X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

עוסקים אנו בדיון בוועדת ערר (מחוז המרכז) בערר על החלטה לתת היתר לתחנת דלק ברחוב החרושת ברעננה.
התוכנית הרלוונטית קובעת תכליות ושימושים לתעשייה ולמסחר בשטח הרלוונטי. מכיוון שתחנת דלק לא נמנית על התכליות המפורטות בתוכנית, נשאלת השאלה האם ניתן לאשרה על בסיס שינוי מס' 2 לתמ"א 18.
ונבהיר - תמ"א (תכנית מתאר ארצית) 18, עוסקת בהקמת תחנות דלק.
בתיקון לתוכנית (תיקון 2 משנת 1996) נקבע, בין השאר, כך (סעיף 9.2):
"(א) מקום שבתכנית מקומית ייעדו מקרקעין לתעשיה או לתעשיה משרדים ומסחר, או מרכזי תחבורה, יהיו גם תחנות דלק במשמע, גם אם נאמר כך במפורש והיא כשאין בתכנית המקומית כוונה אחרת משתמעת.
(ב) מקום, שהתכנית מקומית כאמור בסעיף 9.2 (א) כוללת הוראות של תוכנית מפורטת תותר הקמת תחנת תדלוק"
מכאן הסיקה ועדת הערר, כי:
"הנה כי כן, הוראה מפורשת בתמ"א 18 מורה פוזיטיבית כי תותר הקמתה של תחנת תדלוק בייעודים שבפנינו. עם כניסת תמ"א 18 תיקון מס' 2 לתוקף חלה תוכנית מתאר ארצית 18 על כל תוכנית הקובעת כי ייעוד המקרקעין בתחומה מיועדים לתעשיה"
"התוכנית המקומית ... אושרה בשנת 1998, לאחר תמ"א 18 תיקון מס' 2 (לרבות ס' 9.2 הנ"ל) ומכאן שלו היו מעוניינים במניעת הקמתן של תחנות דלק, יכלו בנקל מתכנן התכנית לומר זאת ב"רחל בתך הקטנה". אין לטעמנו לקבל את הפרשנות לפיה משתמע מן התוכנית איסור או שלילה לגבי תחנות תדלוק והראיה כי פרשנות זו ננקטה על-ידי הועדה המקומית וכי קיימות מס' תחנות תדלוק בתחום אזור תעשיה זה".
מכאן, יש להחיל את "תיקון 2" גם על תוכניות שקיבלו תוקף גם לאחריו, ולכן, ניתן להגיש בקשה לתחנת דלק (או לצפות הקמת תחנת דלק בסמוך למגרשך) על אף שהמילה "תחנת דלק" לא בא זיכרה בתכליות, ובלבד שהתכנית מייעדת מקרקעין ל"תעשיה או לתעשיה משרדים ומסחר, או מרכזי תחבורה" וכאשר "אין כוונה אחרת משתמעת".
עוד נעיר, כי במקרה זה, החליטה ועדת הערר למנות מומחה לתנועה מטעמה על-מנת שיחווה דעתו לגבי הטענות בדבר אפשרויות הכניסה והיציאה לתחנה וממנה.
עררים 1016/04 1015/04 חי אתרים (על-ידי עו"ד לכנר) תרשיש ואח' (על-ידי עו"ד בסון) נ' הועדה המקומית לתו"ב רעננה (על-ידי שרונה לוי) ניתן ביום: 20.4.05.

האמור מהווה מידע ראשוני בלבד, ואינו תחליף לייעוץ משפטי
תאריך:  21/06/2005   |   עודכן:  21/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
כללים לעניין אבחנה בין הוצאות משפט לבין שכר טרחת עוורך דין
שלומי דיאז
הוועדה בראשות השר עזרא החליטה להקים עוד חמש ועדות משנה    גורם משטרתי: "הכל טוב ויפה אבל אנחנו צריכים שוטרים ואמצעים ולא חברי ועדה"
בועז מושקוביץ
כל מי שירצה להגיע להישג פוליטי בישראל יידע שאין צורך לנסות לשכנע את רוב האזרחים, עליו ללכת ישר לדב ויסגלס ועמרי שרון ולשכנע אותם שזה טוב לעסקיהם    תמיד יימצאו אלה שיתארו את המדיניות "שטחים תמורת סגירת תיק" במילים "החלטה אמיצה של המנהיג" או "אינטרס לאומי וציוני"
אליקים העצני
משה אלעד
מי שציפה, שהגעת הרשות הפלשתינית לשטחים לפני כעשור תשים קץ לתופעת סוס הפרא ההופך כל מי שמנסה לרכוב עליו, התבדה    פריחתה של החמאס היא ביטוי נוסף להמשך המרי בעצימות נמוכה, הפעם נגד הרש"פ ובת בריתה ישראל, ולא השתקפות של הקצנה דתית בציבור הפלשתיני    צרתם של הפלשתינים היא שאחרי החמאס פעורה התהום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il