X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לעולם לא נשכח את שבעת ימי החורבן שעברנו, אולם את הזיכרון הזה נהפוך לכוח-מניע. חובתנו להשתלט על הספינה שאיבדה את דרכה ולהחזירה לנתיב הנכון
▪  ▪  ▪

את שבעת ימי החורבן, שבהם הצליחה הממשלה להרוס 26 יישובים יהודים ולעקור כ-10,000 יהודים מבתיהם בארץ ישראל - לעולם לא נשכח. נזכור את המראות והקולות. ננצור בליבנו את הזעקות שנעצרו מול פנים חתומות. נצרוב בנפשנו את התפילות. נשמור את הדמעות ששפכנו.
את הזיכרון הזה נהפוך לכוח-מניע. לא רק כדי לסלק מהחיים הציבוריים את כל מי שהיו שותפים לפשע הנורא. זה חשוב, אבל חבל להפנות את האנרגיות שבתוכנו לתחושות נקמה. העיקר הוא לקחת את הטלטלה האדירה שעברנו ולתרגם אותה לצמיחה חדשה וליצירת מציאות אחרת, שבה לא יוכלו עוד להתרחש מעשים נוראים כאלה.
הגירוש הזה והבריחה חסרת-ההיגיון מהטרור לא באו בגלל איש כזה או אחר (אף שבוודאי יש להם חלק נכבד במהלך האומלל ואין להסיר מהם את האחריות). כל זה קרה בגלל אובדן ערכים כללי. מדינת ישראל התנתקה בתחילה מתורת ישראל. בהמשך התנתקה מעם ישראל, כשהרסה את קדושת הזהות היהודית והחלה להעלות ארצה מאות אלפי גויים גמורים. ועכשיו היא משלימה את ההינתקות ומתנכרת גם לערכים הבסיסיים של אהבת ארץ ישראל ויישובה.
אם זו דמותה של המדינה - אפשר בהחלט לתהות על עצם הטעם לקיומה. וכי "התקווה בת שנות אלפיים" היא להקים בארץ ישראל מדינה חילונית, חיקוי עלוב של מדינה אירופית, שמשימתה המרכזית היא להקים לערבים מדינה פלשתינית?
אפילו להגן על שלומם וביטחונם של יהודים אינה מסוגלת. במדיניותה התבוסתנית היא נהפכה למדינה היחידה בעולם שבה יותר מ-1,000 יהודים נרצחו בחמש השנים האחרונות, רק בשל היותם יהודים.
המציאות העגומה הזאת ממחישה עד כמה רחוקה מדינת ישראל מלהיות גאולה, ואולי היא אף מביאה את הגלות לשיאי שפל חדשים. נוכח כל זה גוברת הציפייה לגאולה האמיתית, שתבוא על-ידי משיח-צדקנו. ועם זה, אין אנו פטורים מהחובה לנסות להשתלט על הספינה שאיבדה את דרכה ולהחזירה לנתיב הנכון.
הבעיה המרכזית היא חוסר הפרופורציה בין גודלו של הציבור המאמין והערכי בארץ ישראל לבין מידת השפעתו במערכות המנווטות את מהלך העניינים. הציבור הדתי הצליח להגיע להשפעה רבה בתוך צה"ל, בעיקר בדרגי השטח, אולם צה"ל הוא גוף מבצע. המערכות השולטות הן הפוליטית, המשפטית והתקשורתית.
במערכת הפוליטית יש לציבור המאמין ייצוג, אולם במערכת המשפטית והתקשורתית נוכחותו אפסית. שנים רבות זלזלו בתקשורת ולא הבינו את כוחה ומידת השפעתה. זו היתה טעות טרגית. התקשורת עוסקת ללא הרף בשטיפת-מוח. היא מחדירה ארס של כפירה, נהנתנות, טשטוש הזהות היהודית, הבלטת סטיות ומתן לגיטימציה להתבוללות רוחנית ופיזית. במידה רבה היא גוררת אחריה גם את המערכות האחרות.
המעטים שהצליחו להשתלב בתקשורת לא הצליחו להשפיע על הקו השולט, ואולי אפילו נסחפו בזרם. אין להסיק מכך שאתגר זה אינו ראוי. להיפך, אותם מעטים לא הצליחו רק משום שהיו מעטים. אם בעקבותיהם יבואו רבים, התקשורת תשנה את פניה.
לשם כך עלינו לנקוט מדיניות דו-כיוונית: מצד אחד להיזהר מהשפעתה השלילית של התקשורת. חיוני להרחיק אותה מבתינו ולא לחשוף לארסה את ילדינו. ברוך-השם יש כיום רדיו טוב יותר ועיתונים ערכיים יותר. גם אם אין הם מושלמים, עדיין הם טובים לאין-ערוך מהתקשורת ההרסנית. בתוך כך יש להכשיר צעירים בעלי שורשים יהודיים איתנים, ולכוון אותם להיכנס לתקשורת ולהתחיל מהלך שישנה אותה מבפנים.
אם אתם זועמים על דיווחיה המגמתיים של התקשורת, קומו ועשו כדי לשנותה.

תאריך:  24/08/2005   |   עודכן:  24/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנה בית הלחמי
מערכת הבחירות המוניציפאליות ברעננה נכנסת אל הישורת האחרונה    צוותי המועמדים מתארגנים על אסטרטגיית יום הבחירות    המתח גובר, עימו - הפגנות נוכחות ברחובות, ונדליזם נגד שלטים של חופרי, שפנים נשלפים מהכובע היישר למקומונים    הכפפות הוסרו    הסקרים מראים קל לחופרי, כלומר המאבק צמוד    סיכום השבוע אחרון
עמי דור-און
לפני שנתמכר לאשליית השלום האוטופי שיבוא בעקבות ההינתקות, כדאי שנצייר תרחיש אימים שעלול לבוא על ישראל, כתוצאה מאותה הינתקות עצמה
גורי גרוסמן
דמו בנפשכם איזו מהומת אלוהים היתה קמה כאן אילו במשך שישה ימים היו דחפורי ענק הופכים לעיי חורבות אלפי בתים בלתי חוקיים שבנו ערביי ישראל בגליל, במשולש ובנגב
ראובן שיל"ת
תשובה לעו"ד משה גולדבלט על מאמרו - הנאשמת האמיתית אינה השופטת הילה כהן
יוסף דוריאל
הם לא נבחרו כדי לספק נואמים לכינוסי מחאה אלא כדי לעבד ולהציע פתרונות, במקום החלטות ממשלה הסותרות את אמונתם. ומזה, בדיוק, הם בורחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il