X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעריב חושב שהמתיישבים שיגורשו מבתיהם צריכים לחזור לשבת סביב המדורה לאחר "שנאנסו באוהל" ולחזור לשיר שירי "הנה מה טוב ומה נעים" עם כל יתר "החברה" שהתעלמו מ"האונס" ונתנו לו להתרחש לא ולא - לא נעבור את זה ביחד, נעבור את זה לחוד - ובעיקר עשרות אלפי בני אדם בשטח שכל אחד מהם יגיע לחוד, הם שיכריעו מיכאל דבורין חושב שאם עיקרון המאסה האנושית הקריטית עובד אצל הסינים מדי יום זה יעבוד גם כאן
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים העלה העיתון מעריב את קמפיין ההינתקות שלו תחת הכותרת "נעבור את זה ביחד". בימים שחלפו לאחר מכן, גונן עורך העיתון, אמנון דנקנר, בלהט, על הסיסמא שהמציא וניסה להמחיש כי המדובר בסיסמא של האנשים השפויים במרכז - לא הקיצוניים בשמאל ולא אלו שמימין.
אבל מר דנקנר, אנחנו לא נעבור את זה ביחד. כי תהום פעורה מפרידה בינך ושכמותך, שעסקו בשנה האחרונה בהכשרת מהלך הגירוש הדיקטטורי של שרון, ובין מי שדחפור עומד לעלות על ביתו ועל בית הכנסת בו הוא מתפלל.
תהום פעורה מפרידה בין מי שאמרו כי הם מתנגדים לטרנספר בכל מחיר, וישכבו מתחת לגלגלי המשאיות, ובלבד שמדובר בערבים אבל שותקים כמו דג כשמדובר ביהודים, לבין מי שעומד להיות בתוך הכלובים, תלוי בין השמים לארץ, כשקרוביו המתים מוצאים מהאדמה.
לא נעבור את זה ביחד, כי כשהיה צריך לומר לשרון "עצור ולך למשאל עם", אתם, מר דנקנר, מילאתם פיכם מים, כשהיה צריך לומר לשרון תתפטר, לאחר שהתעלם לחלוטין ממשאל המתפקדים של מפלגתו שלו - אתם העדפתם לקעקע את לגיטימיות המשאל ואת לגיטימיות המתפקדים, במקום לצבוע את עמוד השער של עיתונכם בצמד המלים המלים "לך הביתה", או לכל הפחות "לך לעם". כי הכל כשר עבורכם כשמפנים התנחלויות.
לא נעבור את זה ביחד, כי אתה והברנז'ה השמאלנית שלך, חשפתם את המוסר הכפול שלכם, זנחתם את חובותיכם המוסריות הבסיסיות והפכתם להיות לכלבי השמירה של "המשפחה", במקום כלבי השמירה שלנו, הציבור.
לא ולא. אנחנו נעבור את זה לחוד. אתם תמשיכו לבלבל את המוח על זכויות אדם, ועל חוק יסוד כבוד הפלשתיני וחירותו, ואנחנו נגן על השאריות האחרונות של מה שנשאר מהפרויקט הציוני המדולדל. אתם תמשיכו לשתות קפה בשינקין, ואילו המתיישבים ותושבי הפריפריה ימשיכו להיות המגן החי שלכם בפריפריה.
לא רוצה לעבור את זה ביחד. כשרציתי ביחד, אתם לא רציתם. כשרצינו אחדות, אתם אמרתם לשרון דרוס אותם, כשביקשנו משאל אתם אמרתם: מי שואל אתכם בכלל. כשרצינו בחירות, אתם התנגדתם.
אז אל תבואו אלי, דנקנר ומרגלית, וכל יתר הצדקנים, ותספרו לי על חשיבותה של האחדות. אין אחדות, כי אתם ויתר האליטות מעלתם בתפקידכם והעמדתם את האידיאולוגיה לפני הכל. לפני השחיתות, לפני עמרי, לפני סיריל, לפני משאל המתפקדים, לפני חוק יסוד כבוד האדם וחירותו - לפני הדמוקרטיה.
