X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלילה עלה במוחי ילקוט אחר, ילקוט פשוט בצבע חום, בעל שני תאים גדולים וללא כל תוספות, ילקוט של פעם
▪  ▪  ▪

לקראת עליית נכדתי לכיתה א', החלטתי לקנות לה את הילקוט הראשון. לאחר סקירת הילקוטים המונחים שורות שורות, בחנות שבקניון, הצביעה הקטנה בביטחון על ילקוט בצבעי ורוד וסגול שבחזיתו מתנוססת תמונתה של כוכבת אחת מסדרות הטלוויזיה האהובה עליה. הזבנית הסבירה את שלל שכלוליו ותוספותיו של הילקוט הנבחר, כרטיס האשראי שלי נשלף מן הארנק וגוהץ. המשימה הושלמה וזכיתי בנשיקה מתוקה מן הילדה האהובה עלי.
בלילה עלה במוחי ילקוט אחר. ילקוט פשוט בצבע חום, בעל שני תאים גדולים וללא כל תוספות, ילקוט של פעם. את הילקוט הזה קנה לי סבי כשעמדתי אני לעלות לכיתה א'.
היינו עולים חדשים, שנתיים בארץ. הימים היו ימי הצנע. סבי, שבארץ מולדתו היה בעל בית חרושת גדול לנעליים, הפך בארץ, מכורח הנסיבות, לרוכל סדקית. יום יום היה יושב שעות ארוכות באזור התחנה המרכזית וממתין לעוברים ושבים שיקנו את מרכולתו. ה"חנות" שלו הייתה מזוודה ישנה שבתוכה נדחסו כל צרכי התפירה: מחט וחוטים, סיכות וכפתורים, אצבעונים ורוכסנים.
כבר בתחילת החופש הגדול קנה לי סבי את הילקוט. הורי צירפו לקניה קלמר עץ חום, עפרונות, מחק, מחדד וצבעים ואני סידרתי הכל בפנים. כל יום הייתי בודקת שהכל מונח במקומו ולאחר מכן מתהלכת בבית בגאון עם הילקוט על כתפי. מדי פעם הצצתי במראה לראות איך נראית "ילדה גדולה שכבר עולה לכיתה א'".
שבועיים לפני תום החופשה קרה אסון במשפחתנו. סבי, שהיה כבד משקל וחולה סכרת, נפל בשירותי התחנה המרכזית. כאשר בושש לחזור, הזעיק חבר את מכבי האש. בעזרת ציודם המיוחד פרצו הכבאים את הדלת ומצאו את סבי שרוע על הרצפה. כל הניסיונות להחיותו עלו בתוהו ולרופא לא נותר אלא לקבוע את מותו.
המוות החטוף והאכזרי פגע קשות במשפחתנו הקטנה. סבתי לא הצליחה להתאושש מהמכה עד סוף ימיה. אמי, שהייתה קשורה מאוד לאביה, איבדה את שמחת החיים שלה לתקופה ארוכה. גם אני, הקטנה, חשתי היטב בעננה השחורה והעצובה שירדה על ביתנו.
מן הסבא האהוב נותר לי רק הילקוט, שהפך עתה למזכרת כואבת. כך נארגו יחד העצב על מות סבי והשמחה וההתרגשות של כניסתי לבית הספר, למסכת חיים אחת.
כאשר סוף סוף נרדמתי בליל קניית הילקוט לנכדתי, הופיע סבי בחלומי. הוא ניצב על גבעה רחוקה, חייך אלי את חיוכו הטוב ונופף בידו. ניסיתי לדבר אליו, אך הוא לא ענה ורק המשיך לחייך. האם רצה להודות לי על שהעליתי במחשבותיי את זכרו לאחר שנים כה רבות?

תאריך:  11/08/2005   |   עודכן:  11/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאלה מאיר-גולדמן
בשבת האחרונה מצאתי עצמי בשפרעם, עוברת לאורך שורות ארוכות של גברים ונשים, לוחצת יד אחר יד, ושתי מילים יוצאות מפי: "מבקשת סליחה". בכל פעם שאמרתי אותן הרגשתי שאם יישמעו יותר, אולי תוכל החברה הישראלית להגיע לכדי תיקון
ד"ר אילון קפלן
ביום שלישי פורסם דבר מותו של תושב נווה דקלים המיועדת לפינוי לאחר שלקה בליבו. בני משפחתו טענו "הפינוי הרג אותו". לד"ר אילון קפלן פסיכולוג ארגוני זה מתחיל להזכיר תהליך כאוב אחר - ההינתקות מפרויקט הלביא
הרב הלל יעקבזון
נכתב כתגובה לד"ר שמואל גורדון    הכותרת של ד"ר גורדון היא דמגוגית    הכותרת שלי מיועדת להמחיש זאת    אף תוכן דבריו של ד"ר גורדון אינו מבוסס על עובדות, ולכן גם הקונספציה שלו מסולפת
ד"ר אינג' אברהם בן-עזרא
כמה דברים שכדאי לדעת על בנייה קלה, עם עידן הקראווילות
דודו אלהרר
ברור שלא תהיה שום הינתקות מרצועת עזה. ישראל תמשיך להיות האחראית מבחינת החוק ומבחינה אנושית על הרצועה. אז חפשו מילה אחרת: אם יש "הינתקות", הרי היא בין חלקי העם היהודי עצמו, כשחלק אחד מגרש חלק שני, סתם כך, בלי שום סיבה הגיונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il