X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

ציפי ליבני, נציגה מובהקת של הבולשביזם שהנהיג כאן אריאל שרון, הקימה זה עתה, בצו מיוחד, שני בתי משפט מיוחדים. האחד, ישכון בתוך בית הסוהר בבאר שבע; האחר, ימוקם בתוך בית הסוהר ברמלה. כבר נקבעו שופטים שישבו בבתי המשפט הללו - אם בכלל אפשר יהיה לקרוא למה שיקרה שם משפט - וכבר נקבעו סדרי דין מיוחדים. התכלית היא אחת: לבודד את כל המתנגדים בצורה כזו או אחרת לתהליך הפינוי. גם אלה שיסרבו לפנות את בתיהם, נשים זקנים וטף, על רכושם ועל מתיהם, בחבל עזה ובצפון השומרון, יישפטו תחת קורת הגג המיוחדת, הנפרדת, שאותה התקינו כעת אלה האמונים על מערכת המשפט.
ייתכן שלא רבים מבינים את משמעות הדברים, ויש גם כאלה, כנראה, שאולי אף שמחים שכך ייעשה, בעתיד הקרוב, לכל אלה שכנגדם מסיתים רבים כל כך בעזרתם של עיתונאי-בית משוחדים. אבל האמת היא, שכל אחד, אבל באמת כל אחד, צריך לירוא מפני ההתבהמות של שרת המשפטים וחבר מרעיה במשרד המשפטים ובפרקליטות המדינה. מה שמתחיל היום הוא התדרדרות לעבר תהום שבתחתיתה נמצאת מערכת משפט מרוסקת. שופטים-מטעם ותובעים שטופי מוטיבציה זרה יש רק במשטרים טוטליטאריים.
רק בגרועות שבמדינות נהגו כך במתנגדים למשטר. תובעים שגוייסו במיוחד לשם קידום מטרות פוליטיות. שופטים שנשלפו בעל כורחם מתוך המערכת הרגילה. דינים מיוחדים. הפרדה מוחלטת בין מה שקורה באולמות של בתי המשפט המיוחדים לבין הציבור הרחב. רמיסה של עקרון פומביות הדיון. השלכה לפח של סדרי הדין המקובלים בארצות נאורות. שחיקה עד דק של זכויות אדם בסיסיות. אילופה של מערכת המשפט לטובת אכיפתם של חוקים שנתקבלו רק למראית עין באורח דמוקרטי.
למה בכלל לטרוח. כלום יהיה ערך משפטי לכל ההצגה שיקיימו שם נציגי רשויות השלטון. איך יראו הדיונים המתקיימים בתוך בתי הסוהר או במתקנים הצמודים אליהם - כשהכניסה אליהם תהיה מבעד לשערי הברזל המובילים לבית הסוהר עצמו. מי בכלל יגיע לשם. קומץ קרובים - ואולי עוד איזה עיתונאי וצלם שיתבקשו לצלם 'התפרעות'. גם התובעים יגיעו לשם וגם השופטים. הצפיפות הרבה והשעות הארוכות יצרו בוודאי יחסי קירבה מיוחדים. הפמיליאריות הדביקה תדיף, ללא ספק, ריחות רעים. סניגורים שיגיעו לשם יזכו, קרוב לוודאי, ליחס צונן, אם לא מעבר לכך.
בעוד עשרה ימים הכל יתחיל. הצו המיוחד של בתו של לוחם האצ"ל המהולל, איתן ליבני ז"ל, ייכנס לתוקפו. אין עוד מי שיעצור את הכאוס המשפטי הבא עלינו לרעה. סטודנטים למשפטים לא יצאו לרחובות. עורכי דין ייאלמו דום מחשש פן יבולע להם - ועל בית המשפט העליון קשה לסמוך. האינטגריטי של רבים משופטיו נעצרת ב'גדר ההפרדה'.
ועוד דבר לידיעת הציבור הרחב: השופטים שישבו בבתי המשפט המיוחדים האלה כבר 'גויסו'. רבים מהם המתינו חודשים ארוכים לפגרת בתי המשפט - אולם זו נשללה עתה מהם. במקום מנוחה והתרגעות הם יבלו את חופשתם השנתית בתוך בתי הסוהר. התוצאה תהיה, ללא ספק, שבתחילת שנת המשפט הבאה נקבל כולנו, גם אלה שעכשיו נורא שמחים לאידם של 'הנשפטים המיוחדים', שופטים עצבניים, מותשים, שכתבו פסקי דין חפוזים, לא מבוססים, לא רציניים, שאותות 'ההינתקות' ניכרים בהם.
קשה להאמין שיימצא אפילו שופט אחד שיסרב להיגרר אל שאול התחתיות.

תאריך:  08/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
כאשר לא חותרים אל היעד הנכון, חותרים אל יעד שאינו נכון    שכן זהו טבע האדם, לחתור אל עבר יעד כלשהו    הגיע הזמן שנתחבר לתשתית הרעיונית שלנו, אותה תשתית שמסמנת עבורנו את היעד וגם מאפשרת לנו להגיע עליו
עו"ד אריה ליבוביץ, עו"ד זיו שרון
ניסוח המסמך על-פי הלכת העיקר והטפל: רק ה- "עניין" העיקרי במסמך יבוייל
עו"ד ליאת בכר- סגל
זכות הטיעון של בעל הדין בכתב הערעור מוגבלת לשם שמירה על זכויותיו של הצד שכנגד    כתב ערעור רחב היקף יכול שיביא למערער יתרון דיוני ומהותי, שאין לו הצדקה, על-פני המשיב; במקרה זה כתב הערעור הושב למערער לשם קיצורו
יוסי עבדי
פרשת כתבת "הניו-יורק טיימס", ג'ודית מילר, הוכיחה פעם נוספת כי סמלי הדמוקרטיה האמריקנית, המתנוססים מעל דגלי המדינה, יכולים ליפול מהשמים מבלי שנוכל לדרוש בליבנו ולו משאלה אחת
מוחמד מסאלחה
האומנם פוטנציאל ההתפתחות המירבי של החברה הישראלית עגום הוא למדי בשל הקוטביות שבתוכה? או שמא השיסוע, הפילוח והקיטוב במינונם הנוכחי הם עניין שבשגרה הבריאה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il