X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופטת הילה כהן זייפה פרוטוקולים והשמידה מסמכים. זה חמור אבל חמור יותר מה שאמרה בוועדה כי יש שופטים במערכת שעשו דברים קשים יותר, וזה נכון מערכת המשפט איבדה הרבה מאוד מזוהרה בשבועות ובחודשים האחרונים הגיעה העת לשים סוף לשיטת ה"חבר מביא חבר" במינוי שופטים
▪  ▪  ▪

הילה כהן זייפה פרוטוקולים והשמידה מסמכים, מעשים שהם פליליים בעליל, אבל השופט מישאל חשין, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, סבר שהיא ראויה להישאר שופטת. בדרום הארץ הוחשדה שופטת, בין השאר, בהזמנת האזנות סתר לבן-זוגה. שתי השופטות הללו הצליחו לעבור את המסננת של הוועדה לבחירת שופטים, אבל מה שחמור בהרבה הן האמירות של הילה כהן ושל בא-כוחה. בטיעונים לעונש הם הטיחו בפני בית הדין המיוחד לשופטים שסרחו כי יש שופטים רבים במערכת המשפט שעשו דברים חמורים פי כמה - ואיש לא דרש להקיא אותם החוצה.
למרבה הצער, זה נכון, אבל זה לא כל הסיפור. מערכת המשפט, על כל גרורותיה, איבדה הרבה מאוד מזוהרה בשבועות ובחודשים האחרונים. רבים וטובים חדלו להאמין בה. הכרסום בזכויות האדם, או הפגיעה בזכויות חוקתיות מובהקות, שלו נתנו יד שופטים רבים בבית המשפט העליון, בוודאי גרע הרבה מיוקרתה.
גם הפסיקות של אהרן ברק בנושאים פוליטיים מובהקים, המשיקים לעצבים רגישים ביותר בחברה הישראלית, גרמו לרבים לחשוב שהגיעה העת לעשות לשינוי שיטת הבחירה של השופטים. אמירותיו המפויסות, כשהונחו בפניו סוגיות שנגעו לזכויות של יהודים בבתיהם בחבל עזה, מול אמירותיו הבוטות, הבלתי מתפשרות, כשהוא דן בזכויותיהם של חקלאים ערבים שגדר הפרדה עמדה לשלול מהם, לא את בתיהם, אלא גישה נוחה יותר לאדמותיהם, הן דוגמא בולטת לחוסר רגישות - ולכפל לשון פסול.
שיטת "החבר מביא חבר" היתה טובה אולי בשנים הראשונות שלאחר הקמת המדינה. השופטים הגבילו אז את עצמם לדלת אמות עולם המשפט. שופטים נבחרו בגלל שהם הבינו בדיני מיסים, או בזכויות במקרקעין, או במשפט פלילי. איש לא חשב אז שהעובדה ששופט יודע להבחין בין מי שהתכוון לרצוח לבין מי שרק התכוון להפחיד את בת-זוגו עושה אותו גם מומחה לזכויות של היהודים בארץ ישראל, או לחיוניותה של התנועה הציונית במאה ה-21.
בארה"ב מציע הנשיא מועמדים ל-SUPREME COURT אבל את האישור צריכה לתת ועדה מיוחדת של הסנאט. השימוע הוא פומבי - וכל האזרחים שומעים את הקולות ורואים את הברקים. אין שלדים בארונות. הכל יודעים מה עמדתו של המועמד בנושא הפלות, למשל, או הטרדות מיניות או קיום יחסים מחוץ לנישואין, או מדוע הוא חושב שמותר להעתיק בבחינות הבגרות (אם, למשל, יש מידע שהוא עצמו נתפס פעם מעתיק או מקיים יחסים עם מתמחה שלו…).
אינני יודע מה יודעים החברים בוועדה לבחירת שופטים על השקפות העולם של המועמדים המובאים בפניהם, ללא כל אפשרות אמיתית לשקול מועמדים אחרים, כיוון ששלושת שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה, מגיעים עם עמדה מגובשת שאינה ניתנת לערעור, דבר המונע בעד כוחות "מן החוץ", שאינם חברים של החברים שכבר נמצאים "בפנים" ליצור פלורליזם בריא יותר, אבל השיטה הזאת צריכה לעבור מן העולם.
אהרן ברק ומישאל חשין ודורית בייניש ועדנה ארבל ואיילה פרוקצ'יה הם, ללא ספק, משפטנים מעולים, אבל אני אינני רוצה שעתידה של המדינה היהודית, גבולותיה, או בסיסה האידיאולוגי, יהיה נתון בידיהם. לא לשם כך הם מונו לתפקידם. הם לא משקפים השקפת עולם הנגזרת ממגוון הדעות בחברה ישראלית - ולכן הכרעותיהם יוצרות כעסים רבים ואנטגוניזם כלפי המוסד שזכה עד לאחרונה למידה רבה של הערכה.
אינני יודע דבר על הילה כהן, אבל אני יודע דבר או שניים על מי שהשאיר אותה במערכת, ואם זה מה שהוא חושב על מעשי זיוף ומירמה, אז מי לידי יתקע שהכרעותיו בנושאים אחרים, שנוגעים לעתידם של מאות אלפי יהודים, הן טובות או ראויות יותר.

תאריך:  29/08/2005   |   עודכן:  29/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
מה לעשות כשאין מנהיגים? התוכנית לביעור השחיתות ולהחלפת השילטון במנהיגות נקיה
דודו אלהרר
אחרי שגמר לשמוח לאידם של המתנחלים, נראה את השמאל הולך להפגין ולהילחם למען "עניי המדינה המקופחים"    הממשלה מצייתת לנאסראללה ולמוחמד דף, ובתקשורת מתייחסים להינתקות בחזקת "עברנו את פרעה"
עו"ד ליאת בכר-סגל
יונה סוקולובסקי
הימים הטובים שבין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים אינם עוד. היינו עיוורים לנפלאות המתרחשות לעינינו והלכנו שולל אחר פרופסורים קנטרנים ופוליטיקאים רמאים
נעם ארנון
כשדנים במאבק - אסור לטייח. המאבק נגד ההינתקות נכשל, וחייבים לדון בכישלון הזה, לנתח אותו, ללבן אותו, ולהסיק מסקנות    ניתן וחיוני היה להפוך כל בית בישובים למבצר, שיעמוד שעות וימים ארוכים. ניתן היה להקים בונקרים תת קרקעיים עמידים, שיעמדו זמן רב. ניתן היה להפוך את כל האזור לעיר נוער ענקית עם אלפים רבים. כל אלו לא נעשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il