X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מישהו אולי חשב, שאין כבר לאן לעלות במדרגות השטנה, באה שולמית אלוני וטוענת: "הפרוטוקולים של זקני ציון - קיימים". לא פחות.
▪  ▪  ▪

אולי שולמית אלוני אפילו יודעת בעצמה מי מתי ולמה פברק את "הפרוטוקולים של זקני ציון", אולי "בסך הכול" ניסתה להשתמש בהם כמטפורה אומללה, ברם יש לראות את ההתבטאות הזאת ברעיון לעיתון ערבי-ישראלי בהקשר הכללי שלה, אותו ההקשר, שהיא עצמה עשתה רבות למען היווצרותו.
רק למען התזכורת למי שאולי לא בדיוק זוכר:
"הפרוטוקולים של זקני ציון" פוברקו על-ידי "אוחרנה", השירות החשאי של הצאר הרוסי בשנת 1897. פרוש המלה "אוחרנה" הינו "הגנה", השם המלא של השירות היה "ההגנה על כס המלכות". מעמדו של הצאר התדרדר משפל לשפל, העם מאס במונרכיה המושחתת והאכזרית וביקש שינויים. על "אוחרנה" הוטלה המשימה לתת להמונים את האויב החלופי, לתעל אליו את ההאשמה ואת הזעם.
השירות לא התאמץ יתר-על-המידה. כבסיס נלקחה סטירה צרפתית מימי נפוליון השלישי, שלא היה לה כל קשר ליהודים, אבל ההמונים ברחבי הקיסרות הרוסית לא שאלו ולא חקרו.
"הפרוטוקולים" אימצו גם את עלילת הרצח הפולחני הוותיקה, שעליה מתחנכים דורות של חיילים בשירות החיה האנטישמית מאז המאה ה-11, התוצאה ענתה לציפיות: הפברוק גרם לנחשול אדיר של אנטישמיות אלימה ברחבי רוסיה והיה אחד הגורמים של דחיית מיגורו של הצאר בכמה שנים נוספות.
מאז "הפרוטוקולים" הספיקו לשמש, בין השאר, גם החומר בתעמולה הנאצית. היום הם נמכרים בחנויות הספרים של העולם הערבי, כולל מצרים ורש"פ, כחומר אוטנטי. בלימודי ההיסטוריה של הדור החדש כלול, ש"הפרוטוקולים" התקבלו באופן רשמי בקונגרס הציוני הראשון בבאזל כתוכנית אופרטיביות לביצוע על-ידי היהודים.
הדברים נלמדים, כמובן גם בתוכנית הלימודים, שנוצרה תחת ערפאת וממשיכה להתקיים תחת אבו-מאזן, שדבריה מחלחלים גם לערבי ישראל. מטרתה - אותה המטרה המקורית של "אוחרנה": תיעול זעמם של הנתינים כלפי האויב החלופי האלטרנטיבי.
אני לא יודע האם ההצעה להעניק אזרחות ישראלית לכל היהודים בעולם, שעליה יצא קצפה של אלוני, היא רעיון טוב או לא טוב, אבל באמצע כל הסיוט האנטישמי הזה באה שולמית אלוני ואומרת בראיון לעיתון ערבי: "זה שיגעון שמעיד על כך, שהפרוטוקולים של זקני ציון קיימים". לא פחות. זו לא מטפורה ולא פליטת פה, זו הזדהות עם אחד ממסמכי השטנה המסוכנים ביותר בתולדות האדם.
בימי הביניים תחת האינקוויזיציה קרה, שיהודים מומרים אישרו את קיומו של הרצח הפולחני במסורת היהודית. הפרופ' לייבוביץ' אמר "יודו-נאצים", אבל אפילו הוא לא אמר, שהתורה הנאצית כלפי היהודים הייתה נכונה. יגאל תומרקין גילה הבנה למעשי הנאצים, אבל אפילו הוא לא אמר, שהתורה הנאצית התבססה על פרוטוקולים אמיתיים. גם יחסית למה שהתרגלנו לשמוע בישראל, אלוני לוקחת את האנטישמיות לרף חדש, בחזרה לימי שליטת האינקוויזיציה באירופה.
הכי קל לומר: היא ירדה מהפסים, לא צריך להתייחס אליה, כפי שכבר נאמר. אבל מתי היא בדיוק "ירדה מהפסים"? עכשיו או כשעמדה בראש המפלגה בעלת 12 מנדטים, ש"המריצה" את רבין אלי הפארסה הרצחנית באוסלו?
שמא כאשר כינתה את ימי אוסלו "הימים, שבהם חשים במשק כנפי ההיסטוריה" ואפילו "מתחילים ספירת שנים חדשה"? או כאשר בהיותה שרת החינוך, שלחה את הפוליטרוק מטעמה מוטי קירשנבאום כדי להשגיח על התעמולה ברשות השידור? לא נשתנה אצלה דבר, זו עדיין אותה שולמית אלוני.
היא עיצבה את תפישת המציאות וצורת החשיבה של דור השמאל. הדור, שגם עכשיו מסרב לנער עד היסוד את הסיסמאות, שהוא למד מפיה ומפי אנשים כמוה. כמו אז, כך עכשיו, שולמית אלוני אינה משקפת את המציאות אלא מסמנת את המקום, שאליו מגיע השמאל הישראלי לאחר מספר שנים.

אודות "הפרוטוקולים של זקני ציון" בערבית:
[קישור]
תאריך:  03/08/2005   |   עודכן:  03/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
השימוש בחוק ובדמוקרטיה עבר כבר מזמן את גבולות הציניות    הדמוקרטיה היתה לדורסנות, ושלטון החוק - לדיכוי מחאה לגיטימית ולסתימת פיות
ראובן שילת
יהודית שירן
טל רבינוביץ'
שתי נשים - חילונית וחרדית, כל-כך שונות, כל-כך דומות. שני גברים - חילוני וחרדי, כל-כך שונים, כל-כך דומים. והכל, כן הכל, בעיני המתבונן
חנה בית הלחמי
עוזי כהן לא לבד: בבחירות לראשות העיר מתמודדים שניים, שנכון לעכשיו מקבלים בסקרים יותר קולות ממנו: טייס חיל אויר לשעבר, נחום חופרי, והעיתונאי לשעבר ברוידא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il