X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העיתונאי הפלשתיני אבו-טועמה קורא לציבור הערבי לנתק מגע עם חברי הכנסת הערבים הפועלים נגד האינטרסים שלהם וגורמים נזק ליחסי יהודים-ערבים. הוא מציע לאותם ח"כים שענייני הפלשתינים מחוץ לישראל מעניינים אותם יותר מאלה של ערביי ישראל להגר לרשות הפלשתינית או לעזה
▪  ▪  ▪
חנין זועבי. דואגת לפלשתינים [צילום: פלאש 90]

העיתונאי ממוצא פלשתיני חאלד אבו טועמה פירסם ב-3 ליולי 2015 מאמר בכתב העת "גייטסטון אינסטיטיוט" שכותרתו: Who Is amaging Relations Between Arabs and Jews?
ואלה עיקרי הדברים:
חברי כנסת ערבים מזניחים את האינטרסים של בוחריהם
חברי כנסת ערביים מסוימים מקדישים, לדעת אבו-טועמה, את עיקר זמנם לקידום האינטרסים של הפלשתינים ברצועת עזה ובגדה המערבית על חשבון הטיפול בבעיות של הציבור הערבי-ישראלי. מה הקשר בין השתתפות במשט לעזה לבין הבעיות של הציבור הערבי בישראל הסובל מבעיות אבטלה ועוני?. הבוחרים הערבים בחרו בחברי הכנסת שלהם כדי שידאגו לתקציבים ולשירותים עבורם. יש ביקורת על כך בחברה הערבית.
אבו-טועמה קורא לציבור הערבי לנתק מגע עם חברי הכנסת הללו הפועלים נגד האינטרסים שלהם וגורמים נזק ליחסי יהודים - ערבים. הוא מציע לאותם חברי כנסת שענייני הפלשתינים מחוץ לישראל מעניינים אותם יותר מאלה של ערביי ישראל להגר לרשות הפלשתינית או לעזה. לפלשתינים בעזה ובגדה המערבית יש, לדעת אבו טועמה, מנהיגים שידאגו לאינטרסים שלהם ותפקידם של חברי הכנסת הערבים הוא לטפל בבעיות של ציבור הבוחרים שלהם. אבו טועמה התייחס במאמר גם להתבטאויות של אותם חברי כנסת ערביים הגורמים נזק לא רק ליחסי יהודים-ערבים אלא מחבלים בסיכוי להביא לשוויון אזרחי בישראל.
הפעילות של שני ח"כים היא נגד ישראל והרש"פ
שני חברי כנסת השתתפו עד עתה במשט לעזה. חנין זועבי ובאסם גאטאס. מטרת המשטים לעזה הם לאלץ את ישראל להסיר את המצור הימי על עזה שהוא חוקי על-פי החוק הבינלאומי. המצור נועד למנוע הכנסת נשק, טילים ושאר אמצעי לחימה בלבד. מטרה נוספת של המשטים היא לעזור לחמאס להשתחרר מהבידוד שהוא תוצאת גירוש הרשות הפלשתינית מעזה באמצעים צבאיים ב-2007. שני חברי הכנסת הללו הם הלובי הפרו- חמאסי בכנסת והם פעילים למענם גם בעולם.
ביקורת בחברה הערבית נגד ההשתתפות במשט
בציבור הערבי בישראל יש אי-שביעות רצון וביקורת על המעורבות של חברי כנסת ערבים במשטים לעזה. המשטים הללו אינם תורמים דבר לטובת הציבור הערבי בישראל. אבל, המבקרים מעדיפים לומר דבריהם בעילום שם מחשש שיואשמו בבגידה. שני חברי כנסת אלה, טוען אבו טועמה אינם היחידים המקדישים את רוב זמנם לענייני הפלשתינים במקום לענייני ערביי ישראל. אבו טועמה מדגיש שיש להפריד בין הבעת סולידריות עם הפלשתינים בעזה ובגדה ובין הזדהות עם השלטון החמאסי.
דאגה מהגברת האנטגוניזם בין יהודים לערבים בישראל
לדעת אבו טועמה, ההתבטאויות והמעשים של חברי כנסת ערביים גורמים ליהודים לראות בערביי ישראל גייס חמישי. הרטוריקה האנטי-ישראלית של חברי כנסת מעוררת חששות כבדים בציבור הערבי. האנטי-ישראליות הביאה יהודים לחדול מלהיכנס ליישובים ערביים והדבר גורם לנזק כלכלי לבעלי מסעדות ועסקים אחרים.
הפרובוקציות של חברי כנסת מסוימים מדאיגים את הציבור הערבי. אזרחי ישראל הערבים הם, לדעת אבו טועמה, המפסידים העיקריים מהמדיניות הפרו- חמאסית של מנהיגיהם. מדיניות זו איננה מביאה מילגות לסטודנטים ערבים ולא לתקציבי פיתוח. ערביי ישראל מעדיפים דו- קיום.
ולסיום, אבו טועמה קורא לערביי ישראל להסתייג מאותם חברי כנסת הגורמים לו רק נזק ולבחור מנהיגים שידאגו לאינטרסים שלהם.

תאריך:  07/07/2015   |   עודכן:  08/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
היחסים של חמאס עם הרשות הפלשתינית הדרדרו לשפל המדרגה והיא מאיימת לפגוע במנגנוני הרש"פ בגדה    המתיחות חסרת התקדים בין שני הגופים עלולה להתפרץ למעשי אלימות נגד ישראל
ישראל רוזנבלט
ירושלים הגיבה בשתיקה מוזרה על תמיכת כל מדינות האיחוד האירופי בהחלטת המועצה לזכויות האדם של האו"ם. הנציג הבריטי טרח להסביר כי לישראל מותר להגיב אבל רק "באופן מידתי". שתי תזכורות לצבועי ה"פורין אופיס" על "תגובות לא מידתיות" של בריטניה: בפרשת ה"מוות בסלע" וכלפי ערביי ג'נין, בתקופת המנדט
רבקה שפק ליסק
אי ההבנה הטראגית של האינטליגנציה והשמאל במערב היא שעם בן פחות ממאה שנים רוצה לנשל עם בן למעלה מ-3,000 שנים ממאמציו לשקם עצמו במולדתו הישנה
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית נפגש עם צעירים פלשתינים ועודד אותם להמשיך במעשי הטרור נגד ישראלים    "הפעילות של ההתנגדות העממית היום מהווה חלק מרוח האינתיפאדה שאותה אנחנו צרכים לקדם"
פנינה שרביט ברוך, קרן אבירם
דוח ועדת החקירה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לגבי מבצע צוק איתן, למרות ניסיונו להצטייר כמקצועי ומאוזן, הוא דוח בעייתי מאוד    הניתוח המוטה והבלתי מקצועי של פעילות לחימתית באזור מאוכלס, מבוסס על מתודולוגיה שגויה, ציפיות בלתי ריאליות ועל סטנדרטים החורגים מן הקבוע בדיני הלחימה ומהנהוג ע"י צבאות אחרים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il