מתי הופכת אמנות לפורנוגרפיה? מתי הסחר באמנות הופך אותה למוצר שוק כמו מוצרים אחרים? מתי אמנות מגויסת הופכת לפוליטיקה? מה ההבדל בין כרזה לבין יצירת אמנות כאשר תערוכות של פלקטים פוליטיים מוצגות במוזיאונים מכובדים. האם הצגת יצירה כלשהי במוזיאון הופכת אותה לאמנות?
עד למאה ה-20 רוב האמנים לא השתמשו ביצירותיהם ככלי במאבקים הפוליטיים של תקופתם. במאה ה-20 חל שינוי מהותי בגישת אמנים רבים, ביצירותיהם, ובמטרות למענן יצרו אותן. הפוליטיקה שהשתלטה על רוב ממדי הקיום החברתי החלה לתפוס עמדה מרכזית גם ביצירה האמנותית ובשיח סביב האמנות, שהחלה לשמש כלי יעיל בידי קבוצות פוליטיות להעברת מסרים.
משטרים טוטליטריים בולטים במיוחד בגיוס האמנות לקידום מטרותיהם הפוליטיות. דוגמה טיפוסית הוא גיוס האמנות לשירות המשטרים בגוש הקומוניסטי לשעבר.
אמנות יוצרת יופי ואסתטיקה. היא מנסה להבין ולפרש את תהומות הנפש ומתייחסת לערכים אוניברסליים. בלי לקבוע כללים בתחומים עמומים כמו אמנות, אסתטיקה וייעודיהן, שלושה מהבוחנים של אמנות הם: האוניברסליות שלה גם כשהיא משקפת פינות לוקליות צרות. יכולתה לחדור וללזעזע בני אדם, והשפעתה ורישומה על חברה אנושית לזמן ארוך.
עולם האמנות דורש שתי זכויות: חופש הבעה מוחלט נגד או בעד כל רעיון ומעשה, ומימון ע"י גופים ציבוריים אפילו כאשר יצירותיו קוראות להריסתם. אולם "אמנות מעורבת היא המשך הפוליטיקה באמצעים אחרים".
אמנות המתערבת בסוגיות פוליטיות אקטואליות נכנסת למגרש המשחקים הפוליטי. כאשר אמנים אומרים "הכל אמנות" רשאים הפוליטיקאים לומר "הכל פוליטיקה". לכן על אמנים אלו להתכונן לתגובות ופעולות הנהוגות בעולם הפוליטי עד כדי גינוי חריף ובוטה, שימוש באמצעים כלכליים, הסטת תקציבים, מחאות, הפגנות ואף אלימות לא-לגיטימית. אכן, אמנות מגוייסת - מותר להתגייס נגדה או בעדה.