X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט העליון הרשיע את חברת הביטוח אילון, את היו"ר שלה ואת בנו וסגן המנכ"ל בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים עכשיו דורש מהם המפקח על הביטוח להתפטר מתפקידי הניהול בחברת הביטוח
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון הרשיע לפני כשלושה חודשים את חברת הביטוח אילון, את היו"ר שלה, לוי יצחק רחמני ואת בנו וסגן המנכ"ל, נגה רחמני, בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים.
זהו כנראה, האקורד האחרון, או כמעט האחרון, בפרשת קרטל חברות הביטוח, שנחשפה על-ידי כותב שורות אלו בינואר 1995, וגרמה לטלטלה ללא תקדים בראשות כמעט כל חברות הביטוח.
עתה מבקש המפקח על הביטוח, איל בן שלוש, לחייב את בני רחמני לפרוש מתפקידיהם בחברה, ככל הנראה לשלוש שנים. הנימוק: יזום או ניהול קרטל הם עבירה שיש עימה קלון, כפי שקבע אשתקד בית המשפט העליון לגבי משפחת טיבר, בעליה של חברת הביטוח ציון, שהורשעו בעבירות דומות.
בכך הוא מבקש ללכת בעקבות המפקחים הקודמים, דורון שורר וצפורה סמט, שאף הם הביאו להדחת מנהלי חברות ביטוח, בגין אותה עבירה.
השאלה, האם יזום קרטל הוא אכן עבירה שיש עימה קלון, שנוייה במחלוקת בין שופטי בית המשפט העליון. במקרה של ציון קבע קודם לכן אותו בית משפט, בהרכב מצומצם יותר, כי אין זו עבירה שיש עימה קלון. הרכב מורחב, בדיון נוסף (על-פי בקשת פרקליטות המדינה) הפך את הקערה על פיה. עתה מבקשים בני רחמני גם הם דיון נוסף, בתקווה שיהיה פסק דין שונה, בכיוון ההפוך.
אולם, במקרה של לוי רחמני, מתעוררת שאלה נוספת: האם ניתן לאסור על אדם לנהל חברה, הנמצאת בשליטתו המלאה?
רחמני עומד בראש חברת אילון זה 50 שנה. הוא יסד אותה, פיתח אותה, והפך אותה מחברה קטנה לאחת המובילות, החדשניות והרווחיות בענף הביטוח. הוא מחזיק ב-84 אחוז ממניותיה.
כל מנהלי חברות הביטוח שהודחו בעקבות פרשת הקרטל היו שכירים, ולא בעלי החברות. נכון, אברהם (רמי) טיבר, שעמד בראש חברת הביטוח ציון, היה בעל השליטה בחברה כאשר היתה שותפה בקרטל. אבל, כאשר בית המשפט העליון קבע שזוהי עבירה שיש עימה קלון, הוא היה כבר בעלים-לשעבר, וכבר לא כיהן בתפקיד כלשהוא בחברה, שנמכרה קודם לכן לחברת הראל.
נניח, שבית המשפט העליון יסרב לבקשת רחמני לדיון נוסף, או שיאושש את פסק הדין הקודם, ויקבע שיזום קרטל הוא עבירה שיש עימה קלון. נניח, שהמפקח החדש על הביטוח יחליט להדיח את רחמני. אבל, האם אפשר לאסור על אדם לנהל את החברה הנמצאת בשליטתו המלאה? נניח שרחמני יתפטר; האם אפשר יהיה למנוע ממנו לפעול בעניני החברה ולטובתה, פשוט משום שהוא בעל השליטה בה?
האם אפשר למנוע מאדם להגן על רכושו, ועל העסק שבנה במשך עשרות שנים?
סוגיה זו נדונה כבר בעבר. באפריל 1986 הורתה ועדת בייסקי למנהלי הבנקים, שהיו מעורבים בפרשת ויסות המניות, שעליהם לפרוש.
יו"ר בנק דיסקונט, רפאל רקנאטי סירב להתפטר, בין היתר משום שהוא בעל השליטה בבנק, ואי אפשר, לדעתו, למנוע מאדם לנהל חברה בבעלותו ולפעול לטובתה. ביולי 1986 נאלץ בכל זאת רקנאטי לפרוש, בשל החלטת ממשלה בענין זה ולחץ של דעת הקהל.
2005 איננה 1986, פרשת הקרטל אינה מסעירה, כמדומה, כיום, את דעת הקהל, ולא נראה כרגע שהממשלה תתערב. משפטנים יצטרכו אולי לבדוק, האם חוק יסוד: חופש העיסוק, מגן על לוי יצחק רחמני, גם אם המפקח על הביטוח ידרוש ממנו להתפטר.

תאריך:  20/06/2005   |   עודכן:  20/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר MD
כמו כל דבר, גם ברית מילה צריכה להיעשות היטב, מהולה בהבנה של התינוק, האיבר והמשפחה
משה אלעד
בהיותו מודע לחשיבות שמייחסת העדה הדרוזית לרצון לראות קצין צה"ל ראשון דרוזי בדרגת אלוף, בתפקידו כשר הביטחון בא וקידם את האלוף מישלב, לא כי הוא באמת ראוי ומתאים לקידום אלא כמערוף, כטובה, כג'סטה של פואד כאיש מפלגת העבודה וכשר הביטחון לעדה הדרוזית    עתה בא השר לשעבר והמתמודד היום ומבקש אותה מבוחריו הדרוזים
מיכאל שרון
קיימים הקלת המשקל ופחת איכות בהוייה הישראלית. יתכן ומסתמנת מגמה בה משקיעי חוץ מממשים השקעותיהם ויוצאים מהמשק הישראלי. ומנגד, דומה ומנטליות ספסרית והתגודדות קרטליסטית פושות כיום בישראל בכל, ואין מפלט מהן. זאת בצרוף למצח הנחושה. דומה שהקיום הישראלי איבד את מרכזי הכובד והאיכות ונעשה קל משקל
אורנה רב-הון
עו"ד אברהם פכטר
ר' השב"כ החדש דיסקין, בפגישה עם רבני יש"ע ומנהיגות מתנגדי ההינתקות - הצהיר שהשב"כ לא יבקש מעצרים מנהליים ולא יסתום פיות. אבל רבני יש"ע - לא הבטיחו מצידם שמירה על שלטון החוק ולא קבלת הכרעות רוב דמוקרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il