X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רינו צרור מדבר על מלחמת האחים שבפתח והוא צודק; רגע לפני התהום מתבקש ראש הממשלה אשר בידיו המפתחות להציל אותנו מהעימות הטראגי להבין שאין המדובר בפינוי ימית כאן אלא במשהו בעייתי בהרבה; האם ישכיל שרון בדקה ה-90 להפנים שאנחנו בדרך לשבר הגדול ביותר בתולדות המדינה? מיכאל דבורין מקווה שכן אך חושש שכבר מאוחר מדי
▪  ▪  ▪

מי שצפה אמש (ג', 3.5.05) בתוכניתו, המשובחת יש לומר, של רינו צרור "דין וחשבון" בוודאי נחרד מתסריט הבלהות ששרטט צרור לגבי מה שיתחולל פה בעוד פחות מארבעה חודשים שאין דרך אחרת לכנותו מאשר "מלחמת אחים" - פשוטו כמשמעו.
גם אם אתעלם באלגנטיות (ותרשו לי לא להתייחס לכך הפעם בפרטנות יתירה) מהטריקים הדמגוגיים הזולים בהם נקט צרור בתוכניתו - כגון לכנות את כל מי שלא מסכים עם ההינתקות במונח "קנאים" או לראיין את איתמר בן גביר משל היה אדם שמייצג את אותם "קנאים" ולא רק את עצמו ועוד 10 אנשים, לראיין את הפלשתיני התורן במוואסי שיספר כמה רע לו ולהראות תצלום של ילדים פלשתינים משחקים על הדיונה בצד חיילים מפחידים עם אפודים, גם אם אתעלם מכל אלה - הרי בסופו של יום צרור שאינו נמנה על מסדרו של זאב ז'בוטינסקי, בשורה התחתונה שלו צודק - מדינת היהודים שועטת בצעדי ענק אל פתחו של המשבר הגדול ביותר בתולדותיה, אל נקודת השבר, נקודת האל חזור - הנקודה שלאחריה דבר לא יהיה כשם שהיה קודם, אל נקודה שאחריה כל מה שעברנו עד היום ייראה כמו משחק ילדים.
כל זאת מבלי להכליל את המרצחים הפלשתינים שמן הסתם יוסיפו את הרוטב שלהם לתבשיל המוזר, כמעט הזוי, שרקח לנו ראש הממשלה אריאל שרון בערוב ימיו. יש להניח שצבעו של הרוטב שארגוני הטרור יוסיפו לתבשיל יהיה אדום, אדום חזק יותר ממה שהכרנו עד כה, אולם גם ברוטב אין ברצוני להתמקד הפעם אלא רק בתבשיל עצמו.
מה חושב אתה לעצמך מר שרון? כיצד בדעתך להתמודד עם 150,000 בני אדם שיגיעו לגוש קטיף למנוע את הפינוי בגופם. מדוע סירבת בכל תוקף לקחת את ההחלטה לציבור על מנת שתתקבל החלטה דמוקרטית וניתן יהיה לכל הפחות להרגיע את הטענות שגנבת את ההחלטה? האם חושב אתה שתעלוליך "הדמוקרטיים" בשנה האחרונה יעזרו לפינוי לעבור בשקט מופתי?
כשלעצמי מתפלא אני על שרון שמאז ומתמיד ראיתי בו אדם שרואה למרחוק ולא רק את הצעד הבא, מעין רב אמן בשחמט. האם לא ראה שרון שגוש הימין יכריז על הקרב על גוש קטיף כקרב המפתח של כלל ההתיישבות ביש"ע ובירושלים אשר אסור להפסיד בו בשום פנים ואופן וגם אם המחנה הזה יפסיד, מבחינתו, יש לצרוב בתודעת הציבור הישראלי טראומה שלא הייתה כמוה על-מנת שהפינוי הבא לא יתקיים בשנה הבאה?. האם לא ראה כי היחס המשפיל של המנהלת והכספים המגוחכים שהוצעו למתיישבים בעבור ביתם יביאו בהכרח את התבצרותם ואת כבילתם לבתיהם?.
האם לא ראה כי בעקבות מעשי הפינוי בכוח ייעצרו וייכלאו רבבות בני אדם שומרי חוק בדרך כלל אשר ינסו להגן על גוש קטיף? האם לא ראה בעיני רוחו כי צבא ההגנה לישראל עלול להתפורר בעקבות סרבנות המונית (פסולה מכל וכל יש לומר) של חיילים וקצינים רבים אשר יסרבו לתת יד לגירוש?.
כיצד חשב לעצמו שרון שתיראה המדינה לאחר שהבולדוזרים שלו יעלו על היישובים, לאחר שבתי הכנסת ייהרסו עד היסוד, והעצמות תוצאנה מהקברים? האם חשב שהכל ישוב על מקומו בשלום - שהציבור אותו רמס - לא קנאים רינו צרור אלא רוב מתפקדי מפלגת השלטון להזכירך שהצביעו נגדו, יגיד לו "תודה אריק יצאת גדול" וילכו לעשות שופינג באיקאה?.
אכן, בעיניים פקוחות לרווחה וממניעים בלתי ברורים הוביל אריאל שרון את העם היהודי אל פי הפחת האולטימטיבי - הוביל ולא מצמץ לרגע, לא עצר לחשוב כיצד ניתן למנוע את העימות, כיצד ניתן למנוע את השבר. לא ולא - אריק רמס, דרס וחמס וכעת רגע לפני "מלחמת האחים" כבר מאוחר מדי לסגת מבחינתו וכך אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, ובדיוק כפי שניבא רינו צרור תיכנס ישראל לתקופה השחורה בתולדותיה והכל לעיני הארגון לשחרור פלשתין ומרצחיו המדברים כבר בגלוי על השלב הבא.
זו המלחמה שלך אריק, זה הבלאגן שלך - אתה יצרת אותו ורק אתה. ואם לא יהיה לך העוז לפתור את הפלונטר בדקה ה-90 להבין שזה לא פינוי ימית פה, אלא משהו הרבה יותר קריטי, אם תמשיך לרמוס ולהתעלם מבוחריך, אם עשרות אלפים ילכו לכלא על לא עוול בכפם, אם הדברים הכי הזויים שיש והכי טראגיים שיש יתרחשו במהלך הפינוי ולאחריו - האחריות אריק, תיפול עליך.
עדיין לא מאוחר - עדיין אפשר להציל, עדיין אפשר ללכת לעם ולהשיג הכרעה אמיתית - צריך רק לרצות ולהבין את החשיבות שבעניין- האם יבין זאת ראש הממשלה? חוששני שלא אך מכל המקום התשובה לכך תתקבל מן הסתם בחודשים הקרובים.

תאריך:  04/05/2005   |   עודכן:  04/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
גיל רונן
מנחם ברוד
על-פי הנראה לעין, הקיץ הזה לא אמור להוסיף לאיש בריאות. אנו מתקרבים והולכים לטרגדיה נוראה, שאם לא תסוכל תחולל רעידת-אדמה שכמותה עדיין לא הכרנו
עו"ד אברהם פכטר
בימים אלה מלאו שישים שנה, להתאבדותו של הצורר היטלר וניצחון בנות הברית על גרמניה הנאצית    סרט חדש על ימיו האחרונים של היטלר, מעורר ויכוח סוער וגל של הנצחה יהודית שוטף את ברלין
גורי גרוסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il