X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באיפוק שהפגינו כלפי מפגיני הימין הקיצוני בגוש קטיף הכניסו עצמם השוטרים למילכוד: איך יצדיקו את רציחתם של 13 האזרחים הערבים הבאים כשתהיה הפגנה שמשתתפיה הם רק ערבים? איך יגידו לאזרח ערבי "אני מבין אותך"? איך יגידו למפגין ערבי "אתה צודק"?
▪  ▪  ▪

המשטרה וכוחות הביטחון הכניסו את עצמם למלכודת כאשר הפעילו את נוהל היחס האנושי כלפי מפגיני הימין הקיצוני בגוש קטיף. איך יצדיקו את רציחתם של 13 האזרחים הערבים הבאים כשתהיה הפגנה שמשתתפיה הם רק ערבים? איך יגידו לאזרח ערבי "אני מבין אותך"? איך יגידו למפגין ערבי "אתה צודק"? איך יזילו דמעה בפני חקלאי ערבי שהממשלה הפקיעה את אדמותיו? איך ישפילו מבט בפני הורים ערבים שידרשו שוויון בתקציבי החינוך? איך יחבקו עובדי רשויות ערביות שיטענו מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר נגד אפליה בתקציבים? איך יגנו על דגל המדינה כשאזרח ערבי יבקש את מימוש החלק הדמוקרטי של המדינה? מה יגידו לנשים ערביות שדורשות תקציבים להקמת מפעלים כדי שתוכלנה לצאת לשוק העבודה ותסייענה בפרנסת משפחותיהם שכ-50% מהן רובצות מתחת לקו העוני?
יהיה קשה לקצינים שהפגינו את מידת האנושיות והאחריות והאיפוק מול ערבים, כי אזרח ערבי עדיין נחשב לנטע זר במדינה, ולפעמים אף כאויב. יהיה להם עוד יותר קשה כי הערבים התחילו כבר ללמוד כי הפגנות אלימות לא ממש עוזרות להם, וכי האיפוק שהפגינו אחרי הטבח בשפרעם מסייעים להם יותר. יהיה להם עוד יותר קשה כי חלק נכבד מהנהגת המדינה היהודית, ראש הממשלה והשר לביטחון פנים, כבר לא מסיתים נגד הערבים, ולא נותנים גיבוי לברוטאליות משטרתית. יהיה להם קשה במיוחד כי ישנם מפקדים במשטרה שהפנימו את אירועי אוקטובר 2000 ולא ירצו לסיים קריירה לאחר חקירה שתפגע בסיכויי ההתקדמות שלהם. יהיה להם קשה להסביר למה יתייחסו איפה ואיפה עם מפגינים ערבים לעומת מפגינים יהודים. כל זאת בתנאי שהתנהגותם תהיה גלויה לאמצעי התקשורת שיגלו אחריות מקצועית וערכית כפי שעשו בגוש קטיף.
אבל לא הכל ורוד כל כך, והאופטימיות שערבים מרגישים היום, והצפייה ליחס שונה בעתיד עלולה להשתנות כי הכתום של המתנחלים שונה בהרכבו מהכתום של תנועת בל"ד, ואת הכיפות על ראשי המתנחלים מחליפות כאפיות שנתפשות כמאיימות, והעונש על ברוטאליות משטרתית אינו שווה כלל. זוכרים את גיא רייף? זוכרים את אליק רון? זוכרים את העונש על הטבח בכפר קאסם? זוכרים את שרי ממשלת ברק שביקשו "לא לתת לערבים להרים את הראש"?
אני מאוד שמח לגלות את הפרצוף היפה של המשטרה, ואין לי טענות כלפי היחס החם שלה כלפי המתנחלים. זוהי תעודת כבוד ובגרות למשטרת ישראל ויחסה עם האזרחים. כך פועלת מדינה מתוקנת. מה שאני מצפה זה הפנמה של הערכים הנ"ל שיהפכו להיות ערכים אזרחיים, ערכים של נוהל והתנהלות תקינים, ולא ערכים שמופעלים רק בין אחים יהודים, אלא בין אחים ישראלים. נוצרו סטנדרטים חדשים וגבוהים במשטרת ישראל. יש לברך את השר והמפכ"ל על כך, אבל זה היה מבחן קל יחסית, כי הוא התנהל בעברית. מקווה שלא תיכשלו במבחן בערבית.
מה שהאזרח הערבי מבקש מהמדינה זה אמפטיה והרגשת שייכות. שייכות לסדר היום הלאומי. שייכות לאינטרס הלאומי, שייכות לעשייה משותפת, שייכות למעמד שווה. זה יהיה האות להרגשת אחריות מצידם של האזרחים הערבים לאינטרסים הלאומיים הישראלים, אבל גם אחריות לגבי העתיד של שני העמים במדינת ישראל, ושל ישראל במזרח התיכון. השגריר הטוב ביותר של ישראל לעולם הערבי זה אזרח ערבי מסופק, ולא רק הסדרים מדיניים עם ראשי השלטון בחלק ממדינות ערב. כאן מתחיל הביטחון של המדינה. המבחן בערבית יכשיר את מי שיעבור אותו להתקבל למועדון של כלל העולם הערבי, ולא רק למיעוט הערבי בישראל.

תאריך:  22/08/2005   |   עודכן:  22/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
כעת, כאשר הבחירות ללא ספק בפתח, יש לציבור אפשרות לחייב את נבחרי העם להקשיב לקולם    יש לדרוש מכל מועמד לראשות ממשלה לפעול לחקיקה המחייבת משאל עם כתנאי מקדים בטרם מוסרים אדמה שבשליטת ישראל לשלטון זר או מפנים יישובים עם אזרחים המתגוררים בביתם כדת וכדין
ארז זוננשיין
מדיווחים על אלימות ודקירות במועדונים, עברנו לאינסוף שידורים ודיווחים על אירועי ההינתקות והאלימות שלא היתה שם    אולי כמו הפיגועים שהיכו בנו וגרמו לנו להתלכד, כך אנו זקוקים להינתקות ולכאב שהיא מביאה, שתאחד אותנו מול התלאות
ראובן שיל"ת
איפה אתם, כל האנשים שאיכפת להם מהמדינה? איפה אתם, כשעוקרים אנשים יקרים מאדמתם? איפה אתם, כשצריך לעזור להם לארוז את חפציהם, להקים מחדש את חייהם ולעודד את רוחם?
נרי אבנרי
ההצעה שהשיא טומי לפיד לשרון שיפרוש, לטובתו הוא, מוכיחה שהוא לא מכיר את ראש הממשלה    האיש מכור לשלטון, ויעשה הכל כדי להישאר שם, בתפקיד ראש הממשלה
עו"ד משה גולדבלט
ברור לחלוטין מלשון התלונה שנשלחה על-ידי היועץ המשפטי של עיריית חיפה לנשיא בית משפט השלום, כי עוונה העיקרי של השופטת הילה כהן הוא לא קריעת "בקשות" לא פורמליות לקביעת מועד אחר לדיון אלא חוסר "יעילות"    היה עליה לחרוץ במהירות וביעילות בתיקים רבים יותר ויש לשער כי כוונתו וכוונת המנגנון היתה גם כי תרשיע מהר וביעילות את הנאשמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il