X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנהג בטוארג בפריז - דאקאר 2004
▪  ▪  ▪

לא אפיזודה חולפת

קונצרן פולקסווגן גייס לשורותיו את נהגת המרוצים יוטה קליינשמידט. זוכרים את הפולקסווגן מדגם טוארג עליו סיפרנו באחרונה?
ובכן, מסתבר כי פולקסווגן אינה רואה בו אפיזודה מוטורית חולפת, אלא שהיא מתייחסת אליו ברצינות הגרמנית הידועה. פולקסווגן מציבה מאחורי הגאי הטוראג את נהגת הראלי הטובה בעולם. ולאן היא שולחת את הצמד? לא פחות מאל מירוץ המכוניות המפרך בעולם: הראלי פריז דאקאר המפורסם.
קליינשמידט כבר חצתה לא פעם את המדבריות הטובעניים מסהרה בצפון אפריקה ועד חופי דאקאר בסנגל שבמערב אפריקה, וב-2001 אפילו ניצחה, אוי לאותה בושה, את כל אותם שועלי מדבר קשוחים. אגב שועלי מדבר, גם על פולקסווגן כבר רכב פעם שועל מידבר. היה זה כינויו של הגנראל רומל המפורסם, אשר כוחותיו לחמו במידבר המערבי כשהם רכובים על גירסת הצבאית בעלת ההנעה הכפולה - 4X4 של הפולקסווגן חיפושית, לימים "החיפושית החביבה" מהסרטים.
הכוחות הבריטים שבלמו את רומל באל-אלמיין ובראשם גנראל מונטגומרי, התקנאו בג'יפי הפולקסווגן, שכן ג'יפי הלנד רובר הבריטיים טרם באו לעולם, והעדיפות הטכנולוגית הגרמנית בלטה בשטח.
קליינשמידט נהגה בעונות האחרונות בקבוצת מיצובישי, אשר תפסה בשנים הקודמות את כל המקומות הראשונים בראלי. היה זה כבר משעמם בדומה לשיעמום שמשרה מיכאל שומכאר בנצחונותיו חסרי המתחרים בכל מרוצי הפורמולה 1 האחרונים, ועתה נפל דבר.
יוטה תכניס סוף סוף קצת מתח, מה עוד שפולקסווגן בוודאי תעמיד לרשותה את המשאבים העצומים הנדרשים לנצחון. מעניין מה תאמר מיצובישי על הרעיון. בתערוכת פרנקפורט האחרונה ראיתי את קליינשמידט מציגה במסיבת עיתונאים את גי'פ הפג'רו החדש בדוכן מיצובישי, ולפי החוזה החדש החל מעונת 2004 היא כבר תנהג בגירסת המירוצים של הפולקסווגן טוארג.
ההסכם נחתם בשבוע שעבר בעיר וולפסבורג - עירה של VW, בנוכחות יו"ר הקבוצה ברנד פיטשסרידר וד"ר פרנץ יוזף פאפגן, האחראי למחקר ולספורט המוטורי בקבוצה. "עם החתמתה של קליינשמידט, פולקסווגן נכנסת לעידן ספורט מוטורי חדש," אמר ד"ר פיטשסרידר, "בסיוע יוטה קליינשמידט תפותח גירסת מירוצים של הטוארג, והיא תשתתף בפאריס - דאקאר ובגביע העולם החל מ-2004. מטרת הקבוצה היא ניצחון בראלי דאקאר 2005."
כאשר הבאנו כאן ב-Nfc את התמונות הראשונות של הטוארג אותן חשף קונצרן פולקסווגן, היה ניראה כי מדובר ברכב שטח יוקרתי חסר יומרות קרביות. מתברר כי לא כך הדברים, ויתכן שפולקסווגן מתכוונת אפילו להתחרות ב-GWAGON של מרצדס, שהינו הגי'פ הרשמי של הצבא הגרמני - וצבאות בודדים אחרים היכולים להרשות אותו לעצמם. בין צבאות אלה, אגב, נימנה גם צה"ל השוקל בימים אלה את רכישת ה-G במקום הסופה הקורסת בעומס הארועים.
לפני כחודשיים הציגה פורשה לראשונה תמונות של הקאיין (ראה ארכיון Nfc) גם הוא רכב ראשון מסוגו במיגוון דיגמי היוקרה הגרמניים. הקאיין והטוארג פותחו במשותף. הרכב הבא בסידרתם הינו המגלאן של אאודי (ראה ארכיון Nfc). כולם מיועדים לפלח העליון של נהגי השטח, אלה שכאשר הם יורדים לשטח, בכוונתם לצאת ממנו מהר ואלגנטי.
רמזים על יעודו של הטוארג ניתן היה לקבל מהפרטים הטכניים שנימסרו. מנוע בנזין בתצורת V6 שניפחו 3.2, הוא מספק 220 כוחות סוס. מנוע נוסף בתצורת V10 העושה שימוש בסולר מספק 313 כוחות סוס, ונחשב לחזק בעולם מסוגו.
אורכו של הטוארג 475 ס"מ, גובהו 172 ס"מ ורוחבו עומד על 193 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 286 ס"מ, משמע מידה ממוצעת המעניקה יכולות שטח טובות. מרווח הגחון הגבוה - 30 ס"מ(!), מבטיח בשילוב 3 נעילות דיפרנציאל והנעה כפולה קבועה, את כושר העבירות.
הגי'פ בו תינהג קליינשמידט קרויה על שמו של שבט הטוארג השוכן בצפון מערב אפריקה, ממש על מסלול הראלי בעוברו במדבריות מאלי. שבט נוודים זה ידוע בכושר התמודדותו עם תנאי שטח קשים. אמרנו אז כי בני השבט בוודאי היו שמחים, לו זכו בחלק מתנאי הנוחות שמציע הטוארג לנוסעיו. בטוארג שולבה מערכת בקרת האקלים החדשה, שהוצגה לראשונה בפייטון - מכונית הדגל של פולקסווגן Nfc). במקביל מצויד הרכב בבקרות משיכה, יציבות וסיוע בבלימה, וכן במערכת מתלים מתכוננת המאפשרת שינוי מרווח גחון. ניתן להנמיך את המכונית בעת נסיעה במהירות גבוהה, ולחזור להגביהו בעת נסיעה בשטח.

תאריך:  20/05/2002   |   עודכן:  20/05/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il