X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמוס עוז" הוא מותג רב-מכר. ועמוס עוז משרת את המותג הזה כמו עבד נרצע. כי אחרת עמוס עוז לא היה יוצא מגדרו לקרוא את העובר עתה על העוזבים את גוש קטיף "ענן עכור של מליצות ושל יבבות" אין צורך לתרגם את המשפט הארסי הזה לגרמנית. הוא נהגה בגרמנית במוחו של עמוס עוז, ורק אחר כך תורגם על ידו לעברית
▪  ▪  ▪

לאחרונה נזדמנתי לחנות הצעצועים הידועה "המליז" במרכז לונדון. וכך בעודי משוטט לי בין המדפים ומזין עיניי בצעצועים, נתקלתי במשפחת תיירים - זוג הורים וילדה כבת שלוש. אי אפשר היה לטעות: משפחה גרמנית.
ביציאה מהחנות נתקלתי בהם שוב. הילדה הקטנה, כדרכם של ילדים, מיאנה לעזוב את החנות ופרצה בבכי. ואז, שני הוריה - אנשים גרמנים אוהבי סדר - התנפלו עליה במין נביחות לוחשות ומאיימות כאלה, והשתיקוה באחת. הילדה הדומעת המשיכה בנשימות הקצובות והמוכרות שלאחר הבכי.
אלא שאז קרה הדבר שכנראה רק מי שזוכה לחינוך גרמני נאור יודע לעשותו:
מחשש שלא תוכל לשלוט בעצמה ותפרוץ שוב בבכי הכניסה הילדה בת השלוש את כרית כף ידה אל תוך פיה ונשכה אותה בחוזקה. וכך יצאה המשפחה הגרמנית הנקייה והמסודרת אל הרחוב, והילדה את כף ידה עוד נושכת.
היו אלה 60 שניות על גרמניה.
עמוס עוז הוא איש נאור. מאז ומתמיד התקשיתי לפענח את האיש היפה הזה עם הפנים חרושי הסבל. האיש המיוסר הזה, שמעולם לא נכשל בפרץ צחוק. העיניים שכאילו מזרות אימה וכמו מסגירות זיק של טירוף קל. הספק חיוך, ספק עווית, שכמו מסתירים נפש סוערת.
לא סוערת ולא בטיח. כי "עמוס עוז" הוא מותג רב-מכר. ואת המותג רב-המכר הזה צריך לתחזק ולפרנס יום יום ושעה שעה. ועמוס עוז משרת את המותג הזה כמו עבד נרצע. כי אחרת עמוס עוז לא היה יוצא מגדרו לקרוא את העובר עתה על העוזבים את גוש קטיף "ענן עכור של מליצות ושל יבבות".
אין צורך לתרגם את המשפט הארסי הזה לגרמנית. הוא נהגה בגרמנית במוחו של עמוס עוז, ורק אחר כך תורגם על ידו לעברית. אין לי ויכוח עם הטקסטים של עמוס עוז. אלא שהמשפט הקצר והנבזי הזה אטם את מוחי משמוע את דבריו.
המותג הנאור הזה הקרוי עמוס עוז רוצה לדכא את הבוכים. אבל הבוכים הללו - מה לעשות - לא שמעו שאפשר לכלוא את הבכי ולנשוך בכאב את כף היד.

תאריך:  22/08/2005   |   עודכן:  22/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאוה עינבר
מוחמד דראושה
באיפוק שהפגינו כלפי מפגיני הימין הקיצוני בגוש קטיף הכניסו עצמם השוטרים למילכוד: איך יצדיקו את רציחתם של 13 האזרחים הערבים הבאים כשתהיה הפגנה שמשתתפיה הם רק ערבים? איך יגידו לאזרח ערבי "אני מבין אותך"? איך יגידו למפגין ערבי "אתה צודק"?
אופיר פלק
כעת, כאשר הבחירות ללא ספק בפתח, יש לציבור אפשרות לחייב את נבחרי העם להקשיב לקולם    יש לדרוש מכל מועמד לראשות ממשלה לפעול לחקיקה המחייבת משאל עם כתנאי מקדים בטרם מוסרים אדמה שבשליטת ישראל לשלטון זר או מפנים יישובים עם אזרחים המתגוררים בביתם כדת וכדין
ארז זוננשיין
מדיווחים על אלימות ודקירות במועדונים, עברנו לאינסוף שידורים ודיווחים על אירועי ההינתקות והאלימות שלא היתה שם    אולי כמו הפיגועים שהיכו בנו וגרמו לנו להתלכד, כך אנו זקוקים להינתקות ולכאב שהיא מביאה, שתאחד אותנו מול התלאות
ראובן שיל"ת
איפה אתם, כל האנשים שאיכפת להם מהמדינה? איפה אתם, כשעוקרים אנשים יקרים מאדמתם? איפה אתם, כשצריך לעזור להם לארוז את חפציהם, להקים מחדש את חייהם ולעודד את רוחם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il