זה הזמן לגיוס כוחות המוני. לא ביחד - לחוד. 100,000 איש, ממתנגדי הגירוש, נחושים, חזקים, חדים יספיקו לתקוע את ההינתקות באותו זמן קריטי הדרוש להבשלת המערכת הפוליטית לכדי החלטה על דחייתה או על קיום בחירות. המסה הקריטית האנושית היא שתקבע.
כל מי שהיה פעם בסין יודע מהי מסה אנושית קריטית. אתה עובר בביג'ינג כביש בעל 12 נתיבים ברצף פי 2 מנתיבי איילון, כביש שאין בו כלל מעבר חצייה והרכבים נוסעים בו 100 קמ"ש. איך אתה עושה זאת?
בהתחלה אתה לבד ולא יכול לעשות דבר, לאחר מכן באים עוד אנשים ולפתע עומדים על המדרכה אלפי אנשים השואפים לחצות את 12 הנתיבים הסואנים. הם מתחילים להתקדם תוך שהם מכניעים רכב אחר רכב, נתיב אחר נתיב. עד שלבסוף כל 12 הנתיבים על אלפי המכוניות שנוסעות עליהם, עומדים משתאים וממתינים בסבלנות עד שאלפי הולכי רגל יעברו. הרכבים לא רוצים לוותר להולכי הרגל, הנהגים הסינים ידועים כפרועים ביותר אשר עבורם האור האדום הוא בבחינת המלצה בלבד. הם רוצים להתקדם, מתים להתקדם, אבל בכל זאת: אלפי הולכי הרגל הסינים מכניעים אותם, ממש מכניעים אותם, יום אחרי יום.
אם זה עובד אצל הסינים, זה יעבוד גם כאן בארץ הקודש. זכרו זאת ביום הפקודה, כשאתם מתלבטים האם להמשיך ולראות בטלוויזיה כוכב נולד ולקטר על המצב בזמן החדשות, או שמא לקחת יום חופש, לרדת לדרום הארץ, אפילו רק לכמה שעות לעזור למפגינים ולעודד את רוחם.
כל אדם נוסף בשטח משמעו כיבוש נתיב נוסף בדרך "למעבר הכביש" - בדרך לניצחון. מי שהיה בערב ביום ה' בכיכר רבין בת"א, ראה כי הדבר אפשרי ואינו בבחינת פנטזיה. זכרו את דברי - המאסה הקריטית האנושית בשטח היא שתכריע ויש לי יותר מאשר הרושם שגם חלוץ, קראדי ויתר נושאי התפקידים שחייבים תודתם לשרון על המינוי יודעים זאת היטב.

תאריך:  12/08/2005   |   עודכן:  12/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
כלום אותו סוף-טוב במדבר הקליפורני ו"בסוף העולם" הסיבירי, לא יכול לקרות גם במקום קרוב יותר, גיאוגרפית ונפשית - למשל בגוש קטיף?
ספי סגל
רבותינו חברי הכנסת ושופטי העליון תומכי ההינתקות: חשוב שתגייסו את שאריות יושרתכם ואומץ לבכם ותהיו שם למען הפנם היטב את מחיר החלטותיכם. כל כך-משום שאנחנו עלולים לעמת אתכם עם מצפונכם כאשר יתווספו למחיר הזה המחירים הנוספים שניצניהם כבר איתנו
רא"ל דן חלוץ
איגרת הרמטכ"ל לחיילי ומפקדי צה"ל לקראת ההינתקות    יום חמישי, ו' אב התשס"ה, ‏11 ‏באוגוסט ‏2005
נחמיה תנא
מיתוסים שעיתונאים אוהבים
גורי גרוסמן
צילום החיילות ב"ידיעות אחרונות", המחופשות למתנחלות, חיוך רחב על פניהן ובחיקן בובות, מעורר סלידה ובחילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il