X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגרפולוגיה היא שיטת אבחון בעזרתה ניתן לזהות את סגנון הניהול ולבחון את התאמת המנהל לארגון בו עתיד לעבוד
▪  ▪  ▪
כתב יד הילרי קלינטון

כתב יד שרון

כתב יד בנימין נתניהו

אבחון סגנון ניהול בעזרת הגרפולוגיה מאת הגרפולוגית מיכל נפתלי
הגרפולוגיה היא שיטת אבחון בעזרתה ניתן לזהות את סגנון הניהול ולבחון את התאמת המנהל לארגון בו עתיד לעבוד. להלן כמה דוגמאות של מנהלים בארץ ובעולם וסגנון הניהול הייחודי להם על-פי ארבעת סוגי המנהלים:
הילרי קלינטון - הסגנון המשלב
ניהול מסוג זה מראה בבירור איזון טוב (3 מתוך סקאלה של 1-5) בין תופעות גרפולוגיות המצביעות על התנהגות חברתית: מרחקים בין מילים (1), רוחב האותיות (3), זווית ההטיה של האותיות (9) ומידת החיבור בין האותיות (7) לבין אלה המעידים על כושר עבודה כגון - מהירות כתיבה (8), לחץ העט על הנייר (4), קצב הכתיבה הבסיסי (6) ועיקביות הכתב (5).
מנהל בעל איזון בין הצורך בהשגת מטרותיו המקצועיות לבין הבנה לצורכיהם של הכפופים לו, יודע כיצד לעורר בהם שיתוף פעולה להגשמת יעדיו. מאפיין סגנון ניהול זה הוא איזון והרמוניה - מאציל סמכויות מבלי לאבד שליטה, אדם חם ופתוח היוצר מוטיבציה חיובית אצל כפופיו לשיתוף פעולה עמו. תמיד מסביר כל פעולה, על-מנת שכפופיו יפעלו מתוך הבנה ולא מתוך יראה ותמיד ישאף למזיגה בין שמירה על האינטרסים של הארגון לבין אלה של היחיד בתוכו.
אריאל שרון - הסגנון המשימתי
הגרף כאן מראה על הערכה גבוהה הבאה לידי ביטוי במידת הלחץ על הנייר (4), מידת העקביות של הכתב (5) והקצב הבסיסי של הכתיבה (6) אפיונים המייצגים את אופן ביצוע המשימה. כלומר, הצד החזק של מנהל זה הוא כושרו הביצועי, הנקודה החלשה אצלו היא זווית ההטיה של האותיות (9) המשקפת בין השאר את התנהגותו החברתית. במונחים פסיכולוגיים, מנהל זה הוא החלטי, חזק ובטוח בעצמו. תקיף ותמיד עסוק. הוא מאמין ביכולותיו, שאפתני ובעל יכולת מנהיגות. מוביל ומכוון אחרים ומציב מטרות בפניהם, מפקח על עבודתם כדי לוודא שאכן הגשימו את היעדים. הוא איש הארגון - המייחס חשיבות למטרת הארגון.
בנימין נתניהו - הסגנון המתייחס
במקרה זה הגרף מבטא דירוג גבוה בתכונות הגרפולוגיות מרחקים בין המילים (1), סדירות המרחקים (2) ורוחב האות (3) - המעידים על התנהגות חברתית, דירוג גבוה בו בזמן שתכונות מידת העקביות של הכתב (5) והקצב הבסיסי של הכתיבה (6) - המייצגות את אופן ביצוע המשימה מקבלות ציון נמוך יותר.
במונחים פסיכולוגיים, משמעות הדבר היא: שהמנהל מייחס חשיבות רבה לבני אדם, לשביעות רצונם, צורכיהם והיחסים שלו אתם. מכאן שהוא ישים דגש על פיתוח אישי והגשמה עצמית של העובד. הוא אינו רשמי בגישתו, הוא נעים הליכות, חברותי ויוצר אווירה רגועה המעניקה תחושת ביטחון אצל העובד, אולם ההספק הכמותי והאיכותי שלו לוקים בחסר.
המתבדל
בטיפוס זה, נראית חולשה במאפייני המרחקים בין המילים (1) וסדירות המרחקים (2) המייצגים התנהגות חברתית, והן במידת הלחץ על הנייר (4) ומידת העקביות של הכתב (5) המבטאות תכונות עבודה. המאפיין הגרפי הבולט הוא מהירות כתיבה נמוכה (8).
מבחינה פסיכולוגית המאפיין את סגנון הניהול במקרה זה היא זהירות. זה יהיה מנהל מתון, שמרן ומסודר. פועל על בסיס חוקיו הקבועים והבטוחים של ארגון, קפדני ושקדן, יציב וסבלני, בוחן כל דבר לגופו. בדרך כלל רגוע ודיסקרטי, לעיתים חסר ביטחון ובמקום לתקשר עם הסובבים, מסתתר מאחורי חוקים ומוסכמות. מטרתו העיקרית: עקיפת בעיות. כתוצאה מכך לעיתים נמנע מנקיטת יוזמה מתוך אמונה "שהדברים יסתדרו כבר מעצמם - אם יינתן להם זמן".

תאריך:  24/08/2005   |   עודכן:  24/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
לעולם לא נשכח את שבעת ימי החורבן שעברנו, אולם את הזיכרון הזה נהפוך לכוח-מניע. חובתנו להשתלט על הספינה שאיבדה את דרכה ולהחזירה לנתיב הנכון
חנה בית הלחמי
מערכת הבחירות המוניציפאליות ברעננה נכנסת אל הישורת האחרונה    צוותי המועמדים מתארגנים על אסטרטגיית יום הבחירות    המתח גובר, עימו - הפגנות נוכחות ברחובות, ונדליזם נגד שלטים של חופרי, שפנים נשלפים מהכובע היישר למקומונים    הכפפות הוסרו    הסקרים מראים קל לחופרי, כלומר המאבק צמוד    סיכום השבוע אחרון
עמי דור-און
לפני שנתמכר לאשליית השלום האוטופי שיבוא בעקבות ההינתקות, כדאי שנצייר תרחיש אימים שעלול לבוא על ישראל, כתוצאה מאותה הינתקות עצמה
גורי גרוסמן
דמו בנפשכם איזו מהומת אלוהים היתה קמה כאן אילו במשך שישה ימים היו דחפורי ענק הופכים לעיי חורבות אלפי בתים בלתי חוקיים שבנו ערביי ישראל בגליל, במשולש ובנגב
ראובן שיל"ת
תשובה לעו"ד משה גולדבלט על מאמרו - הנאשמת האמיתית אינה השופטת הילה כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il