X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ומה אומרים באל-קאעידה לאחר הפיגועים בלונדון וערב הפיגועים בשרם אל-שייח'? המטרה היא "להניף את דגלי הג'יהאד ברומא, להפוך את הבית הלבן למסגד, להנהיג את שורות המתפללים בקרמלין ולהציב את המואזין שיקרא לתפילה מעל בניין הפרלמנט בלונדון"
▪  ▪  ▪

פעם נוספת היכה הטרור האיסלאמי הקיצוני מבית מדרשו של בן-לאדן ביעדי תיירות במדינה מוסלמית. העולם החופשי עומד שוב נבוך מול עוצמת השינאה שהניעה צעירים מוסלמים לקטול ללא אבחנה מספר רב ככל האפשר של תיירים מערביים, לצד תושבי מצרים מוסלמים שמצאו פרנסתם בענף התיירות.
לאחר כל מגה-פיגוע מסוג זה, חוזרות ונשנות השאלות הבאות: מה מניע את בן-לאדן ותומכיו לבצע רצח המוני? אלו יעדים אסטרטגיים הוא חותר להשיג ואשר בעקבותיהם יגיע הקץ לפיגועי הטרור? מדוע אין בן-לאדן חס אף על בני עמו המוסלמים אשר לא אחת נקטלים בפיגועי התופת?
ניסיון להבין את תופעת האיסלאם הרדיקלי ראוי שיעשה בהקשר ההיסטורי הרחב של המפגש והחיכוך בין הציביליזציה האיסלאמית לבין הציביליזציה המערבית. כך לפחות מנסים חכמי הדת של אל-קאעידה להסביר את המניעים לדפוסי פעילות הטרור של הארגון ואת יעדיו האסטרטגיים.
בראייתם, העולם המוסלמי מצוי כיום בשלבי התעוררות פנימית והתנערות מכבלי השליטה וההשפעה הזרה שהביאה לאסון הגדול ביותר של האיסלאם שאירע עם קריסת האימפריה העות'מאנית בתחילת המאה ה-20 ועימה אובדן הח'ליפות ופיצולה למדינות לאום שאינן נשלטות עוד בידי כוהני הדת. רצף הפיגועים ההולך ומתגבר משקף תחושה של הישגיות, תקווה ואמונה, אצל ארגון אל-קאעידה ואוהדיו, כי סימני ההתעוררות האיסלאמית מצביעים על תהליך היסטורי דטרמיניסטי שיוביל במאה ה-21 להחזרת עטרת האיסלאם ליושנה ככוח הדומיננטי בעולם.
את חזון ההשתלטות האיסלאמית על העולם כולו כבר השמיע לפני כשנתיים השיח' יוסוף קרדאווי, מחשובי פוסקי ההלכה בעולם המוסלמי ואשר נחשב לידידו הקרוב של ראש עיריית לונדון שכינה אותו השבוע לאחר הפיגועים בלונדון "מוסלמי מתקדם". בפסק הלכה שפרסם קרדאווי בשנת 2003 הוא קובע, כי חרף תחושת המרה השחורה והפסימיות השוררת אצל מוסלמים רבים כיום, האיסלאם ינצח, ישתלט על העולם כולו ואחד מסימני הניצחון יהיה כיבוש רומא בירת איטליה בידי המוסלמים. כיבוש אירופה והבסת הנצרות יתאפשרו, בראייתו, באמצעות הפצת האיסלאם בתוך אירופה עד אשר יהיה בכוחו של האיסלאם להשתלט על כל היבשת.
קרדאווי קובע, כי "סימני הישועה הרבים ברורים כשמש ונחרצים לפיהם העתיד שייך לאיסלאם, וכי דת זו של אללה תנצח, בזכותו של אללה, את כל הדתות". קרדאווי מבסס קביעתו זו על מסורות איסלאמיות המביאות מדבריו של הנביא מוחמד לפיהם אחד מסימני הגאולה באיסלאם יהיה כיבוש העיר קונסטנטינופול (איסטנבול) ולאחריה כיבוש העיר רומיה (רומא).
מצאתי לנכון להביא ציטטה מפסק הלכה של קרדאווי, על-מנת להמחיש לקורא את מורגל בקריאת פסקי הלכה איסלאמיים לחוש את הלוך הרוח של מורי ההלכה האיסלאמיים הרדיקלים. וכך, בלשונו של קרדאווי:
"ורומיה היא העיר שאנו מכנים אותה רומא בירת איטליה. העיר הרקל [קונסטנטינופול] נכבשה בשנת 1453 בידי הצעיר העות'מאני בן ה-23 מוחמד איבן-מוראד הידוע בכינויו "מוחמד הכובש". ועתה נותר כיבוש העיר האחרת רומיה [קרי- רומא] ולכך אנו מייחלים ובזה אנו מאמינים. משמעות הדברים – האיסלאם יחזור לאירופה פעם נוספת ככובש וכמנצח לאחר שגורש ממנה פעמיים... אני סבור, כי הפעם כיבוש [אירופה] לא יהיה באמצעות החרב [קרי – בלחימה] אלא באמצעות ההטפה ו[הפצת] האידיאולוגיה [האיסלאמית]... כיבוש רומיה [רומא] והתפשטות האיסלאם עד שיגיע לאזורים בהם מגיע הלילה והיום [קרי – העולם כולו] ועד אשר יכלול את המזרח והמערב הם תוצאה של זרע שנשתל ותחילת חזרת הח'ליפות ההולכת בדרך הישר [האיסלאם] והמתבססת על דרכם של הנביאים... [הח'ליפות האיסלאמית] היא הראויה להוביל את האומה אל מחוזות הניצחון...".
