X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

יצחק רבין, הקופירייטר של המדינה, טבע את מטבע הלשון האלמותי: "הפודל של פרס". הוא הגדיר כך את יוסי ביילין. לו היה יצחק רבין חי עמנו היום, קרוב לוודאי שהיה מגדיר את אהוד אולמרט: "הפודל של שרון". מדובר במי שלא ניתן להגדירו אלא כמשענת קנה רצוץ לצידו של ראש הממשלה.
בפרפראזה על "מצעד האיוולת" של ברברה טוכמן היינו עדים במוצאי שבת (14.05.05) ל"מצג האיוולת", ראיון שנתן אהוד אולמרט, ממלא-מקום ראש הממשלה, לדנה וייס מן הערוץ השני, במסגרת תוכנית "הקבינט". כבר זמן רב שלא ניתן זמן מסך רב כל כך למלים רבות כל כך, שרובן ככולן השתלחות שלוחת רסן של מרואיין ביריב פוליטי. במקרה הנדון: של אולמרט בשר האוצר, בנימין נתניהו. למרות קולו הסמכותי וביטחונו העצמי לא הצליח אולמרט להבהיר לצופים או לצוות התוכנית מה ברצונו לומר, לבד מקיתונות רעל על שר האוצר. גם כאשר ניסו אנשי צוות התוכנית לנתב את אולמרט לנתיב של שפיות, הדבר לא עלה בידם. הם הגיעו למסקנה שאולמרט הוא אמנם סוס מרכזי בעגלתו של ראש הממשלה שרון, אבל תפקידו העיקרי הוא לשכב עבורו על הגדר.
אין זו הפעם הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה, שבה מנסה אולמרט לפגוע בנתניהו. זכורה לשימצה התבטאותו במהלך מערכת הבחירות בשנת 1999, שבה קבע כי "ברק לא יחלק את ירושלים". התחזית התבדתה כמובן במהלך כהונתו הקצרה של אהוד ברק כראש ממשלה. באמירה זו, בעיצומה של התמודדות קשה בין בנימין נתניהו לבין אהוד ברק, ניסה אולמרט להכשיל את המועמד מטעם הליכוד, נתניהו. לא ניתן להסביר מעשה זה אלא ברצון להפיל מועמד מוכשר ממנו, ולו גם במחיר תבוסת מפלגתו, באופן שיסולק מתחרה פוטנציאלי מדרכו - כך האמין - ללשכת ראש הממשלה.
כיום, עתידו של אולמרט כבר מאחוריו. בשלהי חייו הפוליטיים כל תפקידו מסתכם בכך שהוא "הפודל של שרון": הוא שוכב עבורו על הגדר, תוקף את נתניהו מטעם אדונו, מפריח בלוני ניסוי מטעמו. הוא מתייצב על כל במה רמה ומול כל מיקרופון רענן במטרה לשווק את "התוכנית" שלא ניתן לשווקה - "ההינתקות". מוטיבציה פוליטית כבר לא יכולה להיות לו, לאחר שאפסו סיכוייו להיות חבר כנסת מטעם הליכוד בכנסת הבאה, ולו בעשירייה הרביעית כמו בכנסת הנוכחית. בצר לו הוא מטריח את הצופים ואת צוות התוכנית בהגיגיו התמוהים.
נשאלת השאלה: מה ההיגיון התקשורתי במתן זמן מסך למי שאינו יכול לחדש לצופים מאומה?

המחברים הינם חברים בחוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי
תאריך:  16/05/2005   |   עודכן:  16/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונה סוקולובסקי
איך לכבד חוזה בין יהודים לערבים
יראון פסטיגר
מאמרו של שוקן טוען אף שישראל הינה "מדינת אפרטהייד" ובא להשפיע על בג"ץ לבטל את התיקון לחוק האזרחות שהתקבל על-ידי הכנסת    האשמות מסוג זה כלפי ישראל משרתות את מסע התעמולה האנטישמי ההסטרי המתנהל כנגד מדינת ישראל ברחבי העולם
טל שחף
ירחון "פורבס" הישראלי בתחקיר בנושא ההינתקות - הורסים או לא הורסים את המבנים והתשתיות ביישובי ההינתקות, עלות ההריסה והפינוי עשויה להגיע ל-149 מיליון ש"ח    תקציב ההינתקות מוערך בכ-6.4 מיליארד ש"ח ממנו כ-4.3 מיליארד ש"ח מיועדים לפיצויים
בועז מושקוביץ
בוב דואו
אנו סוגדים לפיקציות, וקונים חלומות (בהעדר חלומות מקוריים משלנו), במשרד הפרסום הקרוב למקום מגורינו    האם אנחנו כאלו פתטים? קצת יותר, בעצם; למה כל כך הרבה אנשים מוכנים לקפוץ דרך חישוק שמוחזק בידיו של פאנל שופטים מפוקפק, שלא הייתי נותן לו לקבוע גם באיזו דרך חניה ברוורס היא הכי מהירה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il