X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט פסק: על משרד הבריאות הייתה מוטלת חובת הפיקוח על מרפאות ומכונים העוסקים בכירורגיה קטנה
▪  ▪  ▪

בימים אלו ניתן בבית המשפט העליון פסק דין (ע"א 8526/96) אשר סיים פרשה עגומה שעניינה טיפול שקיבל פלוני במרפאת 'מכון יונה', שכלל הזרקות סיליקון לאיבר המין. בפסקי הדין אשר ניתנו במהלך השנים, בערכאות השונות, נקבע כי הטיפול אשר ניתן לפלוני התובע הינו פרוצדורה בלתי מקובלת אשר אינה ידועה בעולם הרפואה, שגויה באופן בסיסי וגרמה לפלוני נזקים קשים לאיבר מינו עד צורך בשתלי עור והשתלת תותב.
החידוש אשר נקבע בפסק הדין שניתן עוד בשנת 1996 בבית משפט השלום היה בכך שהוטלה על משרד הבריאות אחריות לנזקיו של התובע, נוכח העובדה שמשרד הבריאות התרשל בחובת הרישום של המרפאה מתוך הנחה מוטעית, הנובעת מרשלנות בפיקוח, שמדובר במרפאה אשר בה עוסקים ב- 'כירורגיה זעירה' שאינה מחייבת רישום במשרד הבריאות, בעוד שבפועל מדובר היה במרפאה אשר עסקה ב- 'כירורגיה קטנה' אשר מחייבת רישום ורישוי משרד הבריאות.
בית המשפט קבע כי על אף שבפרסומי המכון צוין במפורש כי במקום מתבצעות פעולות כירורגיות, הסתפק משרד הבריאות בהתמקדות בפיקוח על המכון בעניין אופי הפרסומים.
בית המשפט העליון אשר נתן את פסק דינו בערעור המדינה על חיובה, ובערעורים אחרים של הצדדים זה כנגד זה, קבע כי אין ספק שבמרפאה התקיימה כירורגיה קטנה ולא כירורגיה זעירה, ולפיכך, על משרד הבריאות הייתה מוטלת חובת הפיקוח, שכן הזרקת סיליקון לאיבר המין בוודאי שאינה בגדר זריקה רגילה אשר הינה תחת הרף של כירורגיה קטנה כטענת משרד הבריאות.
בפסק הדין שב בית המשפט על ההלכה, כי הימנעות המדינה מהפעלת סמכויות הפיקוח המוטלות עליה על-פי חוק הינה בגדר רשלנות ואף קובע כי קיים קשר סיבתי בין רשלנות זו לנזקי התובע פלוני.
בעידן אשר בו המכונים הפרטיים לכירורגיה פלסטית מתרבים כפטריות אחר הגשם, פסק דין זה חשוב במיוחד ויש לקוות כי יהווה תמרור אזהרה למשרד הבריאות להדק את הפיקוח על כל אותם מכונים, על-מנת לוודא שטרגדיות נוסח מותה של המנותחת לפני מספר שבועות במכון בנתניה לא ישנו בעקבות נטיית חלק מהמרפאות הפרטיות לצמצם עלויות על-מנת להגדיל את רווחיהן.

הכותב מתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית
תאריך:  29/06/2005   |   עודכן:  29/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדרי יצחק ג'קי
הכול לגיטימי במחאה, פרט לדבר אחד שהוא בנפשנו: "אל תרים נשק על אחיך, אל תדרוך נשק מול אחיך, אל תלחץ על ההדק וגם לא רק לשמיים"    אותה פיקה קטנה של התרמיל, אותו רעש של כדור העושה את דרכו לאחיך או לשמיים תבעיר את מלחמת האחים שתביא חורבן על מדינת ישראל
עו"ד ליאת בכר-סגל
עו"ד אברהם פכטר
המבצע של מועצת יש"ע - "עוצרים רגע וחושבים" - היה מתוכנן היטב ומרשים בהפעלתו. אבל בעיני התקשורת - זה היה כישלון. מסקנה - חסימת כבישים, שריפת צמיגים, התפרעות פיזית - מצליחה ומשכנעת. למה? כי התקשורת אוהבת "אקשן" ולמעשה מעודדת אותו
ספי סגל
במסווה של האדרת הליברליזם והאינדוידואליזם למעלת "אידאולוגיה" מנסים פוסט-ציונים להכניס לנו בדלת האחורית את "מדינת כל אזרחיה". המלחמה המתחוללת כאן 120 שנה ממש לא מעניינת אותם, והמשוואה "מדינת כל אזרחיה = מדינה ללא יהודיה" לא קיימת בתודעתם
דב תמרי
החשש המתמיד מפני איום קיומי, המלווה את מדינת ישראל מאז שנותיה הראשונות, מנחה גם בימינו אסטרטגיה נגטיבית, אשר מתנה הידברות וויתורים בהפסקת הטרור מן הצד הערבי    ההינתקות מרצועת עזה היא בין הגילויים הבודדים של יוזמה פוזיטיבית, המקעקעת את תפיסת הביטחון המקובלת    אין כל ודאות שההינתקות תביא לרגיעה באזור, אך ארבע שנות האינתיפאדה האחרונה הכשירו את צה"ל להתמודד עם גילויי הטרור - מחוץ לרצועה - וזאת עליו לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il