X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשיצביע הבוחר לכנסת, כשסוגיית הגבולות תיפתר בנפרד במשאל עם, הוא יהיה חופשי להצביע למפלגה שתציע פתרונות הנראים לו בנושאים אזרחיים כמו: כלכלה, רווחה, חינוך, בריאות וכו'
▪  ▪  ▪

אם מדינות אירופאיות בעלות מסורת דמוקרטית רבת שנים מקיימות משאלי עם בנושאים החיוניים להן, אין כל סיבה שבעולם שלא נלמד מהן וננהג כמותן, דוגמת משאל העם שהתקיים לאחרונה בצרפת, בנושא החוקה החדשה לאיחוד אירופה.
הנושא הפוליטי המרבה ריב ומדון ומלבה שנאת חינם בינינו הוא נושא הגבולות העתידיים של מדינה ישראל. בכל מערכות הבחירות לכנסת הנושאים האזרחיים נדחקו לשוליים כשסוגיית הביטחון האפילה על כולן. לכן השירותים שמקבל האזרח ממשרדי הממשלה והמינהל הציבורי שלנו הידרדרו לשפל חסר תקדים שכזה.
נושא גבולותיה העתידיים של מדינת ישראל הוא הנושא המרכזי המתיש את כולנו.זהו נושא של חיים ומוות, הראוי לעמוד בפני עצמו במשאל עם ויש לסלקו ממערכת הבחירות לכנסת. בכך נאפשר לבוחר לקבוע את עמדתו בסוגיית הגבולות כשהוא חף מכל שיקולים זרים ומשוחרר מהנאמנות הכובלת למפלגתו. ואז, כשתתמודדנה המפלגות על קולו של הבוחר לכנסת, הן תאלצנה להתמקד סוף סוף בנושאים אזרחיים שהם בנפשנו כמו: כלכלה חינוך, בריאות, איכות חיים, בטיחות בדרכים ועוד.
אם אכן יונהג משאל עם בישראל, כשיצביע הבוחר לכנסת, כשהוא משוחרר מסוגיית הגבולות, הוא יהיה חופשי להצביע לאותה מפלגה שתציע את הפתרונות הנראים לו ביותר בנושאים האזרחיים. בכך ייווצר מכנה משותף רחב יותר בין הבוחרים. תתחולל כאן רעידת אדמה פוליטית שבעקבותיה תשתנה לחלוטין המפה המפלגתית של ישראל.
מפלגות קיצוניות כמו יחד והאיחוד הלאומי תעלמנה, ובמקומן יתגבשו שני גושים גדולים: מפלגת העבודה ומפלגה ליברלית, בנוסף להיווצרות גוש דתי וגוש של מיעוטים. כוח הסחיטה של המפלגות הקטנות יעלם, ושרי ישראל יתמסרו סוף סוף למשרדיהם ויפסיקו להתיש את עצמם ואותנו בסוגיית הגבולות. מבנה מפלגתי חדש שכזה יתרום גם לצמצום השחיתות, הבזבוז והקומבינה.
הסיכוי שכנסת ישראל תחוקק חוק משאל עם שואף לאפס משום שחברי הכנסת לא ינסרו את הענף עליו הם יושבים, ולא יתנתקו ביוזמתם מהפטמה הציבורית. כדי שלא יישאר הרעיון בבחינת חלום באספמיא, הסיכוי היחידי ליישומו הוא בלחץ חוץ פרלמנטרי באמצעות תנועת המונים שתקום אד-הוק, בסיועה של התקשורת, שיאנסו את חברי הכנסת להיכנע לדעת הקהל.

תאריך:  31/05/2005   |   עודכן:  31/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי צלליכין וצוות קומסק
יוסי ביילין
הנסיגה החד-צדדית היא עתירת-חסרונות, אבל מפלגת יחד תומכת במהלך זה בתקווה שהוא ישמש כמנוף למשא ומתן רציני עם הפלשתינים בעתיד; הנסיגה צריכה להיות תקדים, לא סוף פסוק. שרון ינסה בוודאי לטרפד התקדמות הדדית ואמיתית, ועל כן הגיעה העת שהציבור יאמר את דברו, בעד הסדר הקבע, כדי למנוע שפיכות דמים נוספת
אמונה אלון
מחנה השמאל מודע לחסרונותיה של תוכנית ההינתקות ומסתייג מאריאל שרון. עם זאת, הוא תומך בשניהם בהתלהבות מסיבה אחת ויחידה - שנאתו העמוקה לימין הדתי ולמפעל ההתנחלות. תשוקתו להרס ההתנחלויות גדולה בהרבה מדאגתו לגורלם של הפלשתינים שנותיר מאחורינו בעקבות הנסיגה, וכדי להביס את הימין הדתי הוא מוכן להתעלם מרמיסת שלטון החוק במדינת ישראל
הרב יעקב הלוי
אריה דנון
סימנטק מייעצת בעקבות פרשת הסוס הטרויאני:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il