X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי הנשיא סטיב אדלר בהשבעת שופטים
▪  ▪  ▪

כבוד נשיא המדינה, מכובדי, חברי השופטים, קהל נכבד. פרשת משפטים, שהיא הפרשה הידועה בתורה הנוגעת לענייני משפט באה לאחר פרשת יתרו המסתיימת בפסוק: "ולא תעלה במעלות על מזבחי אשר לא תגלה ערוותך עליו".
הפירוש המקובל לפסוק זה הוא, שלא יעלו הכהנים במעלות המזבח כך שהציבור יראה את רגליהם. ראשיתה של פרשת משפטים בפסוק הידוע לכולנו: "ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם".
בעל הטורים עמד על הקשר בין שתי הפרשות בכך, שכמו הכהן העולה למזבח והוא חשוף לקהל עד לכפות רגליו, כך גם השופט בעלותו לכס המשפט. על כן, על השופט להיות ער לכך, שהקהל מבחין בכל פרט בדבריו ובהתנהגותו. כשאנו משמשים בדין אנו חשופים בפני הקהל. המתדיינים והציבור בודקים את דברינו, התנהגותנו, חכמתינו ויכולתנו לשמוע, לכבד, ולהגיע בפסיקתנו לתוצאה הנכונה והצודקת. השופט גם עומד לביקורתה של ערכאת הערעור. עם הכוח והסמכות הניתנת לנו באה גם האחריות ונקבעות ההגבלות על התנהגותנו.
מוסיף בעל הטורים ואומר: "... וסמך אותם [כלומר - "ואלה המשפטים"] למזבח לומר - כל המעמיד דיין הגון כאילו בנה מזבח...".
כס המשפט כמוהו כַּ"מזבח". דברי חכמים עומדים עִימָנוּ בישיבתנו על מִידִין ויפים הם גם לכם, למן היום הזה, במנוייכם לכהונה בה תשפטו בצדק וביושר את תושבי ישראל והבאים אליה, כנאמר בפרשת קדושים:
"בצדק ישפוט את עמיתך"...ואדגיש. אין השופט מורם מעם ואין הוא מנותק ממהלך החיים השוטף. מן העם אנו באים, בקרבו אנו יושבים וכל יעודנו לשרת את הבאים לפנינו, בענווה, בחוכמה וביושר לבב.
כך נוהגים השופטים דרך כלל. כזה מנהגנו אף במערכת בתי הדין לעבודה - המהווים חוליה חשובה בעמוד השדרה של הדמוקרטיה החברתית במדינת ישראל. בתי הדין תורמים בפסיקתם לקידום היציבות ביחסי העבודה, להידברות ולהנהגת מסכת יחסים במקום העבודה, בה אדם לאדם - אדם.
העובדים והמעסיקים פונים אלינו כדי לקבוע נורמות במקום העבודה; מקבלי הקצבאות פונים אלינו להבטחת זכאותם וזכויותיהם; בני הקבוצות החלשות בחברה, כגון העובדים הזרים, מבקשים מאתנו הבטחת צדק חברתי. העובדת מבקשת לשמור על שוויון הזכויות במקום העבודה. הנה, איפוא, בית הדין מופקד על הזכויות החברתיות במקום העבודה, ובהתדיינות לפנינו זוכים העובדים והממונים עליהם, לדין, לצדק ולכבוד כבני אנוש.
עוברים אנו תקופה סוערת ביחסי העבודה במשק. הממשלה פועלת לקידום רפורמות ושינוים מבניים לחיזוק ולפיתוח יכולתו של המשק הישראלי בתחרות בשוק העולמי. ארגוני העובדים מצידם, עומדים על משמר זכויות העובדים שנצברו במהלך השנים ועל מעמדם בעתיד. המתח בין השאיפות הללו גרם לא אחת לסכסוכים ארציים שלא ידענו כמותם. משהגיעו מצבי משבר אלה לפיתחנו, נדרשנו לקבוע בפסיקתנו נורמות מנחות במשפט העבודה, ביחסי העבודה ובאופן התנהלותם של הצדדים לסכסוך, חריף ככל שיהיה. במסגרת זו, אף ראינו להיעתר לבקשת הצדדים לסייע להם ביישוב המחלוקות, בהידברות ובהסכמה. זאת, תחת הפעלת כוח וגרימת נזק חמור למתדיינים, לציבור ולמשק בכללותו.
שופטות ושופטים יקרים אתם מצטרפים כיום למשפחת שופטי ישראל ובתוכה למשפחת שופטי בתי הדין לעבודה. נמצאתם ראויים לכהונה והיא יפה לכם. דרך ארוכה וקשה לפניכם, היו מתונים בדין ויהי שכרכם בפרי עמלכם.
מזל טוב.

תאריך:  19/05/2005   |   עודכן:  19/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרן ברק, נשיא
דברי נשיא בית המשפט העליון, בטקס מינוי שופטים בבית הנשיא (19.5.05)
מכון ויצמן
נסים גבאי
שבתאי עזריאל
בתוכנית פופוליטיקה מיום 17.5.05, שאל המנחה, העיתונאי עודד שחר את ח"כ שאול יהלום, שהוא חבר הוועדה לבחירת שופטים: "האם יש דילים בוועדה?" ויהלום השיב: "בוודאי!"
גורי גרוסמן
לקטני האמונה שבינינו ראוי להזכיר כי דווקא שותפו של אמנון דנקנר לכתיבת המאמר, דן מרגלית, היה זה אשר חשף את חשבון הדולרים האסור של לאה רבין והביא להתפטרותו של ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il