X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
די בפנקס בוחרים ובהצטרפות אישית
▪  ▪  ▪

העיסוק בנושא המפקד במפלגות מזכיר סיפור ששמעתיו בעת לימודי במינהל עסקים: ביקשו מסטודנטים להנדסה לתכנן הנחת צינור דם מחיפה לתל אביב. כולם עשו זאת ואף אחד לא שאל את השאלה הפשוטה והיסודית: בשביל מה צריך צינור דם?
בדומה, יש לתהות מדוע יש צורך בעריכת מפקד במפלגה לפני בחירות לפריימריז? רוצים לערוך בחירות פנימיות, עושים זאת על בסיס פנקס החברים המעודכן. מתן אפשרות לערוך מפקד לפני עריכת בחירות פנימיות כדי לגייס חברים חדשים הינו פסול ומהווה לא רק פתח לזיופים, אלא גם לפעילות לא נאותה כגניבת דעת ועוד.
אנשים שכחו שמדובר בהצטרפות מרצון לגוף שחבריו פועלים בהתנדבות, עקרונית לפחות. חבר מפלגה מצטרף במטרה להשפיע על דרכה של המפלגה ובאמצעותה על המדינה. הדבר דורש זמן לא מועט. חבר מפלגה שומע ומשתתף בדיונים פנימיים וחיצוניים, מביע דעתו, משתתף בהצבעות ובהכרעות, פעיל בתקופת בחירות וכיו"ב.
לכן, אזרח מצטרף למפלגה באופן שוטף במהלך השנה, במועד שהוא מגיע להכרה שהוא רוצה לפעול, במועד שהוא מחליט עליו, ולא במועד שנקבע על-ידי מוסדות המפלגה. אלא אם כן המדובר במפלגה חדשה שזה עתה קמה.
את הדברים הבסיסיים האלה שכחו העסקנים, הפוליטיקאים, אבל לא רק הם. לגיטימי שמפלגה תערוך "מבצע" להרחבת השורות, על-ידי גיוס חברים חדשים, אבל לא לצורך ולפני עריכת בחירות פנימיות, לא לצורך קביעת מכסות ברשימה וכד'.
שיטת המפקד הונהגה לפני עשרות שנים אבל ה"קומבינות" וה"תכמונים" הובילו בסופו של דבר לקריסת המערכות כפי שאנו עדים לה כיום. אין כפור חם. נהיינו לנחשלות שבמדינות ואוי לא רק לבושה, אלא עוד יותר לתוצאות ההרסניות של השיטה והשפעתה על המדינה.
המסקנה - אין צורך במפקד. יש לבטלו, כי אז מתייתר הצורך בפיקוח על זיופים ועל זייפנים. די לקבוע כי בחירות פנימיות יעשו רק על בסיס פנקס חברים שעודכן שנה לפני הבחירות הפנימיות וכי הצטרפות למפלגה תיעשה על בסיס אישי: חתימת המצטרף על טופס הצטרפות בסניף המפלגה ולאחר זיהוי אישי (כמו פתיחת חשבון בנק).
לא צריך תחכום והברקה, צריך שכל ישר ויושרה.

הכותב עורך דין ומוסמך למנהל עסקים
תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
דוד אלהרר
תוכנית ההינתקות לבדה לא תקדם ולו במעט את האינטרסים של שני העמים, נהפוך הוא! בכך תהפוך תוכנית ההינתקות החד-צדדית בעיני הפלשתינים למעשה רמייה אחד גדול של ממשלת שרון
אברהם שרון
עולים על הפסים כי למי יש זמן, עולים כי למי יש סבלנות, עולים כי מחפפים, עולים כי פושעים, עולים כי מתאבדים
יואב יצחק
"נוטרי" שלטון החוק פועלים כדי לערוך "שיפוט מהיר" לעצורי ההינתקות    הנהלת בתי המשפט, בתמיכת שרת המשפטים, מקימה שני בתי משפט חדשים בחצרי הכלא כדי לטפל בחשודים/נאשמים    דבר זה עומד בסתירה למדיניות שהנהיג בזמנו נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, בתקופת הסכם אוסלו
גורי גרוסמן
מכבסת המילים מגיעה לשיאה בשימוש ב"הינתקות" במקום ב"עקירה".    רוריסט עם דם על הידיים מכונה "מפגע" ולא "רוצח"    חקלאי בגוש קטיף הוא "מתנחל" ועמיתו במושב בגליל הוא "מתיישב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il