כולם עסוקים כל הזמן בחיפוש אחרי המפתח הנכסף שיצור את הצלחה בעסקים: האם זה ידע, תארים אקדמיים? ניסיון מקצועי?מראה מצודד?
התשובה: נטוורקינג עיסקי, למעלה מ-400 מחקרים שנערכו בעולם בשנים האחרונות מוכיחים שלגישת הנטוורקינג תועלות מעשיות לעסקים.
- % 75 מחברות ועסקים חדשים בארה"ב גייסו את ההשקעות שלהם דרך קשרים אישיים;
- רוב הברוקרים בבורסה בניו יורק השקיעו במניה נתונה על סמך זה שהם מכירים אישית משהו שכבר קנה את המנייה;
- חברות שפיתחו קשרים אישיים עם הבנקאים שלהם קיבלו הלוואת ואשראי בתנאים נוחים יותר מאלו שלא עשו כן;
- תקשורת פה לאוזן נמצאה כגורם החשוב ביותר בהחלטה לרכוש מוצרים בקטגוריות כמו: ציוד מחשבים, רכבים יוקרתיים, ספרים, תוכנות, מניות, שירותים פיננסיים ועוד;
- הנהלות של חברות שחבריהן מקושרים היטב יטו להגן טוב יותר על החברה מניסיונות השתלטות עוינים;
- שיעור פשיטות הרגל יהיה נמוך יותר בקרב הנהלות שמנהליהן מקושרים טוב יותר;
- עובדים ומנהלים בעלי הון חברתי עשיר יטו לקבל משכורות גבוהות, ומסלול קידום מהיר מגיל צעיר יותר;
Its not what you know, its who you know
מחקר של הפסיכולוג ד"ר סטנלי מילגרם בשנות השישים מוכיח שניתן להגיע לכל אדם בעולם על-ידי שישה מגעים עם אנשים שונים ומכאן נוצר המונח :Six degrees of seperation.
העולם הופך מיום ליום למקום קטן יותר, ואמצעי התקשורת והאינטרנט רק מאיצים את המגמה ומקטינים את המרחק בין אנשים, חברות ועסקים.
בחמש השנים האחרונות הושקו לאוויר העולם מספר רב של רשתות חברתיות באינטרנט בתחומי החברה, והעסקים. ומדובר באחד הטרנדים 'החמים' באינטרנט.
למשל:רשתות המיועדות להיכרויות עסקיות: Linkedin ,Ryze , Ecademy, באמצעות אתרים אלו יכול איש עסקים או מהנדס תוכנה להשיג לקוחות או משרה נחשקת.
פרופסור ווין בקר - מאוניברסיטת מישיגן, נחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הנטוורקינג מדבר על מושג ההון החברתי-סה"כ כל הקשרים שיש לחברה או ארגון נתון, כמפתח להצלחה ושגשוג. הוא מצא שאנשים שמצליחים נמצאים תמיד במקום הנכון ובזמן הנכון כיון שהם השכילו לבנות ולהגדיל את ההון החברתי שלהם-אותה רשת "קורי העסקים".
הנטוורקינג לא רק מתאים לאנשי עסקים, אלא הוא ישים עבור חברות ארגונים, ועמותות.. תום סיבל מנכ"ל חברת Systems Siebel, הנחשבת לסיפור הצלחה מטאורי בעולם בתחום תוכנות ה-CRM בארה"ב זוקף את סוד הצלחת חברתו להפיכת הנטוורקינג ליכולת ליבה עסקית:
"יש לנו 8,000 עובדים בשכר בחברה, ו-30,000 עובדים נוספים, כמו יועצים, עמיתים, ספקים וכול' שיוצרים רשת קשרים ענפה המסייעת לנו בהפצת מוצרינו בעולם: המפתח להצלחתינו הוא יצירת מערכת קשרים עסקית".
נטוורקינג היא לא תכונה שאנו יורשים אותה מהורינו ניתן לפתח יכולות. נטוורקינג על-ידי יצירת מודעות לחשיבות הגישה, אימוץ 'ארגז כילים', ויישום בלתי נלאה בשטח.
השבוע תיערך במלון מעלה החמישה, סדנא ייחודית לנטוורקינג בו יעבירו מומחי הנטוורקינג העיסקי בארץ, ידע וכלים כיצד מנכ"לים, סמנכ"לים בכירים ואנשי עסקים וארגון יכולים לפתח את יכולת הנטוורקינג שלהם.