X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איגרת הרמטכ"ל לחיילי ומפקדי צה"ל לקראת ההינתקות יום חמישי, ו' אב התשס"ה, ‏11 ‏באוגוסט ‏2005
▪  ▪  ▪
הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ

מפקדי צה"ל וחייליו,
היום, י' באב התשס"ה, ה-15 באוגוסט 2005, מתחילים אנו, חיילי צה"ל ומפקדיו, יחד עם שוטרי משטרת ישראל, במימוש החלטת ממשלת ישראל - מימוש תוכנית ההינתקות.
לפני שנה וחודשיים קיבלה הממשלה החלטה בדבר תוכנית ההינתקות. החלטה זו אושרה בכנסת ועמדה במבחן בית הדין הגבוה לצדק. מאז ועד היום עסקנו בהכנת התוכניות, באימון היחידות, בדו-שיח פנימי וחיצוני מתוך רצון לגשר על פערים ולשמור על אחדות ושלימות הצבא. ימים של טלטלה וסערת נפש עוברים על עם ישראל, העצבים הרגישים ביותר נחשפו, הקולות הורמו, הפלוגתא הפוליטית כמעט וחדרה אל תוככי צה"ל, אך המחלוקת לא סדקה את המבנה החזק והמאוחד של צה"ל.
"הצבא לא ימלא שליחותו... בלי שתשרור בתוכו אחדות מלוכדת ואחווה מוסרית של חברים לנשק, ואין לתת לצבא להפוך לזירת התגוששות אידיאולוגית של סיעות ומפלגות... אין זה עניינו של הפיקוד לבדוק בדעותיהם של החיילים ואין הצבא מוסמך לגזור על השקפותיהם של פקודיו, חייל יש לו חופש מחשבה ככל אזרח במדינה... אולם צבא... עלול להפוך קלגס אלים המעמיד בסכנה את... העם. אם לא יהיה נתון במסגרת משמעת חמורה ואם לא יהיה כפוף בהחלט לרשות האזרחית במדינה... הצבא כפוף בכל לממשלה, ואינו אלא מבצע הקו המדיני וההוראות שהוא מקבל מהמוסד המחוקק במדינה, הכנסת והממשלה".
כך אמר דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון עוד בימיה הראשונים של מדינת ישראל ?דברים שכוחם יפה גם היום.
בחודשים האחרונים עמדנו בפני אתגרים כבדים מנשוא, אך הכבד שבהם עוד לפנינו ? פינוי אחינו מבתיהם, אלו אשר נשאו יחד עימנו בנטל הלחימה בטרור וגילו איתנות וחוסן הראויים להערכה. מתחילים אנו היום בביצוע החלק האחרון והמורכב שבמשימת ההינתקות. הכנו את עצמנו לתרחישים שונים, תרגלנו מצבים מורכבים, אך אין מצב מורכב יותר מן המציאות בפניה נעמוד בימים הקרובים.
עלינו להבין את כאב המשפחות המפונות, מותר לכאוב איתן, אפשר להזיל דמעה, אפשר וצריך להתרגש מעוצמת האירוע אך חובה לבצע המשימה בנחישות ומתוך רגישות. זיכרו, לא אויב ניצב לפנינו אלא בני עמנו, לא לנצח אנו באים אלא להשלים משימה שהוטלה עלינו במצוות ממשלת ישראל. האלימות היא מאיתנו והלאה, נהיה מאופקים ומרוסנים, סבלניים וסובלניים, נושיט יד מסייעת למפונים נעשה כל שביכולתנו להקל עליהם בשעה קשה זו.
צה"ל הוא צבא העם כולו, כך היה, כך הווה וכך יהיה. המפונים וילדיהם הם חלק מאיתנו. חלקם אחים לנשק בעבר או בהווה. בעת הזו, ורק בה, ניצבים אנו לרגע משני צידי המשימה, אך מיד עם השלמתה נתייצב שוב, כתף אל כתף אל מול האתגרים שעוד נכונו לנו, כעם, כמדינה וכצבא.
