X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מוצאי שבת שעה 10:30, אני מגיע לנקודת הריכוז בקדומים, מביא קבוצת נערים ונערות אתי.
אלה אינם בני נוער מחפשי "אקשן" כפי שמספר מומחי כורסה זורקי רפש שמעולם לא פגשו בהם מתארים אותם. זה הנוער הנפלא ביותר בעולם. חלקם פונו בסוף השבוע מגוש קטיף וכעת הולכים אחרי צו מצפונם לחבק את ארץ ישראל במקום נוסף, ביודעם שמה שצפוי להם זה מסע לילי קשה ובסופו מאבק, מכות משוטרי יס"מ ואולי גם מעצר.
מאות צעירים מתאספים, כולם שקטים ומהורהרים, נרשמים ומחכים בסבלנות שיקראו בשמם ויצרפו אותם לאחת הקבוצות היוצאות לדרך בליווי סייר/נווט מבוגר מהם רק במעט.
לא! אינך רואה כאן אף סממן של קבוצת צעירים המחפשת "אקשן", כל מה שאתה רואה הוא צעירים מנומסים ושקטים חדורים ברצון נחוש להלחם ולהקריב למען אידיאל. כשהיו בגוש קטיף העבירו את זמנם בלימוד, בתפילה ובארגון פעולות לנוער ולילדים בגוש, לא בבילוי בדיסקוטק, לא בהתפרעות במגרש כדורגל ולא בהופעות ב"כוכב נולד".
כל חסידי שלטון החוק, הדמוקרטיה והאגואיזם אינם יכולים להבין את הקוד המניע את הנוער הנפלא הזה, כל שנשאר להם הוא להשמיץ אותו או לנסות להשחית אותו.
שאלת השאלות כעת היא האם נשכיל אנחנו, מחנה המאמינים והמחויבים לארץ ישראל דתיים ושאינם דתיים, לרתום את האנרגיות האלו גם למהפך פוליטי, התשובה אם יש כזו, מורכבת.
לכח פוליטי משמעותי החותר לתפישת השלטון נדרשת תוכנית אסטרטגית סדורה וברורה המגדירה את המטרות ברמות שונות בהתאם להגדרת יעוד ברורה.
כדי לבצע את המהפך התודעתי והפוליטי החיוני למדינת ישראל עלינו לנסח בצורה ברורה את הכיוון אליו בדעתנו להוליך את מדינת ישראל ולתת תשובות ברורות לגבי נושאים שיעלו על הפרק תוך כדי תהליך הניסוח. מסרים ברורים יסייעו לנו לגייס את המחנה שלנו למען המשימה.
האם זה כל מה שנדרש כדי להגיע לשלטון? ודאי שלא וגם ודאי שאין פתרונות קסם.
אחת הרעות החולות במדינת ישראל היא העדר הגדרת יעוד ברורה למדינה, בחלקו נובע הדבר ממסורת הגלות ארוכת השנים אשר הרגילה אותנו לצורת חשיבה מצומצמת ולטווח קצר ובחלקו נובע הדבר מהפיצול האידיאולוגי בחברה הישראלית, כל ניסיון לפזר את העמימות ולהגדיר כיוון אידיאולוגי ברור שאינו מבוסס על פשרה נתפש בצדק כאיום על אחדות העם.
כתוצאה מכך הוגדר יעודה של המדינה באופן מעורפל כמבטאת את אינסטינקט הקיום של העם היהודי וכמפלט לעם היהודי הנרדף, הגדרה אשר בייחוד לאחר השואה הספיקה בתור מכנה משותף ומאחד. הטיעונים הביטחוניים שהעלה הימין בויכוח על גבולות המדינה התאימו גם הם לאותה הגדרת יעוד, ותרמו להצלחתו ולהשגת תמיכת רוב העם בכל עת שנראה היה כי מרחף איום קיומי על המדינה, וכי לשמאל אין תשובה לאיום.
את השחיתות וההשחתה הוסיף ראש הממשלה כאשר נראה היה שצריך ליצור גורם מאחד ומלכד הנוגד את אינסטינקט הקיום. אחוות גנבים המתהדרת בתואר דמוקרטיה.
החלטות הכנסת והממשלה שגררו הפעלה כוחנית של הצבא כנגד חלקים מתוכנו כבר יצרו את הקרע בעם וכבר קבעו תקדים של התעלמות מהצורך בפשרה ושל שימוש בכפיה כוחנית במחלוקות אידיאולוגיות. בנסיבות האלו דבריו של ראש הממשלה על הצורך לאחות את הקרע הם ציניים ומניפולטיביים ומכוונים רק להשגת יעדיו הפוליטיים, בהתאמה מלאה לאופיו ולכל מהלכיו האחרים. יש לצפות שהתקדים שקבע יהפוך להרגל גם אצלו וגם אצל פוליטיקאים אחרים וככל שהדבר אמור במהלכים נגד ציבור נאמני ארץ ישראל, יקבלו מהלכים כאלה גם הכשר בג"צ.
הציבור הישראלי שקוע ברדיפת סיפוקים קצרי טווח ומשתף פעולה בהתלהבות עם טקטיקת "לחם ושעשועים" של האוליגרכיה הישראלית, ואילו אנחנו מהווים מיעוט השוחה נגד הזרם.
יש צורך בחשיבה יצירתית ובריכוז מיטב המוחות שבקרבנו כדי לנסח אסטרטגיה המתאימה להשגת המהפך התודעתי, להחדרת תחושת יעוד ושליחות בקרב רוב העם ולהשגת השלטון.

תאריך:  23/08/2005   |   עודכן:  25/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמרי שני-טננבאום
מי יתן את הדין על בזבוז ראוותני בגיוס כוחות הביטחון לקראת ההינתקות?    עוד יגיע הרגע לתת את הדין בפני אזרחי המדינה, ואף לשקול תהליכים שיביאו לקץ הקלות הבלתי נסבלת של גיוסיי מילואים
נרי אבנרי
רשימה חלקית של מחדלי מפלגת התקווה שנגוזה - שינוי, וגם צרור עצות שיכולות לסייע להחזיר את עטרתה של מפלגת טומי (שינוי) לפיד, ליושנה
יאיר שחר
כשם שאנס לא מקבל נקודות זכות עבור התנצלויותיו הצבועות אצל שום שופט בר דעת, כך גם התקשורת לא תקבל כל נקודות זכות כשתישפט בפני ההיסטוריה
עו"ד אברהם פכטר
הסאגה של פינוי גוש קטיף עומדת בפני סיום. אקורד הסיום מלווה בחריקות, גניחות וזיופים בשוליים    מראה הילדים - עם ידיים מורמות ומגן דוד על בגדיהם נוסח גטו ורשה, לא יישכח ולא ייסלח
נחמיה תנא
את מי זה צריך לעניין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il