X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על שני בכירים בשירות המדינה
▪  ▪  ▪

על שני בכירים בשרות המדינה נדבר היום.
נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, והממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי
זה ממונה על ברז המינויים בשרות המדינה, וזה ממונה על ברז השכר המשולם לעובדי המדינה.
שניהם יחד, וכל אחד לחוד, מהווים את האדנים של מנהל שלטוני תקין. שניהם יושבים על ברזי ענק של משאבים – ודי שיירדמו רק לרגע, קופת המדינה מידלדלת, והשחיתות מרקיעה שחקים.
הבקרה האמיתית על השכר בשירות הציבורי קרמה עור וגידים רק בשנים האחרונות, בתקופת כהונתו של יובל רכלבסקי. בכל שנה מתפרסם דוח מפורט על רמת השכר בגופי הממשלה ובגופי הסמך, מתפרסמים השמות של גזלני הקופה הציבורית, הציבור מוקיע ומבקר אותם, ואותם מוסדות נגדם יש לאוצר שיניים של ממש – מוחזרים הסכומים לקופת האוצר.
משרד הממונה על השכר באוצר מנסה בהתמדה להרחיב את קבוצת העובדים המבוקרת על ידו, וכולנו זוכרים את המשבר עם עובדי בנק ישראל החוצפנים, אשר סירבו לקבל על עצמם עול מלכות בנושא זה, והעדיפו להמשיך ולחלוב את קופת המדינה, אותה קופה שהם מתריעים השכם והערב על הידלדלותה.
לא הסכמתי עם כל החלטותיו של יובל רכלבסקי, אך הוא שם ואני פה – פקיד שלטוני בכיר לא נבחן על-פי פעולה בודדת אשר לפלוני יש השגה מוצדקת או שאינה מוצדקת עליה, אלא על-פי מגמת הפעולה שלו, על-פי ההצלחה לאורך זמן, וברור לכולנו ששלטון לא הופך ברגע את מדיניותו, לשינויים פתאומיים יש גם תופעות לוואי – ולא צריך ללכת רחוק, ראש ממשלתנו אמון על פתרונות זבנג וגמרנו – ואת התוצאות כולנו רואים.
יובל רכלבסקי הצעיד את נושא השליטה על השכר בסקטור הציבורי צעד ענק קדימה, יובל רכלבסקי תרם תרומה יוצאת גדר הרגיל להסדרת נושא השכר בסקטור הציבורי, יובל רכלבסקי הרגיש שמיצה את עצמו – והוא ממשיך לדרך חדשה (כך כתוב בעיתונים). תיצלח דרכך יובל רכלבסקי.
והאדן השני, נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר.
בעצם, על איזה אדן אנו מדברים? בקושי חוטר. משענת קנה רצוץ.
שירות המדינה עלה על נקודת המכוון של מבקר המדינה עוד לפני למעלה משנה.
דוח מבקר המדינה אז העלה על הכתב נושאים מכל המינים ומכל הסוגים, המורים על כשלים עמוקים ויסודיים בהתנהלות הנציבות, שנושא המינויים הבלתי חוקיים הוא רק חלק מהם. נציב שירות המדינה הגיב בתגובה המביישת את הנציב עצמו, מביישת את הנציבות, וכל יום שהלה נשאר בתפקידו לאחר הביקורת הזו, ובייחוד לאור תגובתו – הוא עלבון לשלטון החוק בישראל.
אך האיש הזה, נציב שרות המדינה, נדבק לכסא, כאילו דבר לא קרה.
והמינויים הפוליטיים ממשיכים, והשחיתות גואה וגואה, והשוטר, האחראי, ישן ונוחר עד הגג, ומסביבו אנרכיה, ממש אנרכיה.
בדוח האחרון של מבקר המדינה, התברר שעולם כמנהגו נוהג, כספי ציבור נרמסים ונרמסים, נציבות שירות המדינה לא מתפקדת, ולא די בכך, אלא שגם בני משפחתו של הנציב התקרבו לצלחת המושחתת שהוא אחראי עליה – בתו היקרה זכתה בתפקיד בכיר ללא מכרז, במערכת בתי המשפט.
אז מתי הוא ילך כבר הביתה, שמואל הולנדר הזה?
כמה נזק עוד ייגרם? עד היכן תגיע השחיתות?
הפקידים הטובים, החרוצים, הנחרצים – אלה שלא מפחדים להתעמת עם שר האוצר, עם ראש הממשלה ועם אחרים הולכים הביתה, ומה נשאר לנו? שמואל הולנדר, שמואל הולנדר נשאר לנו.
ואולי מישהו יציע ליובל רכלבסקי את תפקיד נציב שירות המדינה, ותוך כמה שנים הוא היפוך את שירות המדינה לבומבון אמיתי? ואולי הולנדר ילך הביתה סוף סוף, רכלבסקי ייכנס ויעשה סדר?
אולי?

תאריך:  28/05/2005   |   עודכן:  28/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
מעריב משתתף במערכת ההשחתה וההשקטה הכלל-תקשורתית, להגנה על שרון עד סיום ההינתקות
משה אלעד
הפער הקיים בין רמת הידע הרצויה לבין זו המצויה אצל תלמידינו החמודים, היא כפער הקיים בין כושר הביטוי של לבנת לבין המצב האמיתי בשטח. במילים אחרות: ככל שרף אובדן השליטה שלה יורד, כך עולה אצלה רמת הביטוי ותפארת המליצה
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה החליט בפברואר להגיש כתב אישום נגד שרון עמרי שרון, בכפוף לשימוע    אך עריכת השימוע מתעכבת    או-טו-טו אנו מתקרבים לפגרת הקיץ של הכנסת ואז עלולה ההכרעה להידחות עד אחרי ההינתקות והפגרה    עמרי שרון: "לי יש עניין שייגמר כמה שיותר מהר"
אריה אבנרי
אריאל שרון
דברי ראש הממשלה, אריאל שרון, בכנס איפא"ק, וושינגטון [24.05.2005]    "בחודש שעבר נפגשתי עם הנשיא בוש בחוותו בקרופורד (מקום יפהפה. נהניתי להיות שם. בהיותי חקלאי, גיליתי שלראש הממשלה של המדינה הקטנטנה הזאת, ישראל, יש יותר פרות מאשר לנשיא המעצמה הגדולה בעולם)"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il