X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

מעשה הלינץ' שבוצע במפגין על-ידי אנשי יס"מ ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן ביום ד' שעבר הינו כפי הנראה אחד השיאים של התעללויות משטרתיות שהפכו שכיחות בתקופה האחרונה. לפי העדויות שחלקן אף צולם, התנפלו כמה "שוטרים" על מפגין בודד, השכיבו אותו על הארץ, אחד מהם דחף את אצבעותיו לאפו של הקרבן, משך אותן למעלה ואחורה בתנועה "מקצועית" וקרע את פרצופו. אותו פצוע העיד כי נלקח לתחנת המשטרה, דרישתו לקבל טיפול רפואי לא נענתה, ולאחר שסירב הוא וכמה עצורים נוספים לדרישה בלתי חוקית להפסיק לדבר ביניהם, נלקח לחדר מבודד, שם הוכה שוב ושוב.
לאותה משטרה נמרצת לא היו את האנרגיות הללו כשהיה צריך לסלק כמה נערים מופרעים מהבית שליד שירת הים על חוף גוש קטיף. שלושה ימים תמימים אפשרה להם המשטרה להשתולל ולהטמיע דרך התקשורת את ההתפרעויות וההתגרויות בערבים ללא כל הפרעה כדי למצות את האפקט התקשורתי עד תומו. כאן השתתקה לפתע המשטרה האנרגטית ולא התערבה, תוך מניעת גישה למבוגרים שניסו להגיע לבית ולרסן את הצעירים ולמרות התחינות לסילוקם מצד מחלקת הביטחון של גוש קטיף.
יהודה רון, מפקד תחנת קטיף ששמו הולך לפניו כמכה סידרתי הותש כנראה לאחר המאמצים שהשקיע בהכאת נערים במהלך הריסת הבתים ליד שירת הים. כמובן שלאחר השגת היתרון התקשורתי, פונה הבית תוך דקות ספורות.
מעבר להכפשה הרגילה של המתנחלים היתה מטרה מעשית להתנהלות הזו. השלטונות חמדו מזמן את אתר המלון של חוף קטיף ולאחר שבעליו לא הסכים למסור אותו לצבא, היה צורך להמציא תירוץ "ביטחוני" לצורך השתלטות עליו. התקשורת טישטשה את המרחק הרב בין אותו בית לבין המלון וכן את העובדה שמעורבות "הקיצוניים" מהמלון בארועי הבית היתה מזערית. התבונה של יושבי המלון לנהל מאבק פסיבי לחלוטין חשפה את ההשתלטות כגזל ממלכתי.
"נערי הגבעות התגלו כנמושות". כך בחר קצין משטרה בכיר ללבות את האש בהתגרות נוסח אחרון מנהיגי כנופיות הרחוב נוכח האיפוק של יושבי המלון, במקום לשבח את האחריות שגילו. להשלמת התמונה המכוערת טרחה המשטרה להדליף ידיעה שקרית כאילו נתפסו במלון בקבוקי תבערה מוכנים להפעלה.
מיכאל פואה נעצר עם אשתו ושבעת ילדיו במלון. השוטרים ניסו "להיפטר" מהם בצומת גמא קילומטרים ספורים מזרחית לכיסופים. הם סירבו לרדת כי לפי החוק יש לקחתם לתחנת משטרה. המשטרה נאלצה להביא "זינזנה" שלקחה אותם לצומת גילת מבלי שאפילו נתנו להם מים לשתיה. במגרש חניה בצומת גילת לאחר ששוב סירבו לרדת מאותן סיבות, הם הורדו מהרכב לאחר שהוכו הם וילדיהם על-ידי שומרי החוק. לאחר שנזרקו אל מחוץ לרכב הופקרו לגורלם, כמו גם רכושם שנשאר נטוש במלון.
קשה לשכוח את השערוריה של התדריך המצולם של ניצב שחר איילון מלפני 3 שנים טרם הריסת חוות גלעד, שבו הוא נותן לשוטרים רשיון לעבור על החוק בהבטיחו "מעיכת תיקים" במח"ש. העובדה שאיילון לא סולק מיד ולא הועמד לדין, בנוסף למצב בשטח של כמעט אפס הפרעה לשוטרים עבריינים מצד מח"ש, מעידות על מעיכת תיקים כמעט אוטומטית שנעשית בסיטונות. יש להניח שתדריכים כאלו היום הם מעשה שבשגרה גם אם לא נעשים אל מול המצלמות.
פרשת שחר איילון והיעדר הטיפול בשטח מעידים על כך שאין מדובר בשוטרים עבריינים, "עשבים שוטים", החורגים מההוראות והלוקחים את החוק בידיים על דעת עצמם, אלא שכמו במערכות נוספות במדינה בעידן ההתנתקות, מתקיימת מערכת מקבילה של "חוקים" המתירים כל רסן והנותנים גיבוי גורף לתועבות השפלות ביותר.
משטר סדום צריך משטרת סדום לצורך השלטת דרכו. משטרת ישראל מתחילה להיראות יותר ויותר כמו ארגון פשע כשהציפיות לתיפקודה כמופקדת על החוק נשכחו מזמן.

תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד אלהרר
תוכנית ההינתקות לבדה לא תקדם ולו במעט את האינטרסים של שני העמים, נהפוך הוא! בכך תהפוך תוכנית ההינתקות החד-צדדית בעיני הפלשתינים למעשה רמייה אחד גדול של ממשלת שרון
אברהם שרון
עולים על הפסים כי למי יש זמן, עולים כי למי יש סבלנות, עולים כי מחפפים, עולים כי פושעים, עולים כי מתאבדים
יואב יצחק
"נוטרי" שלטון החוק פועלים כדי לערוך "שיפוט מהיר" לעצורי ההינתקות    הנהלת בתי המשפט, בתמיכת שרת המשפטים, מקימה שני בתי משפט חדשים בחצרי הכלא כדי לטפל בחשודים/נאשמים    דבר זה עומד בסתירה למדיניות שהנהיג בזמנו נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, בתקופת הסכם אוסלו
גורי גרוסמן
מכבסת המילים מגיעה לשיאה בשימוש ב"הינתקות" במקום ב"עקירה".    רוריסט עם דם על הידיים מכונה "מפגע" ולא "רוצח"    חקלאי בגוש קטיף הוא "מתנחל" ועמיתו במושב בגליל הוא "מתיישב"
אריה אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il