X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
צר היה לי הבוקר, לשמוע את סמנכ"ל משרד החינוך, מר מנחם כהן, מנסה לשווא לכבס מילים, ולהסביר מדוע פיטורי 4,500 מורים הם גזרה משמיים ולא פשוט שיטה אלימה לניהול "משא ומתן" משא ומתן? על מה? על יישום המלצות וועדת דברת לא על ההמלצות אלא רק על יישומן הדוח עצמו הוא בבחינת "כזה ראה וקדש"
▪  ▪  ▪

הרבה ביקורת יש לי על ארגוני המורים, שתרמו לאורך שנות דור את תרומתם להתדרדרות מערכת החינוך, אך הבוקר הצדקתי לחלוטין את מזכ"ל הסתדרות המורים, מר ווסרמן, כשאמר כי איום הפיטורין בטענת אין כסף, אשר למרבה הפליאה יימצא ברגע שהמורים ייכנעו ויקבלו על עצמם את דוח דברת כלשונו וככתבו, וסרב לנהל "משא ומתן" תחת איום פיטורים של אלפי מורים, ושזה בבחינת "אקדח טעון".
פעם קראו לשיטה כזו "מדיניות ספינת תותחים" אך חוששני כי מאות אלפי בוגרי מערכת החינוך בשנותיה של שרת החינוך לא יידעו על מה המדובר. כל שהפכה מערכת החינוך זה למרוץ מטורף אחר ציוני בגרות במדעים ופסיכומטרי מצד אחד, ומאבק להורדת סף הכניסה לאוניברסיטאות, כצעד פופוליסטי, מצד שני. מזמן איבדה מערכת זו את הזכות להקרא מערכת חינוך.
ומה פתרון הקסמים של משרד החינוך? רפורמה ארגונית מסוכנת, שאינה עוסקת כלל בתכנים ושיטות הוראה, שמקדימה מאוחר למוקדם, שהינה כל-כך "טובה" עד שלא מתכננים כלל ניסוי, ושאינה מציגה כל קשר בין שיטתה לבין שיפור ההוראה והחינוך.
ומה יגידו לנו בעוד דור? סליחה טעינו? לא. מערכת החינוך אינה נוהגת להודות בכישלונות, גם כאשר שיטות שהכניסה המערכת לפני דור גרמו להתדרדרות קשה ברמת הלימודים, שיטות אותם באה הרפורמה לתקן.
וחינוך? נושא זה הפך לסתם מטבע לשון שחוקה. האלימות בחברה, הירידה בגיוס לצה"ל, החסך הגדול בהבנת מהי דמוקרטיה, כל אלה ועוד נטלו את הזכות של משרד החינוך לדבר כלל על המושג חינוך.
שרת החינוך, בגיבוי הממשלה, מחנכת את כל הציבור הישראלי, לדבר אחד והוא שכוחניות זה שם המשחק. לא הסכמה חברתית - שהרי עם ציבור ההורים כלל לא מדברים. לא משא ומתן עם המורים - שהרי את התוצאות מנסים להכתיב מראש.
גם אין מדובר על רפורמה של כלל מערכת החינוך - שהרי עם מערכת החינוך החרדית חוששת השרה להתעמת ומוותרת מראש, כי כשמדובר בכוחניות הם טובים ומנוסים יותר, ואליהם מצטרף גם החינוך הממלכתי-דתי.

תאריך:  01/05/2005   |   עודכן:  01/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
אברהם שרון
מיכאל שרון
בעייתה המרכזית של ישראל היום דומה להפליא לזו של רוסיה, חרף הבדלי הענק הטריטוריאלים והאחרים ביניהם: פשע מאורגן רחב היקף, חסר מעצורים ואתיקה, הקשור ב"אוליגארכים" חסרי מצפון ואחריות או נוכלים שעשו את הונם תוך חבירה לגורמים ממסדיים וסמי-ממסדיים
בלפור חקק ושוש ויג
"תצלצל שפתנו כפעמון הכסף/וכשירת הזמיר/בין חגווי הסלעים הגבוהים לה יען/קול נפלא וטמיר"    כשהתכנס הקונגרס הציוני הראשון כתב משורר צעיר בשם לייב יפה את השורות הללו    התנועה הציונית מראשיתה נאבקה להשיב לעם היהודי סממנים ברורים של זהות לאומית: ארץ ושפה
עו"ד עופר סולר
רופא מחוייב למסור לחולה הסבר מקיף על הטיפול אשר הוא עומד לקבל ובין היתר על טיפולים חלופיים לטיפול המוצע; ואז הוא הופך למעשה לתועמלן של חברת התרופות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il