וקרדאווי לא לבד. החמאס מציג תפיסת עולם שאינה שונה במהותה מזו של אל-קאעידה. באיגרת לרגל חודש עיד אלאצ'חא (פורסמה ב – 19 בפברואר) 2002, אותה היפנה לכל המוסלמים והערבים בעולם, העניק מנהיג תנועת ה-"חמא"ס", אחמד יאסין, צידוק הלכתי ברור לג'יהאד נגד ארה"ב במדינות הערביות והמוסלמיות. הג'יהאד, לדבריו, הינו בבחינת מצוות עשה ומימוש "זכות ההגנה העצמית של העמים" נגד "המלחמה הצלבנית" ומתקפת הטרור שארה"ב מנהלת נגד האומה האיסלאמית באפגניסטאן ונגד התנועות האיסלאמיות לוחמות הג'יהאד ברחבי העולם. לג'יהאד יעד מוגדר, בעיניו של יאסין, והוא "השלטת דת האיסלאם בעולם והשתחררות מההגמוניה של אמריקה ובעלי בריתה הציונים". יאסין, עודד את המוסלמים לצאת לג'יהאד ולהתכונן למערכה ארוכה נגד ארה"ב בהבטיחו, כי המאה הנוכחית, המאה ה – 21 היא "המאה של האיסלאם, המאה של השחרור, המאה של הניצחון ומימוש היכולת".
ברוח דומה התנבא לא מכבר מחמוד א-זהאר, מחליפו הבלתי רשמי של יאסין. בראיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" (11 ביולי 2005) אמר א-זהאר, כי בטווח הארוך, ישראל תיעלם מעל פני האדמה ובעוד "חצי מאה לכל היותר לא יוותר מארצות הברית דבר פרט לזיכרון עמום".
ומה אומרים באל-קאעידה לאחר הפיגועים בלונדון וערב הפיגועים בשרם א-שייח'? כצפוי, המסר ברור, בוטה וחד-משמעי. היעד – כיבוש אירופה והשלטת האיסלאם על העולם כולו בכוח החרב. השייח' חוסיין בן-מחמוד כותב ב-19 ביולי 2005 באיגרת שפורסמה באתר של אל-קאעידה, כי המטרה היא "להניף את דגלי הג'יהאד ברומא... להפוך את הבית הלבן למסגד, להנהיג את שורות המתפללים (המוסלמים) בקרמלין ולהציב את המואזין שיקרא לתפילה מעל בניין הפרלמנט בלונדון".
ואם ישאל השואל האם מגורים ליד מוסלמים מעניקה "חסינות" מפני פיגועי הטרור של אל-קאעידה, ישיבו לו חכמי הדת של אל-קאעידה, כי גם דמם של המוסלמים (ואף אם היו צדיקים הם) מותר הוא בעת הג'יהאד, אם נופלים הם אגב הלחימה בכופרים. הם מסתמכים בקביעת הלכה זו על תקדים כיבוש העיר טאיף בשנה השמינית להג'רה (630) בה הפעילו המוסלמים לראשונה בליסטראות נגד הנצורים בעיר. מה שם לא הבחינה הבליסטרה בין כופרים למוסלמים, אף בימינו אין הפצצה יכולה להבחין בין מאמין לכופר. אגב, למוסלמים הצדיקים שנהרגים בפיגועי הטרור מבטיחה אל-קאעידה גמול של שהיד בגן העדן.

תאריך:  23/07/2005   |   עודכן:  23/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
המאבק הוא גם על המשטר במדינת ישראל: האם יהיה זה משטר דמוקרטי, שבו אין מגרשים בני-אדם מבתיהם בגלל לאומיותם, או שיהיה זה משטר שרונוקרטי, שבו זכויות האדם הן משניות בהשוואה ל"ערכים" זרים ומוזרים, שאין להם ולא כלום עם דמוקרטיה. רונוקרטיה ודמוקרטיה אינן יכולות לדור בכפיפה אחת
אריה אבנרי
היועץ המשפטי לממשלה צריך להימנע מחתימת עסקת טיעון עם עמרי שרון, אלא אם תובטח שליחתו למאסר בפועל    אין להסתפק בעבודות שירות
נחמיה תנא
עיתונאים מציגים רכילות כאילו היו עובדות    מניין להם הידע וכושר השיפוט להביעה עמדה מי ראוי לתפקיד צבאי בכיר? האם אותם כתבים משתתפים דרך קבע בישיבות המטכ"ל או יושבים בבור הפיקוד?
פנחס לבקוביץ'
שש מנטרות של השמאל
יואב יצחק
הנשיא ברק נמנע מלהתבטא האם יש מקום להאריך בשנתיים את כהונת השופטים    ההימנעות נובעת מחששו לפגוע באחד משני ידידיו הטובים: המשנה לנשיא, השופט מישאל חשין (העומד לפרוש בפברואר 2006); ומי שמכונה עתה הנשיאה המיועדת, השופטת דורית ביניש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il