X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אין היום רשת טרור מוסלמית בינלאומית שתשתיתה לא נבנתה לפני עשרים שנה באפגניסטן במלחמה נגד הרוסים. שם נוצרו הקשרים הראשונים, נלמדו השיטות והתחשלה החברות של 'בוגרי אפגניסטן'.
מדי חודש נחשפת באירופה עוד רשת מוסלמית העוסקת בגיוס פעילים, אזרחי המערב, למלחמה בעירק ולפיגועי התאבדות נגד צבא ארה"ב שם. בשרותי הביטחון האירופים, ידועים שמותיהם של מאות המגייסים, המתגייסים והמתאבדים שעזבו את אירופה להילחם את הג'יהאד בעירק. כור ההיתוך לחוליות הטרור העלולות לשטוף את המערב ואת אירופה בעוד שנים נצרף מדי יום בעירק.
'לרובה קנה אחד לתקשורת אלף קנים' היא מעקרונות הפעולה של הטרור והגרילה בעולם מאז מלחמת וויטנאם שהסתיימה במפלת ארה"ב לפני יותר מ- 30 שנה. לא ברובה נוצחה ארה"ב אלא במצלמת הטלוויזיה והאקרן שבסלון. מה שנכון אז נכון שבעתיים היום.
יכולים מפקדי צבא ארה"ב בעירק להציג סטטיסטיקות כאוות נפשם, להכריז השכם והערב על הניצחון הצבאי שהיה או שהוא ממש מעבר לפינה, כמו בוויטנאם של אז, כמו בלבנון שלנו, כמו בצ'צ'ניה של היום, אבל הסדקים בנחישות וביכולת של ארה"ב לסיים את מה שהתחילה בעירק מתרחבים מיום ליום. מעבר לפינה אין ניצחון - אולי תבוסה.
'עוד יום דמים בעירק' פותחות כל מהדורות החדשות הארציות בארה"ב את שידוריהן בליווי תמונות הטבח המתמשך בעירק. מקצת העיתונים, בהם ה 'ניו יורק טיימס' רב ההשפעה, מקצים פינה מיוחדת לחללי הימים האחרונים בעירק מצבא ארה"ב. דעת הקהל מתחילה, לאט אבל בטוח, לנטות נגד המלחמה ואחריהם, כמו בכל דמוקרטיה, מתחילים הפוליטיקאים לנסות לקטוף את הפירות.
ממשל בוש נמצא בהתגוננות. לאחר שהתברר שהמידע על עירק לפני המלחמה שיקרי, החלה התקשורת, ואחריה חלק הולך וגדל מהפוליטיקאים, לדון בשאלה האם עירק היוותה בכלל איום על ארה"ב ולתקוף את הלגיטימיות של עצם המלחמה.
במשטר דמוקרטי נוסח ארה"ב הירידה המתמשכת בתמיכת הציבור במלחמה בעירק היא תחילת הסוף ושעון זמן מתקתק. כבר עכשיו ברור שהמלחמה מסתבכת ושאין לארה"ב את הזמן הפוליטי והנחישות להביאה לידי סיום סביר. נותרו לארה"ב פחות מ- 3 שנים לצאת בשלום מעירק לפני שמערכת הבחירות הבאה לנשיאות בארה"ב תיסוב רק סביב שאלת עירק ותוכרע רק לפי מידת הזוועות על מסך הטלוויזיה. עיראק הפכה לוויטנאם החדשה של ארה"ב ולאפגניסטן החדשה של הטרור המוסלמי.
אי אפשר בכלל לחזות את המצב בעירק והשלכותיו, עם או בלי נוכחות ארה"ב. כל תסריט אפשרי ממלחמת אזרחים שכבר מתנהלת בעירק, דרך התפלגות ל- 3 מדינות שיעית, סונית וכורדית ועד עימות אזורי בין המדינות השכנות על חלקן בעיצוב ההסדר העירקי ושללן בבארות הנפט. צריך לחשוש שתקופה של אי יציבות רבה עוד לפנינו במזה"ת, לא שלום ודמוקרטיה במהרה, גם לא לנו ולפלשתינים.

תאריך:  24/06/2005   |   עודכן:  24/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
ד"ר שמואל גורדון
מיכאל שרון
אבו דיאב היקר, לפני 500 שנה גירשו הקתולים את הערבים מספרד. אבל הם לא נירדפו. הערבים הללו ניקלטו בכל רחבי האומה הערבית והעולם הערבי. היהודים, בניגוד למורים ולערבים שהוגלו מספרד, נירדפו בכל מקום שכן היו מיעוט זר, ולא היתה להם את האומה היהודית האדירה הפרוסה על פני טריטוריות ענקיות, כפי שהיה לערבים שגלו מספרד. מאות שנים נירדפו היהודים, והגויים - אלה שריחמו עליהם, אמרו: "רודפים אתכם כי אתם עם בלי אדמה".
אביתר בן-צדף
כשנגיע לשפל המדרגה, נגלה שיש עוד גרם מדרגות המוביל למטה
נסים ישעיהו
אין שום תועלת במלחמות ראש בראש מול המערכת המורדת בבורא העולם ומנהיגו. לא ניתן לנצח בדרך זו. וגם אם מנצחים, זהו ניצחון זמני בקרב אחד. כדי לנצח במלחמה, צריכים ללכת בדרכי שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il