X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אין זה סוד שבתחומים רבים, מדינת ישראל לא רק שאין לה מדיניות כוללת, אלא שבהתנהלות מקבלי החלטותיה, אנו יכולים לחזות את ההתפתחות ואת המגמות המסתמנות וזה בהחלט לא כיוון ראוי ולא כיוון רצוי.
אחד הנושאים שאין להם חשיבה מערכתית כוללת היא המרחב הכפרי ובו החקלאות על מרכיביה. החקלאות הישראלית, אין לה כמעט אח ורע ברחבי העולם והמומחים הישראלים נחשבים למוצר נחשק בקרב עמים וארצות רבות גם היום.
החקלאות והמרחב הכפרי, נתפסת היום בעולם המודרני כמוצר בעל ערך לא רק לחקלאים, אלא כמוצר חשוב לאקולוגיה, לתיירות, לשימור המרחב הכפרי ולצביון פניה של המדינה. מה שכבר מוכר וידוע בכל העולם המערבי המפותח, עוד לא מוכר במדינתנו.
המרחב הכפרי בעולם המודרני משנה פניו וליד החקלאות המודרנית מתפתחות מגמות של קייט ותיירות כפרית, של גלריות ותעסוקות זעירות, של אטרקציות המנצלות את צביונו של המרחב הזה כמוקד בילוי לכלל האזרחים. מגמות אלו ניתן לראות זה שנים רבות באיטליה, הולנד, צרפת ובמדינות נוספות בעולם.
במקומות שצוינו ובמקומות אחרים משקיעה כל מדינה מתקציבה סכומי עתק כדי שהפרות ירעו באחו ושיהיה ירוק סביב. במדינות הללו מבינים, מה שעוד לא הבינו כאן (ואנו האור לגוים..!) כי זה צורך קיומי לטפח את המרחב המשתנה הזה לכיוונים ראויים ורצויים.
בעולם המערבי יודעים לשמר את המרחב הכפרי וטפח אותו, לא רק דרך חוקי איסור ומגבלות אלא מעודדים את העוסקים במרחב הכפרי בתמריצים ראויים, ולא בזכות ידיהם העמלות של חורשי האדמה, אלא מתוך הבנה כוללת שהמרחב הכפרי צריך שיהיה נכס אקולוגי, תיירותי שיתרום לאיכות החיים והסביבה.
החקלאות בישראל, היא חקלאות מצטיינת, אך היא אינה מסוגלת לפרנס את יוצריה בכבוד ונטישת הפרדסים בשרון היא רק דוגמא מצערת למדיניות הקלוקלת של המדינה (או שמא נאמר חוסר המדיניות).
כך, אנו נתקלים שוב ושוב בעליית מחיר המים שמחריפה עוד יותר את יכולתם של גידולים מסוימים להתקיים וזו אינה התשומה היחידה שמחירה מאמיר.
אי אפשר להטיל גזרות שהמתיישבים לא יכולים לעמוד בהם ואם חפצים אנו להוביל חשיבה מקצועית, שתתן מענה הן לשימורו של המרחב הכפרי כמוצר במחסור החשוב לאיכות החיים, לאיכות הסביבה, לתיירות ולאקולוגיה, צריך גם להכיר בכך שהחברה כולה צריכה לשאת בנטל הזה. זה האיזון הראוי המוכר בעולם המודרני. הפרדסים באזור השרון נעלמו ואינם ולא בגלל שאין מתיישבים חרוצים.
מתבקשת קואליציה שבה שותפיה יבינו כי זו הדרך היחידה שבה כולם ירוויחו משימורו של המרחב הכפרי ופיתוחו. בקואליציה הזו יש לכלול את נציגי הממשלה ובהם נציגי מנהל התכנון במשרד הפנים, את נציגי משרד החקלאות ופיתוח הכפר העוסקים במרחב הזה, את נציגי ארגוני הירוקים ואת נציגי ארגוני החקלאים.
חשיבה זו צריכה להוביל לאמנה וחקיקה שתסייע לשימורו של המרחב הכפרי, תוך עידוד תחומי עיסוק ומגמות המשתלבות עם המרחב הכפרי, אך תוך מתן תמריצים משמעותיים לעידודה של החקלאות על מרכיביה ברחבי הארץ בכלל ובמרכז הארץ בפרט.
הגיע הזמן להפסיק להתלונן ולעשות מעשה שיוביל לחשיבה משותפת שבה קודם כל תרוויח המדינה וירוויח המרחב הכפרי, אך ירוויחו בכבוד כל הדרים במרחב זה.

תאריך:  05/05/2005   |   עודכן:  05/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
סליחה על שאעלה כאן כמה הגיגים לא-נעימים בהקשר ליום השואה. אין כוונתי לפגוע במישהו, אבל הדמגוגיה הזולה של ראשי המדינה ושל ראשי צה"ל ביום השואה קוממה אותי    יום השואה הינו יום של חשבון נפש, שצריך לעשותו באמת וביושר, ולא בדמגוגיה זולה ומגעילה של פוליטיקאים קטנים, תוך ביזוי הקרבנות והניצולים
שבתאי עזריאל
קרקעות של קורבנות שואה מחוייבות במיסים שנתיים, המנופחים באופן מלאכותי. כך, באופן שיטתי, מועברות קרקעות לרשות המדינה וכביכול הכל חוקי. מצמרר!!
יובל ברנדשטטר MD
ד"ר יובל שטייניץ נבהל מגדוד חירי-בירי של המרים    למיליון חמושים ערבים החיים איתנו היום הוא כבר התרגל
נסים גבאי
אפרי הלפרין
4,000 מורים מצטרפים למעגל המובטלים, ויו"ר ההסתדרות עסוק בלחפש לעצמו ג'וב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il