X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זכות הטיעון של בעל הדין בכתב הערעור מוגבלת לשם שמירה על זכויותיו של הצד שכנגד כתב ערעור רחב היקף יכול שיביא למערער יתרון דיוני ומהותי, שאין לו הצדקה, על-פני המשיב; במקרה זה כתב הערעור הושב למערער לשם קיצורו
▪  ▪  ▪

תמצית העובדות
זוהי בקשתו של מנהל מס שבח למחיקת כתב הערעור על הסף או לתיקונו, בטענה שהערעור אינו ערוך כדין, בהיותו באורך של 104 עמודים, ושמצורפים אליו מסמכים, מוצגים ואסמכתאות שלא כדין. נטען, כי הערעור אינו כתוב בתמציתיות הנדרשת לפי תקנה 414 לתקנות סדר הדין האזרחי, אלא מנוסח בצורה של סיכומים בכתב, באופן המהווה השגת יתרון דיוני לא ראוי.
הבקשה התקבלה.
נקבע - זכות הטיעון של בעל הדין בכתב הערעור מוגבלת לשם שמירה על זכויותיו של הצד שכנגד, כך שיוכל לדעת מהי חזית המחלוקת ומפני מה עליו להתגונן. חובת התמצות של כתב הערעור מבטאת גם איזון בין זכות הטיעון לבין השוויון בין בעלי הדין, שכן כתב ערעור רחב היקף יכול שיביא ליתרון למערער על-פני המשיב, יתרון שאין לו הצדקה, שהוא אינו רק יתרון דיוני אלא אף מהותי.
חובת התמצות של כתב הערעור מגשימה גם את אינטרס הניהול היעיל של ההליך, לטובת הצדדים להליך עצמו, כמו גם התפקוד התקין של מערכת השפיטה בכלל. כתב הערעור, להבדיל מסיכומים בכתב, מטרתו אינה הרצאת טענות מטעם המערער בכל תג ותג, אלא תחימת המחלוקת לטובת המשיב.
נקבע - במקרה דנן, כתב הערעור שהוגש אינו ערוך כדין: כתב הערעור נראה כסיכומים בכתב, ולא ככתב ערעור, הוא אינו תוחם את גדר המחלוקת, אלא דן בה ומתעמק בכל טענה וטענה, אינו מסתפק באזכור מסמכים חיוניים, אלא מפנה לכלל החומר שבתיק, ואף מצטט מתוכו בהרחבה, והינו מגובה בכל החומר המשפטי והעובדתי שהצטבר בתיק. בכך יש משום הפרה של עקרון השוויון בין בעלי הדין, והערמת קושי על בעל הדין שכנגד, כמו גם בית המשפט, בניהול ההליך.
גם אם צודק המערער, לפיו המדובר במקרה מורכב הדורש טיעון נרחב, ואף בשים לב לריבוי הראיות בהליך, לא מצאתי מקום להגשת כתב הערעור כפי שהוגש. כתב הערעור יושב למערער, שיוכל לשוב ולהגיש את ערעורו, כשהוא ערוך כראוי, וכולל עד 20 עמודים.
ע"א 1501/05 זאב כהן נ' מנהל מס שבח תל אביב
בבית המשפט העליון
כבוד הרשם יגאל מרזל
ניתן ביום 8.5.2005
אתר האינטרנט www.lawdata.co.il מהווה מאגר מידע משפטי מקיף ומעודכן, הכולל את כל החוקים והתקנות בישראל, פסקי דין מלאים מכל הערכאות, מאגר חדשות משפטיות, פסקי דין ערוכים ומתומצתים, מחשבונים, מאמרים, הצעות חוק וטפסים משפטיים.

תאריך:  07/07/2005   |   עודכן:  07/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
פרשת כתבת "הניו-יורק טיימס", ג'ודית מילר, הוכיחה פעם נוספת כי סמלי הדמוקרטיה האמריקנית, המתנוססים מעל דגלי המדינה, יכולים ליפול מהשמים מבלי שנוכל לדרוש בליבנו ולו משאלה אחת
מוחמד מסאלחה
האומנם פוטנציאל ההתפתחות המירבי של החברה הישראלית עגום הוא למדי בשל הקוטביות שבתוכה? או שמא השיסוע, הפילוח והקיטוב במינונם הנוכחי הם עניין שבשגרה הבריאה?
יונה סוקולובסקי
התחבורה, העתיקות, התעלה שלא נכרתה והדקל המיוחד במינו
אליקים העצני
ד"ר עו"ד אסף מידני
עכשיו הכל ברור - שנת הבחירות בפתח וחברי הכנסת חושבים בחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il