X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חובת שירות צבאי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פנייה ל-170,000 אברכים
ראו את תוכנית הממשלה הנוכחית בתחום התקציב: קיצוצים בחינוך ממלכתי, מחסור חמור ברופאים ומיטות בבתי החולים וכו' כל זה כדי לפרנס אתכם ולתקצב את מוסדותיכם

אין כל אפשרות לשלוח מייל למנהיגים שלכם. הם אינם מוכנים לקבל אימיילים. האימילים חוזרים מבלי שנקראו. אולי פנייה למצפונכם האנושי תאפשר לנו החילונים להסביר לכם שהמנהיגים שלכם רוצים לשנות את כללי המשחק באופן חד-צדדי כדי להפוך אותנו האזרחים שמשרתים בצבא, עובדים ומשלמים מיסים ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבורכם.
הדרישות של יהדות התורה:
1.השוואה בין לימוד תורה לשירות צבאי ופטור משירות צבאי - בתורה נכתב שחובת השירות הצבאי היא אפילו "לחתן מחופתו" - אין כל אפשרות הוגנת להשוות לימוד תורה לשירות צבאי. אף אברך עוד לא נהרג או נפצע או הפך לנכה לכל חייו בשל לימוד תורה. עם כל הכבוד ללימוד תורה, כל אברך יכול להקדיש רק 3 שנים מחייו לשירות לאומי או צבאי כי שירותים אלה הם "פיקוח נפש". עד עתה נהרגו למעלה מ-24,000 חיילים ומאות ואולי אלפים נפצעו או הפכו לנכים. האם המצפון שלכם מאפשר לכם להביט בעיניהם של ההורים, הנשים, הילדים של ההרוגים, הפצועים והנכים הללו בשעה שאתם לומדים תורה?
2. ההכרזות של כ-10,000 קצינים שהתנדבו למילואים לאחר שסיימו למלא את חובתם לשירות מילואים על-פי חוק מרצונם החופשי והכריזו על אי-התנדבות - מדובר באנשים בני 45 ומעלה שהמשיכו להתנדב לשירות מילואים בחייהם האזרחיים. הם מתנדבים מכיוון שאתם לא משרתים והצבא סובל ממחסור בכוח אדם ברמה מסוימת. אנשים אלה הם "מלח הארץ" והמנהיגים שלכם מצפים מהם להגן עליכם כאזרחי המדינה מבלי שאתם תורמים דבר לטובת המדינה. מדוע? באיזו זכות?
3. מדינת הלכה - המנהיגים שלכם פועלים להפיכת המדינה שאבותינו בנו בזיעת אפיהם והקימו כמדינה ציונית יהודית-דמוקרטית-ליברלית למדינת הלכה. ערכי היהדות שלנו שונים משלכם. אנו יורשיו של שפינוזה, אבי היהדות החילונית. זאת יהדות מודרנית-ליברלית. הפיכת המדינה למדינת הלכה זוהי כפייה דתית של מיעוט חרדי-חרדל"י על רוב האזרחים. האם שאלתם את עצמכם מי יגן עליכם ועל המדינה אם החילונים והמסורתיים יחדלו לשרת בשל המהפכה המשטרית שמנהיגיכם מראשי תומכיה. חילונים רבים עזבו בגללכם את ירושלים. הם יעזבו את המדינה אם תשיגו את מטרותיכם ואתם תישארו לבד מול כל אויבי ישראל בלי צבא.
4. בזיעת אפיך תאכל לחם" - היכן כתוב בתנ"ך או בתלמוד שלימוד תורה משחרר מעבודה? בימי הבית השני החכמים ותלמידי החכמים עבדו למחייתם. רבן שמעון בן גמליאל, ראש הסנהדרין קבע שאסור להפוך את התורה קרדום לחפור בו. לאחר חורבן הבין הוקמה חווה בעכברה בגליל בה תלמידי חכמים עבדו בחווה ולמדו תורה.
5. כלכלנים קובעים שקבלת התנאים שלכם תהפוך את ישראל למדינת עולם שלישי. כלכלת המדינה אינה יכולה לשאת 170,000 אנשים שאינם עובדים ואינם תורמים דבר.
לסיכום
אם אינכם משרתים, עובדים ומשלמים מיסים ודורשים מהמדינה לתקצב אתכם ואת מוסדותיכם, כל זה הוא על חשבוננו. ראו את תוכנית הממשלה הנוכחית בתחום התקציב: קיצוצים בחינוך ממלכתי, מחסור חמור ברופאים ומיטות בבתי החולים וכו'. כל זה כדי לפרנס אתכם ולתקצב את מוסדותיכם. אנו צריכים לשרת יותר ואיננו יכולים לקבל שירותים מהמדינה כמו בריאות, חינוך וכו' כי בכספי המיסים שלנו אנו מפרנסים אתכם. אתם הופכים אותנו ל"חוטבי עצים ושואבי מים" עבורכם.
מדוע? באיזו זכות? אין זכויות בלי חובות. ואתם דורשים לא רק זכויות אלא גם זכויות יתר. היהדות שלנו שונה משלכם. אנו מסרבים לקבל את התנאים שלכם. אם ברצונכם ליהנות מתקציב המדינה לכו לעבוד ושלמו מיסים. אם אתם רוצים הגנה על המדינה בה אתם חיים - נא לשרת בצבא או בשירות לאומי.
אתם רוצים ללמוד תורה? יש לבצע בחינות כניסה ולקבוע קריטריונים לקבלה כמו במוסדות השכלה אחרים. ולידיעתכם: המדינה מתקצבת רק באופן חלקי את מוסדות ההשכלה הגבוהה והסטודנטים משלמים שכר לימוד.
נ.ב: ליהדות אין סנהדרין שבה יהיו מיוצגים כל הזרמים ביהדות: הקונסרבטיבים, הרפורמים, הניאו-אורתודוקסים, היהדות החילונית וגם אתכם, היהדות האורתודוקסית. היהדות היא פלורליסטית.

תאריך:  31/07/2023   |   עודכן:  31/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
רון בריימן
שוויון אמיתי מחייב שירות חובה - או שירות אזרחי - באורך זהה ובשכר זהה לחילוניים, לדתיים ולחרדים, ליהודים ולערבים, לשמאלנים ("סרבני מצפון") ולימנים, לבנים ולבנות, לנח"לאים ולחיילי ישיבות ההסדר
עידן יוסף
איתמר לוין
קובע: התנועה לאיכות השלטון לא מיצתה הליכים כנדרש עם פקיעת דחיית הגיוס    מבהיר: "לא ניתן אף לצפות להתמשכות בלתי מוגבלת של הטיפול בנושא"
איתמר לוין
התנועה לאיכות השלטון טוענת שהחלטת הממשלה שלא לכפות על החרדים את חובת הגיוס, עומדת בסתירה לפסיקה, פוגעת בצורה חמורה בשוויון ולוקה בחוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוניים
אפרים הלפרין
בואו נראה מדוע חובה עלינו להתפשר בעניין גיוס החרדים    בואו נראה מדוע הפשרה בעניין גיוס החרדים תועיל לנו הרבה יותר ממה שתזיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il