X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם סוכן ביטוח חייב להחזיר לחברה עמלות במקרה שהמבוטחים ביטלו פוליסות? בית המשפט קבע שרק אם הוסכם על כך מראש בין הסוכן לחברת הביטוח
▪  ▪  ▪

חברת הביטוח הפניקס גייסה לשורותיה את סוכן הביטוח רן פיכמן.
השניים - הפניקס ופיכמן, מיסדו את היחסים ביניהם בהסכם התקשרות חתום. פיכמן התחייב למכור עבור הפניקס פוליסות ביטוח חיים בתפוקה שנתית מצטברת של 100 אלף שקל לפחות. הפניקס מצידה התחייבה לשלם לפיכמן עמלות יסוד ועמלות היקף.
פיכמן הפשיל שרוולים, התרוצץ בכל רחבי הארץ ולאחר עבודה קשה ומאומצת, עמד ביעדים שנקבעו בהסכם. הפניקס מצידה עמדה אף היא בדיבורה ושילמה לפיכמן את העמלות שהובטחו בהסכם.
אלא שאז הסתבר, כי מקצת מלקוחותיו של פיכמן ביטלו את הפוליסות שרכשו. הפניקס הזדעקה לדרוש מפיכמן כי יחזיר לה עמלות עבור הפוליסות שבוטלו.
פיכמן לא הבין מה הפניקס רוצה ממנו. הלא הוא עמד ביעדים לפי ההסכם. אין בהסכם כל הוראה המחייבת אותו להחזיר עמלות. פיכמן גם לא הבין מדוע הוא צריך להיות אחראי לביטולי פוליסות. בוודאי לא הביטולים שנעשו עקב מחדלי הפניקס.
אולם הפניקס נותרה בעמדתה. "אחד מתפקידיו של הסוכן הוא לדאוג לשימור הפוליסה ולמנוע את ביטולה", התעקשה הפניקס והגישה נגד פיכמן תביעה לבית משפט השלום בתל אביב.
השופט רחמים כהן, בפניו הובאה התביעה, חיפש וחיפש ולא מצא בהסכם ההתקשרות כל סעיף המחייב את פיכמן להחזיר עמלות ששולמו לו לפני ביטול הפוליסות על-ידי הלקוחות.
או אז טענה הפניקס, כי קיים הסכם מסגרת, המחייב את כלל סוכניה של הפניקס. "תאמין לי", אמרה הפניקס לשופט כהן, "כי על-פי הסכם המסגרת, אם הפוליסה אינה שורדת שנה שלמה, הסוכן זכאי לחלק יחסי של עמלת היסוד בגין החודשים שהמבוטח שילם עבור הפוליסה ואינו זכאי כלל לעמלות היקף".
אלא שאת הסכם המסגרת העדיפה הפניקס, מטעמים השמורים עימה, לא להגיש לבית המשפט והשופט לא היה מוכן להתבסס על הסכם המסגרת מבלי לראות אותו.
הסכם המסגרת, מבהיר השופט, מחייב רק אם הסוכן חתם עליו. אם הסכם המסגרת אכן נחתם על-ידי פיכמן והוא היה תומך בגרסתה ובטענותיה, חזקה על הפניקס שהיא היתה מגישה אותו לבית המשפט.
ההסכם היחיד שהוגש לשופט, הוא הסכם ההתקשרות, אינו כולל הוראה המחייבת את הסוכן בהחזר עמלות. פיכמן העיד כי במעמד החתימה כלל לא דובר על החזר עמלות. הפניקס לא הביאה כל עדות נגדית.
התוצאה, קובע השופט רחמים כהן, דין תביעת הפניקס להידחות והיא גם חויבה לשאת בהוצאות המשפט ובשכר טירחת עורכי הדין שייצגו את פיכמן.
מסמך מספר 504

תאריך:  09/08/2005   |   עודכן:  09/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
אליקים העצני
פרופ' אלישע האס
גורי גרוסמן
שום תרגיל ביחסי ציבור לא יעזור לנתניהו: הוא יירשם בהיסטוריה כשותף מלא בהגברת הטרור, בהקמת חמאסטן, ביצירת קרע טראומטי בעם ובהחרבת התיישבות ציונית מפוארת
ארז רואימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il