערבית המשותפת כדי לשנות נורמות וערכים כמו היחס לנשים? הראיון עם נשים ערביות בעיתון ידיעות אחרונות של שבת חושף את מצבן העגום של הנשים בחברה הערבית.
שני חברי הכנסת הערביים שהחליטו לשים קץ לממשלת השינוי פעלו בניגוד לאינטרסים של החברה הערבית. אם תיבחר ממשלת ימין זה יהיה לטובת ערביי ישראל? האם ממשלת בנימין נתניהו תמשיך את המבצעים של המשטרה לטובת הציבור הערבי?
מנסור עבאס פתח עידן חדש ביחסי יהודים וערבים בישראל. לא נותר אלא לקוות שאזרחי ישראל הערבים יאפשרו לו בהצבעתם בבחירות לדאוג לאינטרסים שלהם.

תאריך:  10/07/2022   |   עודכן:  10/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
בשנת 2014 לא כיהנה היועצת המשפטית גלי בהרב-מיארה, אלא היועץ המשפטי בשנת 2014 היה יהודה וינשטיין, שנתן חוות דעת חיובית לראש הממשלה ולשר הביטחון בממשלת המעבר למנות רמטכ"ל    לחוות הדעת החיובית הצטרף גם הפרקליט הצבאי הראשי, דן עפרוני
יאיר נבות
היריעה קצרה מלסכם פה את הישגי וכישלונות שינזו אבה בשנות כהונתו, אך אפשר לומר שהוא סייע לייצב את מצבה של כלכלת יפן, התמודד עם העלייה באסרטיביות של סין, עם תעוזת קוריאה הצפונית, והצליח להחזיר ליפן את האיים הקוריליים במו"מ מול רוסיה
יוני בן-מנחם
נשיא אלג'יריה כפה פגישה ולחיצת ידיים בין מנהיג חמאס אסמעיל הניה לבין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס במהלך חגיגות יום העצמאות ה-60 בארצו    אולם, המפגש המזדמן הזה לא יצר שום פריצת דרך, הפיוס הפנים פלשתיני נראה רחוק מתמיד והמתיחות רק גוברת בין פתח לחמאס
איתן קלינסקי
בשנת 2014 לא כיהנה היועצת המשפטית גלי מיארה, אלא היועץ המשפטי בשנת 2014 היה יהודה וינשטיין, שנתן חוות דעת חיובית לראש הממשלה ולשר הביטחון בממשלת המעבר למנות רמטכ"ל. לחוות הדעת החיובית הצטרף גם הפרקליט הצבאי הראשי, דן עפרוני
מרדכי ליפמן
מדד האלימות גואה ביחס הפוך למרחק    רחוק מיישובים יהודיים - פחות התנכלות, בסמיכות אליהם יותר    לנגד עינינו מתפתח בשנים האחרונות מאבק על הרחוב הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il