X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

חיים יבין, בפרק השלישי "מאחורי הגדר", בסדרה הטלוויזיונית, המתחזה לדוקומנטארית, "ארץ המתנחלים", יוצא ממש מגדרו להוכיח לצופים שהוא יצא לצלם את הפרק עם דעות קדומות מוצקות ביותר -הוא ירה לא מכבר את החץ,מה שנותר לו רק לצייר את המטרה סביבו.
והמטרה מושמעת מפיו לאורך כל הפרק: "כמה אויבים אנחנו יוצרים בגדר?, הגדר רק מגבירה את זעם הפלשתינים וזה יתנקם בנו...במו ידינו אנחנו זורעים את זרע הפורענות של הטרור...בשם הביטחון המקודש אתם מזיזים את הגדר מעבר לקו הירוק...הגדר יוצקת דלק על השנאה לישראל..." ועוד כהנה וכהנה אמירות בוטות כאילו והוזמן על-ידי הרשות הפלשתינית למסע תעמולה נגד הגדר.
למרבית האירוניה, התשובה המוחצת ביותר להפרכת התזה הנואלת שלו הוא שמע לא ממתכנן הגדר דני תרזה, לא מרון נחמן ראש העיר אריאל, ואפילו לא מעוזי דיין, מהלוחמים העיקשים ביותר למען הקמת הגדר, אלא דווקא מפלשתיני שהיה בעצומו של משחק שש-בש בפרברי קלקיליה: "סופכם למות,החזירו את האדמות שלנו והסתלקו מכאן.
שום דבר לא שייך לכם כאן!אתם הורגים אותנו 100 שנה.עליכם לעשות צדק, לעזוב את האדמה הזאת ,לחזור למקום שבאתם ממנו-לפולין,לאנגליה לאמריקה.לכו לשם, שם תחיו בשלום..." כך אמר כשהוא מטיל את הקוביות על הלוח, דברים כדרבנות,ללא מורא,בכנות ובאומץ לב, מול המצלמה והישר אל המיקרופון, ללא צביעות, האמת במערומיה מוטחת הישר בפרצופו של יבין...ואת האמת הזאת מסרב להבין יבין ועימו כל חסידיו השוטים שאוזניהם אטומות משמוע, עיניהם סומות מראות, כשהם שבויים בכבלי הקונספציות שלהם: הבעיה אינה הגדר! הבעיה אינן ההתנחלויות!, הבעיה היא זכות השיבה שלנו לארץ ממנה גורשנו לפני 2000 שנה.
התשובה המשכנעת ביותר לתביעתו הנחרצת של הפלשתיני שנצא שוב לגלות, הושמעה מפיהן של אלה שדווקא שבו מן הגלות, מקהלת הבבושקות העולות מברית המועצות לשעבר, במתנ"ס של אריאל, ששרו במבטא רוסי כבד בהרמוניה ומעומק הלב: "כולנו רצון ותקווה / לעתיד המולדת נאמין / כל זמן שקיימת אריאל / תעמוד תעמוד תל-אביב...".

תאריך:  15/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il