X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים

תמצית העובדות
עניינו של ההליך בערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר אישר פסק בוררות חוץ, שניתן בשוודיה כנגד המערערת, וקבע כי על המערערת לשלם למשיבה סך העולה על 36 מיליון דולר ארה"ב. השאלה הראשונה בה יש לדון היא, אם הליך זה דינו דין ערעור בזכות, או ברשות. המבקשת סברה, כי מדובר בערעור בזכות, מאחר ובית המשפט המחוזי היה ערכאה ראשונה שדנה בעניין. עוד נטען, כי מאחר ופסק הבורר אושר לפי אמנת ניו-יורק (1958), מכוח סעיף 29א' לחוק הבוררות, ולא לפי סעיף 23 לחוק, אזי סעיף 38 לחוק הבוררות, הקובע כי הערעור על החלטות לפי החוק הן ברשות, אינו חל, והמדובר בערעור בזכות.
המשיבה לא הגיבה לעניין שאלת סיווג ההליך. כמו כן, המשיבה בערעור מבקשת להגדיל את סכום העירבון מ-30,000 ש"ח אשר נקבעו, ל-150,000 ש"ח.
נקבע: דינו של הליך זה להידון כרשות ערעור, לכן הערעור שהוגש ימחק, והמערערת תוכל להגיש בקשת רשות ערעור; דין הבקשה להגדלת הערבון – להתקבל, והוא יעמוד על 50,000 ש"ח.
נקבע - אומנם אישור פסק הבורר נעשה מכוח סעיף 29א לחוק הבוררות, ולא על-פי סעיף 23 לחוק זה, אך בכך אין בכדי להכריע לעניין ההליך הראוי להשגה על אישור פסק הבורר. לא מצאתי יסוד לפרשנות, לפיה סעיף 38 לחוק הבוררות לא חל על אישור בוררות חוץ, וגם לא מצאתי טעם ענייני להבחין בין בוררות חוץ ובוררות פנים לעניין הערעור: אומנם קיים הבדל בין שני ההליכים, אולם משעה שבית המשפט המחוזי מאשר את הבוררות, בין המדובר בבוררות חוץ ובין בבוררות פנים, המבקש להשיג על פסיקת בית המשפט המחוזי יכול, על-פי הדין הקבוע בחוק, לפנות רק ברשות ערעור.
נקבע – לעניין להגדיל את סכום העירבון, השאלה העיקרית היא מהו היקף הערבון הראוי בתיק זה, כך שיבטיח באופן הנדרש את המשיבה, מקום בו יפסקו הוצאות לזכותה. מקובלת עלי עמדת המשיבה, כי יש ליתן משקל בנסיבות העניין לשווי ההליך ולמיהות המערערת. שעה שמדובר בהליך ששוויו 36 מיליון דולר של ארה"ב, ניתן לצפות כי המשיבה תשקיע סכומים ניכרים בייצוג ובהוצאות הכרוכות. במצב דברים זה, אין ערבון בסך 30,000 ש"ח משקף את ההוצאות הצפויות, ובכלל זה שכר הטרחה, בתיק זה. בשים לב להיות ההליך שיפתח רשות ערעור, כמו גם לשווי ההליך, אני מעמיד את הערבון בתיק זה על סך של 50,000 ש"ח.
- לפסק הדין המלא

ע"א 11322/04 The State Property Fund of Ukraine נ' TMR Energy Limited
ניתן בבית המשפט העליון ביום 13.7.2005 ע"י הרשם יגאל מרזל
אתר האינטרנט www.lawdata.co.il מהווה מאגר מידע משפטי מקיף ומעודכן, הכולל את כל החוקים והתקנות בישראל, פסקי דין מלאים מכל הערכאות, מאגר חדשות משפטיות, פסקי דין ערוכים ומתומצתים, מחשבונים, מאמרים, הצעות חוק וטפסים משפטיים
תאריך:  27/07/2005   |   עודכן:  27/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יהודה צורף
אני מציע לאחיי מגוש קטיף לשקול בכובד ראש את הסתפחותם לרשות הפלשתינית, שכן, בניגוד ליהודים, הפלשתינים ניחנו בשכל ישר ובאינסטינקטים קיומיים בריאים
פרופ' אלישע האס
מכתב פומבי לשר לביטחון פנים, גדעון עזרא
מנחם ברוד
אין שלטון שיכול לעמוד מול זעקה מוסרית אדירה כל כך. אין צבא ומשטרה שיכולים לבצע את המעשה, כאשר מאות אלפים עומדים מולם וזועקים שזה פשע
ראובן שיל"ת
אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il