צה"ל נערך ביסודיות ובמקצועיות תוך שילוב בין-ארגוני ובין-יחידתי יוצא דופן. הרצינות בה בוצעה הכנת המשימה והאחריות שהופגנה על-ידי כל המשתתפים ראויה לציון. תקופת הפינוי האזרחי מרצועת עזה עלולה להיות מלווה בנסיונות של ארגוני טרור לשבש את התהליך. לא נגלה סבלנות כלפי אלה שינסו לפגוע בנו, נהיה ערוכים בעוצמה רבה על-מנת לסכל מעשי טרור ונסיונות לפגוע במפונים, במפנים ובאזרחי ישראל באשר הם.
המפקדים הם שיובילו, הם שיטפלו במצבים המורכבים, הם שיקבעו את האופן בו ייחרט המהלך בזיכרון העם. עלינו לאפשר לאמצעי התקשורת להביא את התמונות והקולות לכל בית בישראל, לתת לכל אחד את ההזדמנות להיות חלק מן התהליך. נבצע את המשימה ללא נפגעים תוך עמידה בלוחות הזמנים, ולאורם של רוח צה"ל וערכיו ? זהו מבחננו.
מפקדי צה"ל וחייליו, סופה של המשימה הוא בפינוי מלא של רצועת עזה מנוכחות ישראלית - אזרחית וצבאית. אנו מפנים את השטח בהתאם להחלטות הדרג המדיני. השלמת המשימה, בעוד כחודשיים, עשויה להביא לידי סיום את נוכחות צה"ל ברצועת עזה, שנמשכת זה שלושים ושמונה שנים והחלה במלחמת "ששת הימים", ביוני 1967 . לכל אורכה של התקופה לחמו חיילי צה"ל בטרור הפלשתיני על-מנת להקנות ביטחון לישוב היהודי ברצועה ולעורף מדינת ישראל. במהלך השנים איבדנו רבים מחברינו, אזרחים וחיילים, שנפלו על משמר מדינת ישראל. לעולם נזכור ונדע שקורבנם לא היה לשווא.
מפקדי צה"ל וחייליו, אני גאה בכם ובוטח ביכולתכם להשלים המשימה.
דני חלוץ, רב-אלוף
ראש המטה הכללי

תאריך:  11/08/2005   |   עודכן:  11/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמיה תנא
מיתוסים שעיתונאים אוהבים
גורי גרוסמן
צילום החיילות ב"ידיעות אחרונות", המחופשות למתנחלות, חיוך רחב על פניהן ובחיקן בובות, מעורר סלידה ובחילה
בצלאל לביא
בעידן המודרני יש רק מקרה אחד הדומה למקרה שלנו: העיר ברלין שנחלקה בתום מלחמת העולם השניה בין המזרח והמערב והייתה מצויה כולה בתוך שטחה של מזרח-גרמניה
מתי טוכפלד
המפץ הגדול, תיאוריה מעט יותר הזויה, המדברת על כך ששרון חובר לשמעון פרס ולטומי לפיד למפלגה אחת, מקבלת עתה התייחסות חדשה, לאור הסקרים המראים כי מפלגת שלושת הקשישים תקבל לא פחות מ-38 מנדטים
נסים ישעיהו
אולי דמוקרטיה זה רעיון נחמד, אבל אצלנו זו כבר מזמן לא דמוקרטיה; אצלנו זה נע בין הקצוות של בולשביזם מצד אחד ואנרכיה מצד שני. דומה כי זהו ההסבר לתחושת החנק המלווה אנשים רבים בארץ בכל עת שנכפה עליהם מגע עם השלטונות; התחושה שבארץ היהודים מספיק שיש קשרים, לא צריכים פרוטקציה. ואם אין קשרים, אז כדאי לפחות שיפחדו ממך או מהקבוצה שאליה אתה משתייך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il