X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"לא ארץ נוכריה לקחנו... כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה, ואנחנו כאשר היתה לנו עת, השיבונו את נחלת אבותינו"
▪  ▪  ▪

יהודי לא מגרש יהודי. זו אינה רק סיסמא.
יהודי - זוהי הזהות שלנו. תוכנית הגירוש הנוראה יכלה להוולד רק מתוך תהליך הינתקות מן הזהות הזו. השם "ישראלי" היה יכול להיות מתאים, השם שזכה בו יעקב אבינו בבואו אל הארץ.
אולם כיום, כשגם מהגר נוצרי מרוסיה, או ערבי תומך טרור, נקראים "ישראלי" - עלינו להציג את תעודת הזהות היהודית: יהודי אני. בן לעם היהודי העתיק, מאז האבות, יציאת מצרים ומתן תורה, ארץ-ישראל ובית המקדש, וגם בשנות חורבן גלות ונדודים.
לא - יהודי אינו מקבל את הכל כמובן מאליו. יהודי אוהב לשאול ולהקשות: למה ומדוע ומי-אמר. לפעמים זה מוגזם, אך בדרך-כלל זה הכרחי: יהודי אינו רובוט ואינו עבד. יהודי הוא בן חורין הנשמע רק לצו האמת.
לא מגרש - הסימנים שנתנו חז"ל ליהודים הם "רחמנים ביישנים וגומלי חסדים". מעשי אלימות של פגיעה בזולת ובממונו, מנוגדים לטבע היהודי האוהב את הבריות. יהודי אינו פועל כמכונה עיוורת בשירות שלטון אכזר. יהודי הוא קשה עורף היודע לבחון כל מעשה לאור ערכי הצדק והיושר. יהודי יודע שבסופו של דבר הוא עתיד ליתן דין וחשבון לפני המפקד הגבוה ביותר, לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וכל תירוץ "קיבלתי פקודה" אינו קביל.
מגרש - הוצאת אדם בכוח מביתו היא גירוש. המילה המכובסת "פינוי" מתאימה להעברת חפצים דוממים ממקום למקום. זבל - מפנים. אנשים - מגרשים.
לא מגרש יהודי - רגש הרחמים מופנה בראש וראשונה מיהודי ליהודי. "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה". אהבת ישראל והערבות ההדדית הם יסוד-היסודות לקיום העם. מלבד כל הרעות שבתוכנית הגירוש, הגרוע מכל הוא עצם הרעיון להשתמש בחלק מן העם כנגד חברו, להשתמש ברבבות חיילים ושוטרים יהודים כדי לגזול את אחיהם ולנשלם מנחלתם.
יהודי לא מגרש יהודי - המושג גירוש קיים גם בהקשר חיובי. זו ההבטחה והמצווה "כי אתן בידכם את יושבי הארץ וגרשתמו מפניך". ההכרה בשייכותה של הארץ לעם היהודי, מכוח מתנת הקב"ה, נותנת בנו את העוז לגרש מכאן את האוייבים. יהודי מגרש אויב.
תוכנית הגירוש הנוכחית נובעת מתפיסה מעוותת הרואה בערבים את התושבים האמיתיים, וביהודים נטע-זר. לכן יאמר הוד רוממותו הבג"צ: חלילה להתיר גירוש אויבים, אך גירוש יהודים - בבקשה. לעומת הרקבון הזה, צריך להציב את התפיסה היהודית המקורית, כדברי שמעון החשמונאי בשעתו: "לא ארץ נוכריה לקחנו... כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בעת מן העתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר היתה לנו עת, השיבונו את נחלת אבותינו".
נקודה - בסוף המשפט "יהודי לא מגרש יהודי" באה הנקודה. כך צריך להיות. כך מאמין כל יהודי בסתר לבו. ומתוך האמון שלנו בקיומה של נקודה זו בלב היהודי, נפעל לעורר את התחושה הפנימית ולהפוך אותה להכרה ברורה ואמיצה.
כך ולא אחרת. בעזרת ה'.

הכותב הוא ר"מ בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר.
תאריך:  19/07/2005   |   עודכן:  19/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק בם
היועצת המשפטית של המשטרה בהודעותיה לתקשורת לא סיפרה כי המשטרה הסתמכה על סעיף 122א לתקנות ההגנה (שעת חירום), אשר הותקנו ב-1945 בידי שלטונות המנדט הבריטי כדי לדכא את מריים של היהודים המבקשים עצמאות לארצם; כנראה שהמשטרה התביישה, ובצדק, לומר לציבור כי מקור הסמכות היחיד למעשי המשטרה נובע מתקנות ההגנה הדיקטטוריות של השלטון המנדטורי; הרי אין מקור סמכות אחר למניעת תנועה של אזרחים על בסיס פוליטי; עו"ד יצחק בם זועם ומתבייש במצב אליו התדרדרה המדינה
עו"ד ליאת בכר-סגל
רשות ערעור על פסק דין של ביהמ"ש לתביעות קטנות    ביהמ"ש קבע שכשהמדובר בגלגול שלישי, רשות ערעור על פסק דין של בית המשפט לתביעות קטנות תהא במשורה שבמשורה
עו"ד עופר טויסטר
מיכאל אדירעם
הרמטכ"ל ואלופיו המאיימים בפגיעה בישיבות ההסדר ופיזור היחידות שוכחים שהאלטרנטיבה היא שהחייילים האלה לא יתגייסו כלל
עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il